Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,091 - 3,100 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• jees h-valta

Jaala Kouvola on mökkipaikkakunta ja ainut vaihtoehtoinen on tähän asti ollut Tampereen kautta mutta Lahteenhan sekin vie. Ja pikkueineen pidempi reitti ja hitaampi suurelta osin. Vasta Tampereen lähellä pääsee moottoritiellä ottamaan aikaa kiinni.

jees h-valta

Hiukan olen myös noiden ”reppurien” kaas jutellut ja ei niiltäkään oikein vaihtoehtoja ole kuulunut. Kyllä ne tuota reittiä kuulemma menisivät.

Jätkä

En taitaisi lähteä Tampereen, enkä Lammin / Vääksyn kautta, vaan tuota alle kolmensadan kilometrin matkaa käyttäisin. Eihän Lahti ole mitenkään hankala etappi. Liikennevalot jopa helpottaa ujon maalaispojan etenemistä.

Olen pyörinyt Lahdessa aika paljon, minulla kun on siellä sekä tytär, että hänen tyttärensä perheineen, niin tulee senkin takia siellä käytyä silloin tällöin. Sanoisin, että helpohko pikkukaupunki.

Nythän sinulla Jeessi on tuore Navigaattori isolla näytöllä autossasi, vai onko? Matkaile vaan sen mukaan.

Minulla on aina ajan tasalla oleva ohjelma puhelimessa ja se kertoo langattomiin kuulokkeisiin aina, kun on jotain kerrottavaa, silti kakkoskuskin puheet kuuluvat hyvin samoista kuulokkeista, jos hänellä on jotain rupateltavaa.

harrastelija harrastelija

Samsungin puhelimestakin löytyi navi, kun viitsin sitä aikani rassailla. Esim. Lahdesta Virroille se ohjasi Jämsän ja Mämttän kautta ! Navissa oleva naisihminen oli vissiin uneliaalla päällä, koska meni piitkiä aikoja ettei puhunut mitään! Luulin jo välillä ohjelman lopettaneen. Kahdesti ajoin risteyksen ohi, kun tyttö heräsi ja kertoi risteyksen olevan 500 metrin päässä ja siitä vasemmalle! Samalla risteys suhahtikin ohi!

Sitten kyllä tuli eloa; -käänny oikealle, tee U-käännös, käänny vasemmalle ja sitten oikealle – vähemmästäkin menee eläkeläinen sekaisin!

No perille tultiin. Lahdessa itsessään opastus oli sopivaa. Etelästä päin ajoin kyllä kerran vasemmalle, kun oli 4 kaistaa, 2 suoraan ja 2 vasemmalle. Sieltä oli kyllä helppo palata oikealle reitillä ja valoristeyksillä ei ollu sitten viivitä.

Tolopainen Tolopainen

Ilmeisesti puhelimen akusta virta vähissää, ainakin minun samsunki kertoo kääntymiset hyvissä ajoin ja ilmoittaa etäisyyden risteyksiinkin ajoissa. Ei ole enää edes tarvetta mitään muuta navigaattoria hankkiakaan, kun sellainen on puhelimissa ja niiden paikkatieto on tarkka. Paikallistaa huoltoasemallakin, minkä mittarin vieressä on kun tekee mobiilitankkauksen.

Jätkä

Tuo Navigaattori on minulla Nokian puhelimessa ja ohjelma on se HERE. Ei voi moittia. Kyllä meillä on kaksi TomTomia: kin, mutta kännykkä on ne jo selättänyt.

Virtaa kyllä haukkaa melkoisesti, mutta kun sen laittaa johtoon, niin sekään ei uhkaile.

Lahdesta paras reitti onkin Kuhmoisten, Jämsän ja Mänttän kautta Virroille.

Visakallo Visakallo

Jos ajetaan mökkimatkaa Harjavallasta Jaalaan, niin kyllähän miellyttävin ja jopa muutaman kilometrin lyhyempi reitti menee Hämeenlinnan, Lannin, Vääksyn ja Vierumäen kautta. Kokeile sitä Jesse, ja päätä sitten mistä reitistä itse pidät!

Jätkä

Taitaa tuo Jeessin reitti Forssan, Hämeenlinnan, Lahden ja Heinolan kautta ihan paras.

Nyt kun Jeessillä on auto, jossa on Start – Stop systeemi, niin liikennevalotkaan eivät liene miestä rasittavia niin kuin vanhalla Volkkarilla, joka söi ain joka liikennevaloissa litran – pari bensiiniä.

Lisäksi Jeessin ajotyyli, jossa pitää näyttää, että ”Kyllä lähtee”, lisäsi kulutusta sen lisäksi, että vihreä aalto taisi jäädä kokonaan ymmärryksen ulkopuolelle.

Se vaan teettää ihmeellistä ihmeteltävää Harjavallan hanulle, kun joutuu liikennevaloihin, joita siellä kehitysalueella ei ole vielä ainakaan nykymuodossa.

jees h-valta

Ainakin tähän asti on matkailtu alkuun Nokian puhelimella ja samalla herellä kuin jätkäkin. En ottanut autoon navia koska se vanhenee nopeasti eikä sillä nykyään mitään suuria ole vaihtoonkaan arvoa. Toki tosiaan ekakerran kun mökkiä alkuaan haettiin piti tosiaan Hollolan Expertiltä hakea autojohto kun alkoi virta siinä paikkeilla jo loppua. Mutta silloinkin perille osattiin ja kyllä se muutaman kerran jälkeenkin testattu sillä on että lyhimpänä reittinä navikin tarjoaa juuri tuota nykyään ajelemaamme. Ja kyllä nuo moottoritien pätkät nopeuttaa taas matkaa aika mukavasti ettei senkään puolesta hinkua pikkuteille. Vierumäelle tosiaan ja siitä vielä Mäntyharjun suuntaan eli kokonaismatkaa tulee muutama kilsa yli kolmensadan yhteen suuntaan. Tampereen kautta meni lähelle 350km. Kuten mainitsin kokonaiskulutus oli 6 litraa sadalla ensimmäisen partuhatta eli ei ole paljon merkitystä miten polkee niin pienellä kuitenkin kulkee. En edes yritä tuosta tinkiä.

jees h-valta

Mutta lupaan koittaa tuota Visakallon suuntimaakin. Kunhan vain Hämeenlinnan ohi pääsee sujuvasti Lammin suuntaan. On niin pitkä aika siellä pyörimisestä ettei enää muistikuvia siitä suunnasta. Mutta mielenkiinnosta ihan kokkeillaan! Muutenkin olisi aivan mukava vaikka kesällä vielä Hämeenlinnassa pyörähtää. Olin siellä armeijassa ja paljon siellä kerkisi silloinkin omalla autolla iltalomilla sohlata. Jopa yhdet korttelirallisakotkin.

Esillä 10 vastausta, 3,091 - 3,100 (kaikkiaan 5,990)