Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,041 - 3,050 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Tuo ongelma vaihtamisen hitaudesta alkoi vaivata tässä muutaman viimeisen reissun sisään että ehkä saattoi olla myös huollon puutetta. Mutta siinäkin kumma kun letukan laatikkoa varmaan ikänä huollettu. Tuplaten enemmän sentään ajettu. Todella, en ole viimevuosina vakkaria käyttänyt eli se ongelma oli todellinen silloin kun alkuun sitä kokeilin muutamassa reissussa. Mutta alle kaksisataatuhatta ajettu loota pitäisi kyllä toimia vielä vikkelästi. Ihan normaali kaasulla ajollakin.

    Jätkä

    Mainittu nykäisy vaihtaessa viittaa mielestäni siihen, että öljy on vähentynyt lootassa liian vähiin.

    Metsuri motokuski

    Vaihda öljyt ja puhdista / vaihda suodatin lootasta.

     

    jees h-valta

    Vaihtakoot vaikka lootan mun puolesta. Kun hommiin kerran alkavat, jos alkavat.

    Visakallo Visakallo

    Opelin pääjohtaja Thomas Neumann ilmoitti tänään erostaan. Hänen seuraajakseen nimitettiin yhtiön talousjohtaja Michael Lohscheller.

    Neumannin lähtölaskenta alkoi jo muutama päivä sitten, kun uusi omistaja, ranskalainen PSA Peugeot Citroën julkisti tiukat ehdot Opelin jatkolle.

    PSA:n pääjohtaja Carlos Tavares kertoi saksalaislehti Frankfurter Allgemeine Zeitungille, että Opelin täytyy syksyllä esittää tarkka suunnitelma talouden kääntämiseksi voitolle vuoteen 2020 mennessä.

    ”Opelin johdon täytyy ymmärtää, ettei nykyinen tahti voi enää jatkua”, Tavares sanoi.

    Neumann johti Opelia vuodesta 2013 lähtien. Hän vei yhtiön taloutta parempaan suuntaan ja  vauhditti malliston modernisointia. Voiton puolelle hän ei vielä päässyt.

    Pääjohtajan visiona oli nostaa Opel täydelliseksi sähköautojen valmistajaksi vuoteen 2030 mennessä. Siihen ei Tavares uskonut. Miesten kemiat eivät muutenkaan pelanneet hyvin yhteen.

    Ranskalaisten arvioidaan keskittävän Opelin päätösvaltaa PSA:n pääkonttoriin, joka taas on kauhistus saksalaisille.

    Neumann jää ainakin toistaiseksi Opelin johtoryhmään. Joidenkin huhujen mukaan häntä kaavaillaan Audin johtajaksi Rupert Stadlerin seuraajaksi.

    Kauppalehti

    jees h-valta

    Toki PSA-yhtymän on hyvä laittaakkin ostoksensa tuottamaan. Oman pesänsä he jo ovatkin laittaneet kuntoon ja tuottouralle. Hyvät ajantasalla olevat tuotteet tekevät kauppansa todella lujaa. Melkoinen menestystarina menossa siellä firmassa.

    MJO

    Jesse

    VW:n dsg-loota noissa tuppasi venyttämään ärsyttävän kauan eli mieluummin painoi hiukan kaasua että sai vaihtamaan. Ja nykäisi selvemmin.

    Heh.. vai nykäisi jessen Touaregin DSG loota? Eihän dsg laatikkoa ole käytetty missään Touaregissä.

    Jesse ei ole ikinä touaregillä edes ajanut, saati sitten omistanut.

    jees h-valta

    Aha, joku taas alkaa haastaa riitaa turhanpäiväisestä. Minulle on sama mikä se automaatti on nimeltään, sen olen yleistänyt lähinnä näiden tämän palstan asiantuntijoiden höpinöistä joiden todenperäisyyttä en ole vaivautunut edes tarkistamaan. Sen tiedän että Tip-tronicistakin siinä laatikossa mainitaan mutta olen olettanut sen lähinnä tehosteominaisuudeksi. Mutta aivan sama mikä oli MJO, ei kiinnosta enää pätkääkään vaan ajelen nyt uudella automaattilootaisella jonka nimestä en ole nytkään tietoinen eikä muuten kiinnosta yhtään enempää sekään. Touaregillä tuli ajeltua melkein neljä vuotta että senpuoleen kokemusta löytyy siitä autosta kyllä. Pääasiassa hyvää. Mutta jo nyt näin lyhyellä kokemuksella väitän että nyt ajan paremmalla. Kuten kuuluukin kun on vuosimallia 2017. Nyt hiukan yli 2000 km:ia ajettuna.

    Visakallo Visakallo

    Usko tai älä Jesse, mutta minäkin kävin testaamassa yhtä PSA-tuotetta. Kovasti sitä suositeltiin metsien miehille!

    harrastelija harrastelija

    Näissä automaattilaatikissa on eroja. Toiset (yleensä) ovat 6-portaisia ja niissä välinykäisy kyllä tuntuu. 8-portaisessa vaihtoväli on pienempi. Dsg:stä muutaman koeajon perusteella en osaa sanoa enempää, mutta siinä tavallaan 2-portaisena rinnakkaisjärjestelmällä pitäisi toinen porras olla aina valmiina. Tiguanassa se tuntui pelaavan hyvin, mutta Tiguan autona oli vähän ”tötterön” makuinen.

    Eniten automaateissa häiritsee viive kiihdyttämisen alussa. Manuaalin kun vetää pienemmälle ja painaa kaasua, niin ohittaminen lähtee heti.

Esillä 10 vastausta, 3,041 - 3,050 (kaikkiaan 5,990)