Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,331 - 3,340 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Tolopainen Tolopainen

    Japanin ja EU:n välinen kauppasopimus poistaa tullin Japanista tuotavilta autoilta. Nykyisin Euroopassa myytävät japanilaiset autot tehdään valtaosin Euroopassa, joten eipä taida mitään autojen hintoihin vaikuttaa, vaikka joku ns. asiantuntija sellaisesta väitti. Tuonti Japanista vain helpottuu, eikä Euroopan markkinoille tulevia autoja enää tarvitse täällä tehdä tullimuurin takia.

    Visakallo Visakallo

    Ainakin Mazdan hinta saattaa vähän laskea, koska se tehdään Hiroshimassa. Siirtymäaika on tosin seitsenän vuotta. Suomi-Mersujen vienti Japaniin vastaavasti lisääntyy.

    jees h-valta

    Juuri noin kuin Toloppa yllä. Nuo autojen sähköistymisetkin etenee vauhdilla. Nyt Ranska ilmoitti tavoitteesta 2040 päästövapaista autoista. Dieselit ja bensa-autot kieltoon ja silleen. Saksassakin on havahduttu sentään jo harkitsemaan moista. Mutta muutosta on tulossa lähivuosina valtavasti ja dieselin omaavat voivatkin ajaa suoraan paalaamoon omansa. Turha niitä ainakaan autoliikkeille on vaihdossa tarjoilla.

    Puuki

    Kohta kannattaakin ostaa uusi dieselauto hyvällä alehinnalla.   Kyllä niihinkin varaosia riittää pitkälti tulevaisuuteen.

    Visakallo Visakallo

    Aika monen meidän autoista on tullut jo perikuntien murhe, ennen kuin mitään olennaista muutosta tulee.

    Tolopainen Tolopainen

    Taidankin antaa oman dieselini enakkoperintönä, niin ei tule harmia arvonalenemisesta, hallintaoikeuden pidän tietenkin itselläni.

    jees h-valta

    Tulette vielä näkemään kummia autoilun saralla. Ei pidä ollnekaan paikkaansa että muutos olisi jotenkin hidas prosessi. Tässä käy juuri kuten tietotekniikankin läpilyönnissä. Ensin pienimuotoista harrasteräpellystä vuosikausia ja sitten muutaman vuoden täystietoyhteiskunnan räjähdys ympärillämme. Juuri kun tavistaaplajainen jo kuvitteli ettei mitään tietokoneita koskaan tulekkaan. Uskaltaisin aika vahvasti väittää että aika harvassa on polttomotorikiesit kymmenen vuoden päästä. Hybrideitä muutama vielä joukkoon harvakseltaan. Pörisevät lähinnä nuorison kartsan pyöritysharrasteina. Mitä nyt tietotekniikan vierestä kerkiävät. Eli hyvin vähän.

    jees h-valta

    Romutettavan automäärän ongelma saattaa olla perikuntien suurin ongelma. Kun niiden määrä myös räjähtää romuttajien käsiin joutuu kohta maksamaan että saa kotteron pois nurkista. Ja silloin niitä on joka jätkän suulin nurkalla ja hiukan privaattipihan nurkassakin.

    Tikkula Tikkula

    Ei ainakaan perikunnan ongelma mitä tiedän pökön kestävyydestä.  Luultavasti 150t kun ajaa, ni se oli siinä.

     

    jees h-valta

    Minulle riittää vähempikin. Nythän kolme vuotta vanha auto on jo järkyttävän vanhanaikainen! Kuka niitä autoja enää vanhaksi jaksaa ajaa.

Esillä 10 vastausta, 3,331 - 3,340 (kaikkiaan 5,990)