Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,931 - 2,940 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • rööri roope

    On se vaan jessen hyvä kurvailla pösöllä kaakon maisemiin.Siinä pökötissä on paljon teknisiä uutuuksia.Esim naisille myytävissä malleissa on automaattinen tampaksin vaihtaja siltä varalta jos jakopää alkaa vuotaa.

    Tarkistithan jees onko sinun autossa sellainen, ettei sattuisi haaveria.

    Makoisia kilometrejä.kateelliset ne pösöä haukkuu.

    markules markules

    Liikenteen osuus hiukkaspäästöjen aiheuttajana on 25%, eniten liikenteen hiukkaspäästöjä syntyy tienpinnan hiertymisestä (katupöly). Pienimpien ja samalla vaarallisimpien pienhiukkasten aiheuttajana on selvänä ykkösenä puun pienpoltto yli 50% osuudella. Ympäristö.fi.

    Ihan hyvällä omatunnolla ajan hiukkassuodattimella varustellulla dieselillä ja lämmitän sähköllä.

    Jätkä

    Jeessi vouhottaa noista dieselin päästöistä, vaikka hyväkuntoinen tuore diesel ei paljoa pölläyttele edes kylmänä. Sen sijaan Jeessin tuvan savupiipusta tulee mielettämät pienhiukkaspäästöt, koska hä koittaa siellä käryttää märkää puuta keskuslämmityskattilassaan, kuvitellen, että nyt kun on tutkittu, että tuore havupuuhake palaa lämpökeskuksen kattilassa korkeassa lämpötilassa niin hyvin, että antaa enemmän energiaa kuin kuiva hake. Sillä ei kuitenkaan ole välitöntä yhteyttä pienhuikkasten päästöön,

    Jeessi luultavasti pöllyttää vuodessa pienhiukkasia enemmän kuin Harjavallan kaikki dieselautoilijat yhteensä

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Taloussanomissa on artikkeli dieselin päästöistä. Sen mukaan dieselin hankalin ominaisuus ovat nykyisin typpidioksidipäästöt:

    http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001721082.html

     

     

    Jätkä

    Nekin päästöt hoituvat, kun annetaan kehityksen kehittyä. Toivottavasti tekniikan alalla on tutkijat enemmän motivoituneet aiheeseensa kuin metsäalan tutkijat, joilla tärkeintä näyttää olevan tohtorin hattu ja tutkimusmäärärahoista taistelu.

    MJO

    Jessen pösö on varmasti ennen paalissa, kun minun premium. Vai alkaa diesel verokin kauhistuttamaan?

    Köyhälle on eurokin paljon.

    Gla Gla

    Uusimmassa Tekniikan Maailmassa on testissä neljä hybridiä.

    Hiukkasista kysymys niiden vaarallisuutta kauhisteleville: Mikä todellisuudessa on niiden vaikutus ihmisten terveyteen? Jossain on esitetty lukuja esim. puun pienpolton määrästä 1300 ruumista vuodessa. Mutta paljonko tuo lyhentää ihmisen elinikää? Tilastokeskuksen mukaan ”Vuonna 2016 kuoli 53 923 henkilöä, mikä on suurin määrä vuoden 1944 jälkeen.” Jos noista 1300 tappoi puun pienpoltosta peräisin olevat pienhiukkaset, milloin tuo joukko olisi kuollut ilman näitä hiukkasia? Kyse ei ole kuolemasta tai kuolemattomuudesta, kun kukaan ei ole toistaiseksi kyennyt välttää kuolemaa. Kyse on kuoleman ajankohdasta.

    Ilman vastausta tähän kysymyseen on aivan turhaa puhua hiukkasten vaarallisuudesta.

     

    Tolopainen Tolopainen

    Kun bensiini ruiskutaan sylinteriin hiukkaspäästöissä dieseliin ei ole eroja, ero on vain typenoksideissa ja sehän on vain lannoitetta kasveille. Kun dieseliin laitetaan ureapesulaitteisto, typen oksidit voidaan poistaa, hintaa tulee pari tonttua lisää.Suomen autovero nostaa kaikkien lisälaitteiden hintaa, pitäisi ainakin ympäristöä suojelevat varusteet saada ilman autoveroa tai poistaa autovero kokonaan. Nyt sitä maksetaan pienistä dieselautoista n. 4k€. Aika turhaa maksamista tuokin, kun rahat jaetaa sosiaalietuina alkoholisteille ja muille vetämättömille.

    Rane2

    Tuo Glan kysymys on erittäin hyvä.Yritin etsiä sitä lääketieteellistä tutkimusta jossa on todettu tuo 1300 vuosittaista kuolemaa.En löytänyt.

    Ehkä joku löytää oikealla haulla?

    Erinäisiä järjestöjen tekemiä arvioita löytyy erisuuruisia mutta nämä luvut ovat siis käytännössä erinäisissä palavereissa syntyneitä arvauksia jotka sattuvat sopimaan kulloiseenkin tarkoitukseen.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei niitä mistään tilastoista löydy kuolinsyynä, koska nuo perustuu joihinkin todennäköisyyslaskentoihin. Meillä ei ole olemassakaan edes mitään luotettavia mittauksia teollisuuden hiukkaspäästöille, lukemat on täysin tuulesta temmattuja, kun ei ole olemassa mittausmenetelmiä miten nuo hiukkaset voitaisiin mitata.

Esillä 10 vastausta, 2,931 - 2,940 (kaikkiaan 5,990)