Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,311 - 3,320 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Visakallo Visakallo

Ainakaan minulla ei ole ollut yhdessäkään neljästä pitkän takuun autossa vikaa takuuaikana, ja sehän takuun tarkoitus onkin. Auton voi nykyisin huollattaa takuuaikana muuallakin kuin merkkihuollossa. Se pudotti huoltojen hintoja selvästi.

jees h-valta

Ja tuo nyt on aivan selvää että autonvalmistajien kannattaa yhteistyötä tehdä jokatapauksessa. Eihän auto alusta lähtien tehtaan omana valmisteena olisi myyntikelpoinen ollenkaan. Siitä tulisi vähintään kolminkertaisen hintainen ja varmasti huonompi pienerissä tehtynä.

Visakallo Visakallo

Onhan nuo, ja paljon paremmatkin varusteet olleet jo pitkään autoissa, joiden hinnat  alkavat kakkosella.

jees h-valta

Ja takuista on todella ainoastaan markkina-arvoa JOILLEKKIN. Minä en huomannut edes kysyä eikä kiinnostanutkaan. Tuotevastuut ovat sen jo aikaa mitätöineet. Ja jos merkkihuollossa tinkii on parempi vaihtaa tavalliseen taajaan. Ei vain ole sama asia vaikka muka pitäisikin. Kokemuspohjaa on esim. BMW:n kohdalla. Oli halppishuollossa huollettu juuri hiljan ennen vaihtoa ja kaikki piti olla ok ja oikeilla öljyilläkin. Kuten maininnut olen moniurahihna katkesi autokaupan myyjän käsiin. Minun onnekseni. Meni heidän piikkiin. Jos olisin ollut merkkihuollossa tuo hihna olisi vaihdettu jo aikaa, mitään katkeamisvaaraa ei koskaan olisi tullutkaan. Senverran BMW:n huollossa tuli käytyä. Sieltä tuli aina havainnot mitä pitäisi tehdä lähiaikoina. ja jos pahempaa soitettiin perään ja pyydettiin lupa tehdä heti.

Visakallo Visakallo

Honda taitaa olla kaikkein eniten omillaan. Heillä on moottorit ja muukin tekniikka hyvin pitkälle omaa.

Visakallo Visakallo

Käsitit  Jesse tuon huollon väärin. Nimenomaan merkkihuoltojen hinnat putosivat kun kilpailu alkoi.

jees h-valta

Ok visakallo. Saattoi halvetakkin vaikka jäänyt varmaan huomaamatta mutta sitä paremmalla syyllä ehdottomasti merkkihuoltoon. Kuten aiempi minun VW:in olisi varmasti pitänyt alkuun huoltaa. Mutta ehkä huumeiden salakuljettajat eivät kauhiasti sillä asialla piittailleet. Sekin ralli jatkuu edelleen kuten päivän uutistarjonnasta olemme nähneet. Autoja puhkotaan joka kolosta että saadaan pusseja sisään. Nyt kuvissa oli mersu ja aika juonisti tehtyjä salalokeroita kyllä.

jees h-valta

Taitaa muuten Röörinkin Volvo olla pian tiensä päässä kun arvoton auto jää nurkkiin lojumaan. Kukaan ei halua autoa jonka uudet valmistuvat nyt ilman polttomoottoria tahi vain pienellä sähkön apumoottorilla varustettuna. Tuotanto muuttuu täysin sähköautoperustaiseksi jo 2019 juuri kuten olen ounastellutkin tapahtuvan, monelle muullekkin merkille. Tahi sitten putoaa kartalta kuin eno veneestä. Terveisiä vain röörille täältä satakunnan pirulaiselta!

oksapuu

Jos siihen näyttöön ilmestyy ”Engine failure” teksti niin saattaapi olla moottorinvaihto-huolto…

Kyllä takuut pitää olla kunnossa…

Jätkä

Moniurahihnan katkeaminen ei ole yleensä läheskään niin järisyttävä homma kuin hammashihnan katkeaminen.

Esillä 10 vastausta, 3,311 - 3,320 (kaikkiaan 5,990)