Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,321 - 3,330 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Ei kai se kovin järisyttävää ollutkaan mutta kun yksi pöljä ajaa lenkin rikkeimellä autolla. Lisäsi vaurioita huomattavasti. Mutta vielä tuohon huomattavasti tärkeämpään eli autoalan mullistavaan muutokseen vuosikymmenen vaihteessa. Täälläkin niitä jänkääjiä on piisannut jotka eivät ole ollenkaan uskoneet sähkön nopeaan tuloon autojen voimanlähteeksi. Jätkä muiden mukana. Mitäpä tuumaa jäpä nyt jos tuli uutiset puoliysiltä kurkattua?

    Jätkä Jätkä

    Jeessi:”-Taitaa muuten Röörinkin Volvo olla pian tiensä päässä kun arvoton auto jää nurkkiin lojumaan. Kukaan ei halua autoa jonka uudet valmistuvat nyt ilman polttomoottoria tahi vain pienellä sähkön apumoottorilla varustettuna. Tuotanto muuttuu täysin sähköautoperustaiseksi jo 2019 juuri kuten olen ounastellutkin tapahtuvan, monelle muullekkin merkille. Tahi sitten putoaa kartalta kuin eno veneestä. Terveisiä vain röörille täältä satakunnan pirulaiselta!”

    – Luulen päinvastoin, että Volvon viimeiset pelkällä fossiilisella kulkevat autot tulevat olemaan kovassa kurssissa, kun tuotannon loppu häämöttää.

    Tullaanhan vielä kymmeniä vuosia tarvitsemaan oikeita autoja, eikä pelkkiä leikkikaluja.

    Suomalaisten kannattaisi pyrkiä sen itävaltalaisen nestesähkön tuottajaksi, voitaisiin romuttaa nykyist ja tulevat akkutehtaat, ja perustaa niihin tiloihin autokirpputori, jossa jokainen Pösön omistaja voisi yrittää myydä rojuansa pois.

    jees h-valta

    Ollaan siirtymässä taas sivistyksen seuraavaan vaiheeseen ja odotankin innolla miten raikkaaksi se ilmasto lainkaan muuttuukaan. Kun nuo takametsien ”pössyttelijät” diisselinhuuruisin kintainensa yrittävät vielä käydä rojuillansa kaltsukaupassa on siinä hupia K-kauppaa vastapäätä!

    Visakallo Visakallo

    Taitaa olla tuolla Amerikassa nyt sellainen isäntä, että vain bensalla kulkevat vehkeet ovat autoja ja kaikki muut leluja. Yhdysvalloilla on Alaskasta löytyneen uuden jättimäisen öljyesiintymän ansiosta maailmaan suurimmat öljyvarat. Lisäksi viekä tähtitieteelliset varat liuskeöljyä ja -kaasua.  Eipä pääse enää rättipäät hyppimään silmille, vaan joutuvat olemaan nöyrää poikaa. Sama koskee myös Venäjää. Kun kaksi suurinta USA ja Kiina hallitsevat, jää meille eurooppalaisille vain mopen osa. Voidaan täällä potkutella vaikkapa sillä Retu Kivisen autolla, jos se vaikka pelastaisi maailman!

    jees h-valta

    Voidaanhan me silti sähköistää autoilu kuten varmaan suurin osa eurooppaakin. Ei se öljyvarantojen määrästä kiinni ole. Taantuuhan se Amerikka tuon Trumpin aikana varmasti. Merkitys vähenee. Johan Japanikin teki EU:n kaas vapaakaupallisen sopimuksen joten alkaa valtakuntien reviirimerkit hahmottua. Ranska,Saksa,Japani, Kiina, siinä taitaa olla suurvaltakeskittymää riittämiin. Muut jää laidalle katsomaan ja kadehtimaan.

    Tolopainen Tolopainen

    Onhan se Volvonkin jo aika tehdä hybridejä, kun toyota on niitä tehnyt 20v ilman isompaa melskaamista. Volvo on niin pieni tekijä kuitenkin automarkkinoilla, jotta sen politiikka ei vaikuta sitä eikä tätä. Tämähän olikin pelkkä mainostemppu. Dieselillä ajetaan eikä tankkaamisessa tarvitse käsineitä, eikä tarvitse hengittää bensa- huuruja eikä tankki räjähdä kolarissa. Lisäksi tankkaus on vain muutaman kerran vuodessa.

    MJO

    Jessen mielestä röörin volvon arvo romahtaa sähköautojen vuoksi, Tuskin jessen tuliterä polttomoottori pösön arvo kiertää samaista tiputusta. Jos sellainen rommaus tulloo

    Tolopainen Tolopainen

    Mikäli öljynkulutus kääntyy muutaman prosentin vuosittaiseen laskuun, sen riittävyys piteneen satoihin vuosiin ja hinta romahtaa. Liikenteen maailman laajuisella sähköistämisellä on suuri merkitys ihmiskunnan tulevaisuudelle. Liikenteen sähköistäminen tulee olemaan aika korkealla agendalla lähivuosikymmeninä muuallakin kuin Harjavallassa. Ehkä Harjavalta voisi olla ensimänen fossiilista polttoaineista vapaa-alue Suomessa, valitettavaasti ajokieltoon joutuisivat myös bensiinimoottoriset autot. Vain kotimaisella biokaasulla tai vedyllä käyvät polttomoottorit sallitaan.

    jees h-valta

    Bensa-autot nyt on huomattavan helppo muuttaa esim. biokaasuautoiksi. Bensiiniautoilu sallitaan huomattavasti pidempään ja todennäköisempää on ettei sitä tulla koskaan lopettamaan koska apumoottorit hybrideihin on helpointa ja teknisesti yksinkertaisinta juuri bensiininä. Helppo käynnistyvyys esim. Kun kuitenkin isot autonvalmistajatkin seuraavat herkästi yleisiä trendejä tulee sähköautoihin siirtyminen nopeutumaan Volvon ilmoituksen jälkeen todella paljon. Onhan se premiumautojen yksi isoimpia kuitenkin. Saksalaiset tietty ovat kaikkein vaikeimpia ja konservatiivisimpia tässä muutoksessa kuten on muutenkin nähty. Siellähän autot alkavat varustautuakkin vasta nyt edes jonkinsortin vauhtia nykyaikaan. Todella lähivuosien suuria häviäjiä markkinaosuuksissa tulee sieltä.

    Jätkä Jätkä

    Jeessiltä on mennyt ohi uutinen, että Volkkari siirtyy täysin sähköautoihin parin vuoden sisällä. Sellaisen nappikioskin kuin Volvo – vastaava ilmoitus on kuin hyttysen pissa itämeressä.

    Tosin hybridiautot pysynevät kuvioissa mukana, mutta ne alkavat käyttää apumoottorina erinomaisella hyötysuhteella pyöriviä dieselmoottoreita. Toisin kuin Jeessi luulee, nykydieselit ovat parempia lähtemään käyntiin kuumassa ja kylmässä – kuin bensakoneet, jotka reagoivat nimenomaan helteeseen höyrylukkojen takia.

    Monet työkoneet ovat jo hybridejä, joilla päästää suuriin tehoihin ja taloudelliseen käyttöön.

Esillä 10 vastausta, 3,321 - 3,330 (kaikkiaan 5,990)