Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,051 - 3,060 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Puuki

Dsg kaksoiskytkinvaihteisto on automaattivaihteiston ja manuaalin välimuoto  Jostain luin että niiden vikaherkkyys johtuu erilaisesta ” käyttäytymisestä ” :Esim loota ei kestä ylämäkeen parkkeeraamista ilman käsijarrun käyttöä.

Ainakaan Asisin automaattilaatikko 6-portaisenakaan ei  tee mitään välinykäisyjä eikä ole viivettäkään.

jees h-valta

Peugeot 3008:n hyvä ominaisuus ”metsien miehille” (kuten Visakallo edellisellä sivulla mainitsee) on että vaikka auto on automaattivaihteinen siinä on ratin molemmin puolin ”käsivaihteet” eli saat manuaalina vaihtaa vaihteita plussaan tai miinusta kohti. Hauskat ja erikoisetkin ”pässinsarvet”. Eli sitä ainakin minulle autokauppias suositteli käyttämään juuri mökkitiellä ja metsätien hiljaa ajettavilla taipaleilla. Eipä ole kyllä vielä tullut edes kokeiltua vaan automaatti on osannut Kymenlaakson mäkiä kivuta aivan hyvin ja vaihtaa tarpeen mukaan. Pohjois-Satakunnan käynneissä varmaan yksi kallion päälle kiipeäminen ja sieltä alastulokin voisi olla juuri manuaaliykkösen paikkaa.

Jätkä

Kehitys on siis kulkenut jo Pösön suunnitteluosastollekin. Audi, jonka melko tarkkaan vuosi sitten vaihdoin pois, oli automaattilaatikollaan myös varustettu käsivalintamahdollisuudella.

Sillä olisi voinut halutessaan ajaa ykkösellä vaikka maailman tappiin asti.

Kakkosella se käytti sekä ykköstä, että kakkosta jne. En kuitenkaan näe kovin suurta lisäarvoa sillä, että pääsee itse roplaamaan vaihteita, koska automaatti pitää huolen parhaista välityksistä.

Eri juttu on sitten, jos Pösön vaihteisto suorittaa moottorijarrutusta kallion päältä alas tultaessa. Tosin itse henkilökohtaisesti en koe siitä olevan muuta kuin haittaa.

Visakallo Visakallo

Ettet Jesse vallan liikaa innostu, se minun PSA testaus tapahtui tuolla terveysasemalla. Sitä kyllä kovasti suositellaan kaikille meille aikuisille miehille!

MJO

Kehitys on siis kulkenut jo Pösön suunnitteluosastollekin. Audi, jonka melko tarkkaan vuosi sitten vaihdoin pois, oli automaattilaatikollaan myös varustettu käsivalintamahdollisuudella.

heh.. minulla oli tuo ominaisuus jo -99 malli Audi A6 ssa. Tervetuloa tälle vuosituhannelle jesse.

jees h-valta

Jos tuo ominaisuus on jollekkin joku tärkeilyn aihe niin siitä sitten vaan pullistelemaan. Minulle tuo nyt vain on aika tuiki turha mutta tulipa mainittua. Enpä sitä sillä ”ikinä ajamattomallani” Touaregillakaan kyllä kaivannut. Aivan samoja mäkiä on kiipeilty ja ihan automaatilla. En valinnut pösöä tämän takia vaan aivan muiden edistyksellisten ominaisuuksien vuoksi. Itse asiassa en edes tiennyt että autossa on tällainenkin. Ostin nk. ”sian säkissä”. Mutta minulla on siihen varaa. Minun kaupoissa on aina tuurannut vaikka en kovin perehdykkään aina kaikkeen. Harva sitä on kesämökkiäkään pelkästään ikkunoiden läpi kurkkimalla ostanut ja vielä edellisen pahimman laman aikaan. Itse asiassa hiukan jänskäsi että mennäänkö edes oikeaan pihaan kun kaupantekokaffeille mentiin. Mutta sinne vain johkaannuttiin ja yli kaksikymmentä vuotta käytettiin ja tiiviiseen tahtiin.

