Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,021 - 3,030 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • A.Jalkanen A.Jalkanen

    Täsmennän: egr-venttiili vaihdettiin jo aiemmin ja auto oli silloin sen verran uusi että maahantuoja tuli reilusti vastaan hinnassa.

    Tolopainen Tolopainen

    Varaosan hinta tuolle venttiilille näytti olevan 230€. Tulee vikakoodi, jos ei toimi ja vaikuttaa koneen käyntiin.

    jees h-valta

    A.J. vaihda ”hyvän sään” aikaan. Nyt vielä dieselisi on vaihtoarvoinen mutta älä samaan merkkiin kuitenkaan. Itse hakisin ehkä Opelin Mokan tai vastaavan nelikon. Muistaisin tarvitsevasi nelikkoa. Siinä Opelissa saa bensiinimoottoriin automaattilaatikon.

    Jätkä

    Taikka AJ – Mene ja osta Jeessin vanha auto Palinilta. Siinä on laatua ja tehoa. Ihan pikkulaitolla liikenteeseen taas pariksi sadaksituhanneksi. Jeessin mukaan naarmuton ja lommoton auto kaikin puolin.

    jees h-valta

    Niin se kyllä onkin. Ja moneen ison maasturin dieselin pitoon verrattuna vielä edullinen pitääkkin jos ei aja vuodessa montaa kymmentä tuhatta kilometriä.

    Jätkä

    Ja on taloudellinen pitää. Sillä kun on ajokielto, niin ei iso bensiininkulutuskaan häiritse. Jos autoa pitää siirtää, niin liimalapuilla tai lavetilla…

    jees h-valta

    On sillä näihin päiviin asti ajettu eikä mitään rajoitteita ole ollut eikä tuskin tulekkaan. Kyllä tuollainen korjataan vielä varmasti autoliikkeen piikkiin jos siitä ostoaikeissa innostuu. Tilava iso ja turvallinen perheauto ja vielä hyvät maastoajo-ominaisuudet kaupan päälle. Kyllä noita ostetaan eri moisia versioita. Yksi tuttu osti Huyndaina tuollaisen isolla kutosbensakoneella myös. Ikäluokkaa sama suunnilleen. Mökkiautonakin erinomainen joksi hänkin tarvitsi. Bensakoneillahan alkaa pikkuhiljaa kelvata paremmin vaikka isokulutuksisempi olisikin. Vero kuitenkin vain puolet dieselin vastaavasta.

    Jätkä

    Tavallisen kuluttajan kannalta ei polttoaineen kulutuksella ole todellisuudessa varsin ratkaisevaa merkitystä.

    Jos auto kuluttaa esim viisi litraa enemmän satasella, kuin toinen – suunnilleen samanlainen ja ajetaan 15 000 km / v – on ”ylimääräinen” polttoaineen kulutus 750 litraa, eli pyöreästi tonnin. Kuitenkin voi toisen auton tekniikassa ja esim huoltokustannuksissa olla huomattavasti suurempia kustannuksia aiheuttavia piirteitä.

    Voi olla, että esim auton arvo laskee toisessa enemmän tai nopeammin kuin toisessa. Esim Volkkarit ovat säilyttäneet arvonsa kohtalaisen hyvin, kunhan verrokkien todelliset päästölukemat paljastuvat, niin koko paletti menee sekaisin, eli autotehtaiden valheet ja petokset osuvat vielä niiden omiin nilkkoihin. VAG on jo lähes selvinnyt skandaalistaan, muilla se on vasta edessä..

    Tolopainen Tolopainen

    Kun pitäisi ensin jäädä huijauksesta kiinni ja muut eivät valitettavasti ole jääneet. Jotta hiukan ontuva teoria. Jessen auto kuluttaa kaupungissa 19l/100km ja talvella vielä enemmän ja korjauksiin ja huoltoihin menee enemmän kuin pienikuluksisella dieselillä. Ei oikein kiinnostaisi, vaikka halvalla noita saa.

     

    jees h-valta

    Toloppa, ei pidä paikkaansa, tuollaisia kulutuslukemia ei ole näkynyt vaikka hetkittäisenkin kulutuksen seuranta on ollut päällä. Toki jos ajo on lyhyttä pätkää talvella kylmällä aikaa kulutus on kova. Mutta eipä se ole pieni silloin millään autolla. Ajotavastakin todella paljon kiinni. Ja korjauksiin ja huoltoihin, koita nyt jo uskoa, minulla on mennyt vain huoltoihin. ja normmalivälein nekin. Yksi termostaatti koko noin nelivuotisen omistusjakson aikana on korjauksen saldo.

Esillä 10 vastausta, 3,021 - 3,030 (kaikkiaan 5,990)