Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,361 - 3,370 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • rööri roope

    Nii se on jees ostin eka autoni 1970 ja ensimmäisen uutena 1988 ja oli japsi ajelin sillä yli 500000 km ja motti aukaisematta.Peltikorjauksia vähän.

    Työkaveri osti 1988  pökötin 408 peltikorjauksia ei yhtään.Tekniikka kaikki uusiksi.

    jees h-valta

    Ken vanhoja muistelee jne. jne… Mielestäni meillä jopa kyllästymiseen asti tuijotetaan vain taaksepäin. Olisko jo aika siirtyä ajantasalle ja ottaa ne autoilun faktat peliin jotka tänäpäivänä oikeasti jotain merkitsevät. Meidän aikalaisemme eivät aja autoja loppuun.

    jees h-valta

    Nyt haastankin ilmoittautumaan ensimmäisen sähköhybridin omistajan ja ajajan tälläkin palstalla.

    Nimetön

    Minä ainakin tyynen rauhallisesti seuraan tilanteen kehitystä päivä kerrallaan ja sillä periaatteella ettei mitään uutta laitetta ja menetelmää kannata ensimmäisten eikä viimmesten joukossa laittaa. Moni asiantuntia sitä mieltä että sähköauto kuluttaa ja saastuttaa luontoa enempi kuin polttomoottoriauto. Minä ainakin pystyn vielä rauhassa katsoon mihin tilanne kehittyy ja minun ja Jeesen ratkasut ei kovinpaljon vaikuta akuttehin mailman suurkaupungien ilmansaaste ongelmiin.

    Visakallo Visakallo

    Montakohan kameraa tulee lisää Jessen mökkimatkoille ja aidankorjuureissuille? Meikäläisen päivätyömatkalle niitä saattaa tulla kaksi, paikat ovat olleet E75 -tien varressa valmiina jo vuosia. Silloin rahanpuute esti itse kameratolppien pystyttämisen. Yksittäiset kamerat ovat tehokkaita keräämään sakkorahoja. Muualla käytössä olevat myös keskinopeutta mittaavat kamerat taas pudottavat kaikkein tehokkaimmin ajonopeuksia, eikä sakkorahoja kerry, joten järjestelmä ei siten sovellu Suomeen.

    Automaattinen liikenteenvalvonta tehostuu ensi vuodesta alkaen, kun poliisi hankkii 150 uutta tolppakameraa, uutisoi Lännen Media. Lisäys tietää käytännössä tolppakameroiden kaksinkertaistumista. Poliisilla on tällä hetkellä käytössä noin 130 kameraa. Kameroiden lisäksi poliisilla on 25 automaattivalvonta-autoa. Lännen Median mukaan uusiin kameroihin tulee uudenlaista tekniikkaa, joka mahdollistaa niiden sijoittelun nykyistä helpommin.Poliisi kilpailuttaa laitteet syksyllä. Poliisin ja kaupunkien ohella myös Liikennevirasto viimeistelee kohdelistaansa pääteiden varsille. Se on saanut useita ehdotuksia jokaisen ely-keskuksen alueelta. Sijainnin ratkaisee liikenneturvallisuus. Kamerat on tarkoitus pystyttää kolmen vuoden aikana.Ensi vuodesta alkaen hankittavat uudet kamerat eivät korvaa vanhoja.

    Visakallo Visakallo

    Tuommoisen ajattelin hankkia seuraavaksi. Japanin vapaakauppasopimuksen myötä edullinen hinta saattaa hieman pudota entisestään, joten kateutta ei ainakaan hinnan suhteen tarvitse kenenkään kokea.  Auton jälleenmyynnissäkään tuskin on suuria ongelmia:

    Mazdan MX-5 RF toimii oivana vaihtoehtona, mikäli Porschen 911 -mallin hankkiminen jää rahasta kiinni.

    Bloombergin arviossa Mazda MX-5 RF kerää ylistäviä arvioita, vaikka sitä ei luksusautoksi kuvaillakaan. Pippurinen ja näyttävästi muotoiltu menopeli tarjoaa arvion mukaan vaihtoehdon Porschen 911 Targa -suosikkimallista haaveileville.

    Siinä missä ikoninen 911 maksaa pitkälle päälle 100 000 euroa, irtoaa Mazdan ärhäkkä urheilumalli reilulla 30 000 eurolla.

    MX-5 RF ei luonnollisesti pärjää ominaisuuksissa legendaariselle Porschen kiiturille, mutta hintaan suhteutettuna se tarjoaa ostajalleen aihetta tyytyväisyyteen.