Jätkä

Jeessi:”-Peugeot 3008:n hyvä ominaisuus ”metsien miehille” (kuten Visakallo edellisellä sivulla mainitsee) on että vaikka auto on automaattivaihteinen siinä on ratin molemmin puolin ”käsivaihteet” eli saat manuaalina vaihtaa vaihteita plussaan tai miinusta kohti. Hauskat ja erikoisetkin ”pässinsarvet”. Eli sitä ainakin minulle autokauppias suositteli käyttämään juuri mökkitiellä ja metsätien hiljaa ajettavilla taipaleilla. Eipä ole kyllä vielä tullut edes kokeiltua vaan automaatti on osannut Kymenlaakson mäkiä kivuta aivan hyvin ja vaihtaa tarpeen mukaan. Pohjois-Satakunnan käynneissä varmaan yksi kallion päälle kiipeäminen ja sieltä alastulokin voisi olla juuri manuaaliykkösen paikkaa.”

– Kukahan tuossa tärkeilee – ja millä? Kun Pröystäilee ominaisuuksilla, joilla automyyjäkin on vakuuttanut olevan mullistava vaikutus ja ennen näkemätön ominaisuus, vaikka sellainentekniikka on ollut arkipäivää jo kaksikymmentä vuotta sitten, niin voisi kyllä epäillä arvostelukyvyn puutetta sekä myyjällä , että ostajalla.

Millä hevoskärryaikakaudella Harjavallan ja Porin seudulla on eletty näihin päiviin asti

jees h-valta

Yritin sitä tarjota nimenomaan metsäläisille jotka huonojen teiden takaa kulkevat mutta se tulkittiinkin pröystäilyksi. Automyyjä ei kyllä ole puhunut mistään mullistavasta vaikutuksesta että ei nyt mollata työnsä asiallisesti hoitanutta automyyjääkään. Olen hyvin tyytyväinen esim. auton luovutuksen yhteydessä toteutettuun ominaisuuksien selvitykseen ja jopa samantein vielä jatkojalostukseenkin. Kuten esim. integrointi puhelimeeni jne. Minun ei tarvitse liikenteessä puhelinta kaivella eikä muutenkaan muuta kuin hipaista luurin kuvaa ja alkaa puhua. Olenpa nähnyt uusien autojen ilmoituksissa maininnan että valikko on esim. Englannin kielinen. Minä sain heti suomea ”puhuvan” auton ja kaikki asetuksenkin ominaisuudet mentiin yksi kerrallaan läpi ja ruksattiin jos tahdoin ja ei jos en tahtonut. Esim. työkaveri sai uuden Skodan ilman mitään opastusta ja tuskaili yhden illan että löysi sieltä edes suomen valikon. Ja jos palaisin vielä tuohon vaihdelaatikkoasiaan senverran että arkipäivää se on kyllä ollut harvoissa autoissa että on molemmat sekä manuaali -että automaatti. Uskon myös että toteutus poikkeaa esim. Audissa melkoisesti tuosta oman autoni systeemistä. Taisi olla Audissa enemmän automaatin toimintojen rajaamisesta tietyille toiminta-alueille kyse. Tuon lisäksihän myös sport-toiminto joka pösössä on muuttaa automaatin nopeampitempoiseksi. Kuten juuri Tip-tronic. Ja taas kerran, Audi on uutena aivan eri hintaluokan auto joten se siitä. Kuten on VW esim. uutena ollut. Eli vertailu jota jätkä ja MJO taas tekevät ei ole edes vertailukelpoistakaan! Nyt on kyse lähinnä keskihintaluokan hyvävarusteisesta autosta. Teillä taas kalliimman luokan huonosti varustelluista. Nk. karvalakkimalleista eli alkaen malleista siinä hintaluokassa.

Tolopainen Tolopainen

Enpä ole huomannut mitään isompia ongelmia uuden auton käyttöönotossa, että siihen kurssia tarvitsee. Puhelimen kun vie autoon se on blootooth yhteydessä auton järjestelmään ja alkaa toimia samantien auton nappuloista, se nyt on aivan sama onko muutama teksti suomeksi vai englanniksi. Toimii kuitenkin parilla nappulan painalluksella ja niissä on kuvasymboolit.

jees h-valta

Ja en malta olla taas jatkamatta että kyllä minulla itseasiassa on itsellä paljon vanhempi automaatin ja käsivaihteisen yhdistelmä. Chevrolet avolavassahan on ensin manuaalit pikkuvaihteet esim. juuri maastoajoon. Sitten vasta automaatin yleiskäyttöalue. Mutta tämä nykyinen systeemi on hiukan erityypin yhdistelmä. Sieltä voi käyttää tosiaan koko kuusiportisen valikoimaa manuaalina aivan eri toiminnolla. Kun näissä vanhanaikaisissa se tehdään samasta ja rajoitetulla alueella. Mutta sehän olikin Auto jo 1991!

Esillä 10 vastausta, 3,051 - 3,060 (kaikkiaan 5,990)