Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,411 - 3,420 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    En ole todella pyrkinytkään päättämään autokannastamme, se kait vielä kuuluu ympäristöhallinnon ja poliittisten päättäjien työkenttään. Mutta suunta on oikea ja varma tällä haavaa. Puhtaampaan mennään ja kovaa vauhtia. Paljon nopeammin kuin jätkä sieltä korpirämeen laidalta edes käsittääkään. Nyt suunta on kääntynyt ja paljon ennen dieselautoja ostaneet ja käyttäneet ostavat nyt hybridiautoja. Joka on aivan luonnollista syystä ettei itseään päähän potkiminen kovin hedelmällistä hommaa ole. Jotkut sitä tosin eivät tajua ikinä mutta nehän katoavat hyvin pian muutenkin turhaa urputustaan pitämästä.

    Jätkä

    <EDIT: kommentti poistettu>

    jees h-valta

    Vain yksi suunta, sähkö, lisättynä bensiinimoottorilla. Mitään järkeä ei ole ostella tahi haalia toisten hylkytavaraa edes halppisdieselinä.

    jees h-valta

    Tässäkin asiassa ympäristöministeri on pahin jarru koska on taas tämän kepuleirin yksi normijarrumies. Ei ole kuulemma varaa tukea sähköautoihin siirtymistä kuten Norjassa vaan yrittää tuputtaa vain biopolttoaineen autuaaksi tekevää vaikutusta. Toki se hyvä välivaiheen polttoaine onkin nykybensiinin ja dieselin korvaajana mutta ettei ole varaa tukea autoilun puhdistumista on vain ja ainoastaan poliittinen jarrutoiminne jolla yritetään epätoivoisesti pelastaa biopolttoaineiden jalostus. Turhaan koska tulevaisuus on kuitenkin sähkön. Autoteollisuus kuitenkin satsaa jo täysillä sähköautoiluun ja itseohjautuvaisuuteen joten miten me täällä voimme jarruttaa pienessä maassa isoa monikansallista autoteollisuutta?

    Puuki

    250 000 vähäpäästöistä uutta autoa tavoitteena. 250 000 x 10 000 € = 2, 5 mrd  € . Ei ehkä oikeasti olekaan varaa.

    Jostain luin että sähköautojen hiilijalanjälki olisi suunnilleen sama kuin 130 g / km päästävän polttomoottoriauton ; akkujen valmistus vie luonnonvaroja. Ja jos sähkö tulee hiilivoimalaitoksesta, niin saattaa päästöt vaan lisääntyä.

    jees h-valta

    Eiköhän kivihiilestä lupumisesta ole jo omat päätökset olemassa aikatauluineen. Akkuteknologia taitaa olla sittenkin yksi helpoimpia autoteollisuuden ratkaistavia  pitkään aikaan. Siitähän on jo nyt useita variaatioita olemassa.

    Rane2

    Norjassa on varaa tukea sähköautoilua siksi että on valtiolla  on öljynmyynnillä hankittut valtavat rahastot.Suomi tukisi ulkomaalaisten sähköautojen myyntiä velkarahalla.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Akut ovat ongelmajätettä pahimmasta päästä. Lisäksi sähköautot eivät toimi talvella, lämpö ei riitä, saati ilmastointi kesällä. Sähkökään ei riitä pakkasella. Lisää ydinvoimaloita? Sähköauto on täysin kuollut ajatus suomessa. Todellisuudessa polttomoottori on koko prosessi huomioiden kaikista ympäristöystävällisin, sekä edistää metsien kasvua lannoittamalla niitä.

    Nimetön

    Niin voimakasta on Jeesellä aina oman aatteen ajaminen ja realistisesti asiaan suhtaantuvat lytätään suohon, vanhoillisina, taantumuksellisina,jne. Oli sitte kysymyksessä sähköauto tai, puulaji valinta, ennakkoraivauksen laiminlyönti, nuorenmetsän tiheäkasvatus, puunostajan valinta, suhteet metsästäjiin, jne.

    Me muut palstalaiset esim. sähköauton tuloon suhtaannutaan aivan kiihkottomasti ja tarkkaillaan tilannetta monelta kantilta ja kun aika on kypsä niin kävellään kauppaan ja ostetaan sähköauto ja ilman mitään muille meuhkaamista ja muut saa aivan omassa rauhassa tehdä omat ratkasunsa.

    <EDIT: kieliasua siistitty>

    Jätkä

    Kun hiilellä tuotetaan sähköä, kuten Helsingissä, Jyväskylässä, Puolassa ja Saksassa, niin sillä sähköllä autoilu ei ole mikään ympäristöteko.

    Päinvastoin, siinä pettää ympäristön ja itsensä, sekä tyhmät kanssakulkijat.

    Kun kehitys kehittyy, saamme ehkä vielä joskus edes Hybridiautoja, joilla ajaminen ei saastuta ihan niin paljoa, kuin nykyvempaimet.

    Tähän asti Hybridiautot ovat kuluttaneet jopa enemmän bensiiniä kuin vastaava bensapihi auto, puhumattakaan dieselistä.

    Uusin hybridiuutinen kertoo Korealaisesta, erittäin suorituskykyisestä hybridistä, jonka keskikulutus autolehden koeajossa jäi 2,7 litraan satasella ja toimittaja veteli pitkiä moottoritiematkojakin.

    Täytyy todeta, että Eurooppalaiset autonvalmistajat kulkevat jälkijunassa nykyajan kehitykseen verrattuna.

    Tuon KIAn koeajoraportin jälkeen syntyi uskomus siihen, että kehitys on edelleenkin kehittynyt, eikä siellä ole tullut kattoa vastaan.

Esillä 10 vastausta, 3,411 - 3,420 (kaikkiaan 5,990)