    Auton huippunopeudeksi ilmoitetaan lähes 220 kilometriä tunnissa. Nollasta sataan auto kiihtyy reilussa kuudessa sekunnissa. Porschen kohdalla vastaava lukema on noin 4,5 sekuntia.

    Bloombergin mukaan Targaa selvästi kevyempi MX-5 on ajettavuudeltaan yllättävänkin sulava. Auton kohdalla ei pidä arvion mukaan odottaa sen kääntävän päitä, mutta kokonaispaketti tarjoaa varmasti hintaan peilattuna suorituskykyä enemmän kuin tarpeeksi.

     

    Gla Gla

    Jätkä 8.7.17 13:54: ”Kannattaisi keskittyä ilmastonmuutoksen torjumisen asemasta pitämään tämä planeetta asumis / elämiskelpoisena.”

    Jätkä 4 h myöhemmin: ”jos minä olisin ns upporikas, jolle rahaa tulee koko ajan niin, että ei ehdi sitä tuhlaamaan, niin minulla olisi takuulla useampikin ja jopa kalliimpi kuin 70 000 € hintainen auto.”

    Kovin on motiivit löysästi kiinni itse asiassa.

     

     

    Gla Gla

    Jees: ”Omastani sen tosiaan tiedän kun ostin sen silloin noin kolme-neljä vuotta vanhana. Jos 70000:n silloin maksanut irtosi alle 20000:n on arvon pudotus rahassa parin pikkuauton luokkaa.”

    Jos Touaregista puhutaan, autosi oli vm. 2003, etkä sitä 2006 tai 2007 ostanut. Ellen aivan väärin muista, ostit sen n. 10 vuotiaana.

    Jees: ”Meidän aikalaisemme eivät aja autoja loppuun.”

    Mitä tärkoitat, milloin auto on loppu? Itse pidän autoani niin kauan, kuin se pysyy riittävän luottavana, korjauskulut pysyy näpeissä ja auton saa kohtuullisella vaivalla katsastuksesta läpi. Kun nuo ehdot ei enää täyty, eikö autoni ole tuon jälkeen loppu ja vaihtoarvo nolla tai mahdollisen romutuspalkkion suurionen? Ja olenko tässä suhteessa poikkeava? Mielestäni romikselle ajetaan tällä hetkellä paljon huonomman näköisiä autoja kuin omani.

     

    Gla Gla

    Lasse: ”Moni asiantuntia sitä mieltä että sähköauto kuluttaa ja saastuttaa luontoa enempi kuin polttomoottoriauto.”

    Tässä on yksi näkemys, joka on mielestäni paljon informatiivisempi kuin tuollainen tokaisu:

    https://tekniikanmaailma.fi/autot/kiinan-sahkoautoissa-piilee-karmea-ymparistopommi-ilmastonmuutos-pahenee-merkittavasti/

    Lasse: ”minun ja Jeesen ratkasut ei kovinpaljon vaikuta akuttehin mailman suurkaupungien ilmansaaste ongelmiin.”

    Sama pätee minuun, kiinalaiseen Yanmeihin ( https://fi.nametests.com/test/result/lasse/–_118090138/ ) ja amerikkalaiseen Donaldiin. Mutta kun pari miljoonaa suomalaista aikuista, pari sataa miljoonaa amerikkalaista ja miljardia kiinalaista alkaa miettiä omia ratkaisujaan, vaikuttaa se jo johonkin. Huonompi juttu on, jos kaikkien mielestä omat ratkaisut ei mihinkään vaikuta.

     

    harrastelija harrastelija

    Ilmastonmuutos ei näytä täällä pohjoisessa vaikuttamaan harvaan asuttuun elämiseen kovinkaan pljon – tosin muisti yltää vain  reilut 60 v taaksepäin. Eniten ilmaston muutos tuntuu vaikuttavan maapallon tiheimmin asutuille lämpimän ilmaston alueille.

    Nuo suuret pakolaisvirrat etelästä pohjoiseen tuskin johtuvat ilmaston muutoksesta? Pääasiassa siellä on hallitsematon väestön lisäys joka vaatii elintarvikkeiden viemisen karusta pohjoisesta lämpimään etelään!

    Eihän tällä maailman laajuisesti ole mitään järkeä! Paras apu kehitysmaihin olisi ensin ehkäisyvälineet; kortsuja, siitinputkien katkaisuja, jauholastiin ujutettua ”jarruhöystöä” –  valistusneuvot eivät ole auttaneet.

    Kun väetön lisäys on saatu selvästi negatiiviseksi, niin sitten kehitysvienti olisi omien elintarvikkeiden kasvatuaksen opetusta.

Esillä 10 vastausta, 3,361 - 3,370 (kaikkiaan 5,990)