Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,401 - 3,410 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Kyllä meidän dieseleissä joutuu aina joskus kusemaan tankkiin, ei tule typpipäästöjä ja maailma pelastuu.

    Menninkäinen

    Urea toimii scr järjestelmässä katalyyttina, kun nox:eja pelkistetään

    Puuki

    Eikös niissä uusissa dieselautoissa ole pieni vesisäiliö , josta palotilaan syötetään h2o:ta  estämään päästöjä. Vai ureaako se on ?

    MJO

    Luuleeko jesse, että diesel autojen pakoputket eivät kestä ja niitä pitää vaihtaa alvariinsa. Pakoputket kestävät nykyisin paremmasta valmistusmateriaalista johtuen. Eikä ennenkään ruostuneet ajonaikana vaan kylmänä ollessa.

     

    Huomaa ettei harjavallan kaveri ole kuin kouluttamaton lvi-putkijulli.

    Menninkäinen

    Adblue, ureata 32,5% ja vettä. Jäätyy muistaakseni -11 celsius asteessa. Tuo omat haasteensa toimintaan

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Haponkestävää on meidän autojen pakoputket. Luulisi olevan pläkkipeltiä kestävämpää. Urean ongelma on juuri pakkaskestävyys, siksi systeemissä on lämmitys. Vaikea keksiä dieseleistä moitittavaa, mukavia ajettavia, ja keskikulutukset 5 litran pinnassa.

    Rane2

    Tässä uudessa L200:ssa ei vielä ole ureavehkeitä.Iso polttopönttö siinä kyllä on johon menee polttoaineputkia useampia.Polttaa ajoittain ylimääräistä polttoainetta.

    Hiukan epäilyttävää on se että öljytikussa on ylämerkin yläpuolella merkki ja jos öljyn pinta lisäytyy siihen saakka niin öljyt on vaihdettava.Ilmeisesti polton aikana polttoainetta holvataan myös moottorin läpi niin paljon että sitä voi huuhtoutua männänrenkaiden ohi kampikammioon.Onneksi tässä yksilössä pinta ei ole noussut ja sitä tapahtuuohjekirjan mukaan vain jossain katkonaisessa ruuhka-ajossa.

    Mutta teknisenä ratkaisuna ei kuulosta hyvältä.

    harrastelija harrastelija

    1990-luvulla ei juuri maastureita myyty kalliin verotuksen vuoksi. Metsämiehelle se oli aika vaikeaa vuosituhannen alussa saada käyttöautoa 5 – 10 v ikäisiä. Uutta autoa ei kyllä oikea metsämies vie metsään kaikkien romppeiden kanssa naarmuttumaan.

    Tuo päästöjen kanssa touhuaminen Suomessa on yhtä tyhjän kanssa. Helsingissä cityväki kulkee pyörällä, kävelee ja lähiliikenne on hyvä. Keski-Euroopan suurkaupungeissa tilanne on toinen. Suomessa maaseudun töissä pitää olla kunnon dieselit eikä siitä ole ilmastollemme haittaa.

    Noista päästörajoista vielä ja metsänhoidosta. Saksassa kasvaa metsä enemmän kuin Suomessa. EU:ssa Saksan kansalaiset eivät missään tapauksessa vastusta metsän hakkuu- eikä hoitotoimenpiteitä. Siellä edustajat ajavat kriittisesti kilpailijamaiden teollisuutta vastaan. Suomi on siitä ihmeellinen, että meidän omat EU-edustajat äänestävät omaa maan elintärkeää elinkeinoa vastaan!

     

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Ilmeisesti valtion ja kuntien työntekijöiden tilinauhassa pitäisi olla kooste, mikä teollisuuden ala heidätkin elättää. Suomen ympäristö-ihmisille ohjeet tulevat keskieuroopasta ja he toimivat niiden mukaan. Kukahan niitä ”naruja” loppujen lopuksi vetelee?

    Jätkä

    Olemme valinneet täysin väärät henkilöt päättämään asoista, joita he eivät käsitä. Teoreetikot eivät voi ymmärtää tosielämän lainalaisuuksia.

    Koittakaapa kuvitella pahin mahdollinen skenaario: – Minusta se tapahtuisi, jos Jeessi pääsisi päättämään autoasioista EU:n taikka edes suomen autokannan puitteissa.

    Onneksi ei sentään!

Esillä 10 vastausta, 3,401 - 3,410 (kaikkiaan 5,990)