Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,161 - 3,170 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Rane2

    Positiivista tuossa kolumnissa oli se että naistoimittaja oli tietoinen metsälehden keskustelupalstasta ja lukenutkin kohtuullisesti.

    Tyypittely oli yksinkertaistettu.Meissä kaikissa näyttää yhdistyvän ominaisuuksia useammista mainituista nettityypeistä.

     

     

    jees h-valta

    Hienostihhan tässä taas juhannuksen reissut tuli ajeltua ja auto senkun paranee kun siihen tottuu. Ja taas tuli todettua suomalaisen rahastuskulttuurin kaikki tyypit. Eli täällä vielä kameratolppien lisäksi Humppilan suoralla 60:n alueella VW Transporter kytiksellä. Kamerasta ei ainakaan havaintoja mutta tutkata saattoi silti. Pysäytetty tosin ei perästäkään. On se aika nopeusmittarin kyttäämistä tuo ajaminen nykyään. Joku roti saisi olla ja hiukan pidempiä taipaleita että saisi vaan ajaa eikä miettiä onko nyt liikaa nopeutta ja liikaa rajoituksen ylitystä. Ja taas kerran kauris ja vasakin perässä Huittisten metsäsuorilla ylitti tien aika lähellä mutta turvallisesti kuitenkin. Sitten taas kokemuksia juhannusliikenteen menomatkalta peräkärryjen venutuksen ihanuudesta. Joku oli väsännyt laiturin ponttooneineen ja rettuutti niitä peräkärryllään. En tiedä mistä kivi siinä irtosi tai joku pulttikin ehkä mutta kovaa se tuli. Onneksi otti korkean kimmokkeen ennen meidän autoa ettei tullut lasista sisään. Mutta katolle kopsahti ja melkoinen tömäys olikin koska pelti oikein vietrasi. Eli ensimmäinen kolhu on jo mutta onneksi katossa ja vain se pieni iskemäkohdan jälki. Saa vahalla kyllä aika hyvin piiloon. Mutta alkaa olla kyllä aika lujaa mitta täys noita kaiken ronttaajia. Sekin laituri heilui ja huojui siellä pienen kärryn päällä kyllä melko hurjasti muutenkin. Mielestäni en nähnyt kuin yhden liinan yli verettynä että kun se pettää koko keksintö rojahtaa alas. Aika hurjan näköinen eikä hyvätapainen. Ei ihme että aina joskus sattuu. pitkälle matkalle mahtuu montaa sorttia.

    Jätkä

    Kyllä autossa sen verran pitäisi olla papua, että pääsisi kaiken maailman laiturin kuskaajista heittämällä ohi. Niistä ei koskaan tiedä, mitä siltä kärrystä tai kuormasta sinkoilee.

    Näkisin kyllä, että tuossakin Jeessin ”oma vika – mitäs läksit”

    jees h-valta

    Aivan riittämiin lähtee kiihtymään, niin auto kuin kuskikin kun katon kautta sisään yritetään. Mutta kun sellaisen takaa joka on hel…in leveälti ja korkealti yli kärrin laitojen on pakko vartoolla näkyvyyttä. Sitten takaisinpäin tultaessa kohti Forssaa taas nykyautoilun ystävällisyyttä. Kun rekkaa ohitettiin pitkällä suoralla jossa rekka satasen alueella ajoi varmaan rajoitinta päin yhdeksääkymppiä. Ammattilaisia on tähän saakka tullut kunnioitettua fiksuina mutta se alkaa kyllä krapista kovaa. Ohitus taittui aivan turvallisesti ennen vastaantulijoita rekan ohi mutta mitä tekikään arvon rahtarimme. Löi torven soimaan. Olin aivan ymmyrkäisenä. Vastaantulijatkaan eivät sentään ottaneet mitään kantaa mutta tämä ”oikea teiden ritari” avitti ohitusta alkamalla torveamaan! Miten ihmeessä se avittaa ohitusta? Mutta kait hän provosoitui kun siihen mennessä ei kukaan ollut yrittänyt vaan jonoa oli perässä ja paljon. Mitään sulkuviivaa tai muuta häikkää ei ollut.

