Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,421 - 3,430 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Puuki

    Esim. BMW:n hybridi kuluttaa tosivähän polttoainetta.

    Opel Ampera taitaa myös kulkea melko pienellä p.a.kulutuksella.

    Volvo lopettaa lähivuosina pelkillä polttomoottoreilla varustettujen

    autojen valmistuksen. Sieltä voi tulla myös hyviä hybridiautoa lisää.

    Ainakin 60:nen maasturi onkin jo hybridimallina saatavissa.

    MJO

    Varmaankin harkintaan tulee seuraavaksi hybridi (eli ennen jesseä). Miksi jesse itse osti kivikautisen polttomoottori pösön, kun tuntuu sähköauto olevan verrattavissa uskonlahkomainen pakkomielle?

    Hiluxmetsuri

    Lyhyillä matkoilla ladattavalla hybridillä pääsee lähes koko ajan sähköllä ja tankkaustarve vähenee olennaisesti.

    Volvo otti sähköistymisestään kaiken mainoshyödyn irti vaikka osa malleista saattaa olla hybridejä ilman latausmahdollisuutta, jolloin kyse on lähes puhtaasta viherpesusta, koska sähköistymisen säästö jää olemattomaksi.Toki muita hyötyjä kuten parempi kiihtyvyys saattaa olla.

    Toyota harrastaa näitä ei-tarvitse-ladata-mainoksia aivan puhtaasti saadakseen peruspolttomoottoriputputtimia kaupaksi. Kannattaa olla autokaupassa tarkkana ettei tule huijatuksi pelkillä hybrideillä joissa ei ole latausmahdollisuutta.

     

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Hybridit ovat monissa testeissä olleet selvästi suuriruokaisempia kuin normiautot. Näiden autojen kehitys on vielä aivan lasten kengissä. Saksalaisetkaan eivät ole löytäneet vielä oikeaa eko-auton mallia, kun testeissä hybridit ovat kuluttaneet normiajossa 70-80% luvattua enemmän.

    Hiluxmetsuri

    Minä en noita Kalle Kehvelin väitteitä 70…80% suuremmasta kulutuksesta ihan usko. Kyse voi olla testiarvojen ja todellisen kulutuksen välisestä erosta, jonka on todettu olevan luokkaa 30…40%. Näin paljon enemmän siis kuluttaa peruspolttomoottoriauto enemmän kuin sen virallinen ( nyt jo poistuva) testi osoittaisi.

    Ladattavalla hybridillä säästöt ovat ihan todellisia, se on helppo todeta tankkauskertojen vähenemisenä.

    Jätkä

    Kun minulla oli vm -82 Volkkarin diesel-Jetta, oli sillä aika polkeminen, että sai kulumaan neljä litraa satasella.

    Pitkässä tarkkailussa 3,8 litraa oli melko tarkka kulutus.

    Ei ole montaa Hybridiä, joilla pääsisi edes lähelle noita lukemia.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Toyota Yaris hybridi 100000 km kestotestin keskikulutus 6,4l. Ei paljon Toyotan vehkeet kehuja saa. Karmeita ajaa suuremmissa nopeuksissa, ja kulutus nousee jyrkästi.

    Meidän 2x suurempien mersujenkin keskikulutukset 5 litran molemmin puolin.  Volkkareissa oli keskikulutus  4,5 litran tuntumassa. Saa siinä hydridiä hakea, joka pystyy samaan. Meillä ei juuri kaupunkiajoa ole.

    arto arto

    Tänään tuli bongattua 3 teslaa vierekkäin parkissa. viereesä BMW M3 ja  ja uuden karhea porche,  Rikasta tanssiväkeä.

    jees h-valta

    Onpa hupaisia väitteitä että muka pahempia kulutuksia kuin diesel tahi bensa-autoilla. Oikeassa elämässä noin ei kuitenkaan ole koska esim. ladattavalla hybridillä (juuri kuten Hiluxmetsuri päätteleekin) saattaa pitkät ajat olla kulutus puhdas nolla. Pelkällä sähköllä esim. minä teen mainiosti kaikki muut ajot paitsi Kaakkois-Suomen mökkimatkan. Jonka vuoksi en vielä ajatellutkaan hybridiä. Ostan auton käyttötarpeitani parhaiten vastaavaksi ja heti seuraavana ympäristöystävällisyys. Uskon että kolmen vuoden päästä hybridi tai ainakin sähköavusteisuus ranskalaisautoissa kehittyy jo huikean askeleen joten siihen suuntaan tässä mennään.

    Jätkä

    Jos lataukseen käytetty sähköä ei ole  tuotettu puhtaalla ydinvoimalla, niin sähköllä ajamisessa ollaan tuhottu ympäristöä melko reippaasti, eikä kulutus voi olla pelkkä nolla kenenkään muun laskutaidon mukaan kuin vain Jeessin.

    Kuvitelma, että sähkön tuotanto ei kuluttaisi tai haittaisi luontoa, on ihan per…stä. Vesivoimalatkin ovat tuhonneet luontoa ja esim kalojen elin – ja lisääntymismahdollisuuksia.

    Niin kauan, kun Jeessillä on Letukka ajelemista varten hän on melkoinen ympäristörikollinen.

Esillä 10 vastausta, 3,421 - 3,430 (kaikkiaan 5,990)