Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,351 - 3,360 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• MJO

Mulle on ja on ollut jesse ihan normaalia kymmenien tuhansien tappiot lähi vuosina, kuten kaikille n. 70ke auton omistajille.

Jätkä Jätkä

Tuo sähköautokiihko on joka tapauksessa vain vaatimaton yritys, jos puhutaan ilmastonmuutoksesta.

Joka tapauksessa maailma käyttää pikkuhiljaa mineraaliöljynsä jopa loppuun asti, koska se on NIIN edullista.

Kannattaisi keskittyä ilmastonmuutoksen torjumisen asemasta pitämään tämä planeetta asumis / elämiskelpoisena.

Siis ilma terveellisenä hengittää – myös suurkaupungeissa. Ruoka niin puhtaana ja terveellisenä kuin mahdollista normaalikeinoilla ja vedet niin puhtaina, että kaloillakin olisi mahdollisuu elää ja lisääntyä terveenä, sekä me voisimme ilman pelkoja käydä uimassa luonnonvesissä.

Hyväksytään se, että ilmasto muuttuu, epävakaisemmaksi, mutta vältetään saastuttamasta sitä niin, että täällä ei voi elää ilman hengityssuojaimia.

jees h-valta

Kyllä liikenne on yksi paha saastuttaja joten en ole ollenkaan pahoillani vaikka saisi hengitellä vielä eläissään puhtaampaakin ilmaa. Teollisuus toki silti saastuttaa mutta onhan niilläkin sentään jo hiukan suodatuslaitteita.

jees h-valta

Ja kyllä vielä toistaiseksi olen vahvasti sitä mieltä ettei autoon ole mitään syytä hukata 70000 euroa kuten MJO. Varsinkin kun useimmiten ne kalliit premiumit ovat todella huonoja varusteiltaan. Toki jos vaaleat nahkapenkit ovat jonkun mieltymys niin siitä vaan. Kehitys kulkee senverran nopeaan ettei enempää voi hävitä kun kalliin auton ostossa. Kun se tosiaan vanhenee käsiin hetimmiten. Järkevämpää on ostaa se kallis premium sitten kun se on normaalin keskihintaluokan peli. Mutta ei vastaa enää kyllä sitten sitä keskihintaista uutta varustelultaan. Se tässä on tullut koettua.

MJO

Jotkut haluavat jesse viedä rahatkin hautaan.

vai että premium autot ovat huonosti varusteltuja? No ehkä jessen 15 vuotta sitten premium ollut.

Jesse Köyhälle se on ehkä paljon, muttei kaikille.

Jätkä Jätkä

Jeessille sanon omana mielipiteenäni, että jos minä olisin ns upporikas, jolle rahaa tulee koko ajan niin, että ei ehdi sitä tuhlaamaan, niin minulla olisi takuulla useampikin ja jopa kalliimpi kuin 70 000 € hintainen auto.

Minulla voisi olla auto, joka maksaa miljoonia. Ja minulla voisi olla jollekin loistoautolle kuljettaja, joka kärräilisi minua aina silloin kun haluaisin.

Toistaiseksi minulta vielä ihan pikkasen puuttuu, joten en vielä ole hankkimassa maailman ainutlaatuisinta autoa tai tusinaa sellaista, mutta suunnitellahan aina voi.

MJO

Ei jesse 20ke uuden auton hankkiminen ole myöskään taloudellisesti kannattavaa. Sinun kipupiste on siinä, minun jonkinverran kalliimpi. Varmaan taloudelliselta kannalta olisi järkevintä ajaa muutaman satasen autolla.

Minun kääreliinoissa ei kuitenkaan tule olemaan taskuja, joten sen mukaan eletään.

Visakallo Visakallo

Eikös se Jessen Pökötti ollut jotain 35.000 länsiruplaa?

jees h-valta

Olkoon vain mutta tappio ensimmäisinä käyttövuosina kuitenkin järkevämpää laatua kuin premiumeissa. Omastani sen tosiaan tiedän kun ostin sen silloin noin kolme-neljä vuotta vanhana. Jos 70000:n silloin maksanut irtosi alle 20000:n on arvon pudotus rahassa parin pikkuauton luokkaa. Minulla kyllä varakkaampanakin olisi muitakin rahan sijoituskohteita, vaikka metsää jossa ei kuitenkaan ihan rahaa uuniin lapeta. Ja tosiaan nyt on kautta linjan autot varustautuneet nopeasti kilpailussaan ja tietotekniikka ei jyllää mitenkään enempää premiumeissa kuin kansan autoissakaan. Saattaa joku näyttö olla takapenkkiläisille etupenkin selkänojissa ja jotain muuta yhtä turhaa härpäkettä mutta peruställi saattaa olla jopa digitalisesti huonompi. Ja pösön lähtö ilman lisävarusteita on vielä alle 30000. Ilmeisesti vielä uusi isompi 5008-mallikin menee siihen paikkeille.

jees h-valta

Ainut josta olemme ehdottomsti samaa mieltä MJO:n kaas on tuo ettei täältä mitään mukaan saa. Josta syystä en ostele metsiä jälkipolvet mielessä enkä säästele hakkuissa jälkipolvet mielessä. Elän metsämaailmaa aivan itselleni ja itsehän sen olen luonutkin. Siinä kyllä myös yksi syy että edes ostin uuden auton. Se on ensimmäinen ite uutena ostamani ja katsoin että sellainenkin pitää vähintään kerran tehdä. Että saa muiden piereskelemättömään penkkiin istua kuten työtoveri tiivisti. Tosiaan jopa joku oli gradunkin tehnyt hiljan juuri aiheesta millaisella autolla kannattaa ajaa. Ja edullisimmaksi hän tutkimuksensa mukaan tulkitsi juuri aika halvan hintaisen käytetyn.

Esillä 10 vastausta, 3,351 - 3,360 (kaikkiaan 5,990)