    Tolopainen

    Kannattaisi käydä näontarkistuksessa. Joskus heikkonäköset eivät osaa arvioida etäisyyksiä ja ajo näyttää sivullisesta aivan järkyttävältä. Rekkakuskit eivät nimittäin vähästä säikähdä.

    Visakallo Visakallo

    Oliskohan Jessen nyt vanhenmiten köröteltävä mökkimatkat Pökötillä vähän pienempiä teitä pitkin. Aikaa ja hyvät patonkieväät vain mukaan!

    jees h-valta

    En vain käsitä mitä säikkyi. Jos ohittava auto säikyttää on kyllä jotain ongelmaa asenneilmastossa. Mitään kiilaamista ei tarvittu ja kai se enemmän ohitusta auttaa kun hellää jalkaa pois kaasulta senverran jos arvelluttaa. Mutta se että lyödään torvi soimaan on kyllä varma torven kuskin merkki. Aivan samoin kuin joskus viime vuoden reissuilla kun seuraavaa mäkeä näkösälle tullut linja-auto alkoi vilkuttaa valoja vaikka olin jo siirtymässä omalle kaistalle. Edellisen mäen alasyrjässä. Aika suuria riskitoleranseeja ammattikuskeilla mielestäni. Vaikka mistä sen sitten tietää millaisia siellä ratin takana porukoita ronttaa menemään.

    jees h-valta

    Ja Toloppa, minä sentään käyn näöntarkastuksessa viiden vuoden välein koska omaan kuorma-autokortin. Ja todella aion sen pitääkkin vielä kotvan aikaa. Olen nimittäin sellaista vielä tarpeenkin ja aivan lähitulevaisuudessakin taas. Olisin suht varma että näen nytkin aivan normisti koska edellisestä tarkastuksesta aika vähän aikaa. En edes tarvitse ajamisessa silmälaseja vielä.

    jees h-valta

    Nuo Visakallon patonkieväät on kyllä tuttu juttu ja aivan hyvä ja nopea välipala jos paussia pidetään. Siellä vain hyvät välilevitteet niin jopa on hyvää. Tuppaa vain monesti vielä tuolla matkalla menemään paussi ohi kun ei malta. On se pökötti joka reissulla ohjeistanut että pidä paussi ja kahvikupin kuvan kera. Juuri mennessä siinä Päijät-Hämeen suorilla peltomaisemilla. Mutta sitten tulee aika pian Hollola ja siihen sitten jo ollaankin aika nopsaan Lahden moottoritien liittymässä. Tuppaa kiire viedä Vierumäen Salelle asti ja jos sieltä jotai sitten vielä haetaan onkin loppu mökille köröttelyä. Aika monipuolisia ohjeita tulee jopa välistä vähän hymyilyttäviäkin. Myös mökkitiellä joka lähipuskasta tutkat varoittaa suunnalla jos toisellakin.

    Visakallo Visakallo

    Tällä pelillä Jesse voisi näytellä mökkiteiden rekkamiehille ja kaikille muillekin takavaloja: Dodge Challenger SRT Demon. Ensimmäiset autot tulevat myyntiin lähiaikoina.  Dodgen mukaan Demon on maailman nopein tuotantoauto varttimaililla. Se on tehnyt ennätyksen myös g-voimillaan, ollen maailman ensimmäinen tuotantoauto, joka keulii kiihdytyksessä. Ahdettu 6,2 litran Hemi Demon V-8-moottori kehittää 840 hevosvoimaa. Auto kiihtyy 2,3 sekunnissa 60 mailiin eli 96,6 kilometriin tunnissa.

Esillä 10 vastausta, 3,161 - 3,170 (kaikkiaan 5,990)