Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,471 - 3,480 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Rane2

    Kun katsoo täällä jo ennenkin mainittua Agorameterin Saksan vuotuista energiantuotantograafia sähköautoilu asettuu toiseen valoon.Tuuli-ja aurinkovoima ovat suuren osan vuotta marginaalisessa osassa.Kesäaikaankin niiden tuotanto vaihtelee suuresti ja niiden käyttö perustuu konventionaalisten eli hiili ja kaasuenergian käyttöön silloin kun ei paista tai tuule.Kun ydinvoimaa ei voi käyttää niin sähköautoilun tarvitsema lisäenergia tuotetaan Saksassa hiilen ja venäläisen kaasun käytön lisäämisellä.

    Tämä on syy miksi EU:n ilmastoratkaisuissa hiilenpolttajamaat pääsevät kuin koira veräjästä ja Suomen kaltaiset asiansa hoitaneet maat joutuvat viherpesun maksumiehiksi.

    Visakallo Visakallo

    Asia on täsmälleen niin kuin Rane2 kirjoitti.

    Visakallo Visakallo

    Onko nykyinen EU enää sellainen, että Suomen kannattaa siihen kuulua, sillä meitä vedätetään siellä jatkuvasti pahemman kerran. Esim. Baltit pärjäävät EU:ssa oikein hyvin, sillä he harjoittelivat Neuvosto-lobbausta 50 vuotta. Lisäksi he ymmärsivät liittyä heti Naton jäseniksi kun se tuli mahdolliseksi.

    Jätkä

    2Sähköautoilu ei ole muutenkaan ihan ongelmatonta. Kolaritilanteissa auton sähkölaitteet saattavat vioittua ja koriin tulee 240v jännite. Palokunta joutuu ne aina ensin maadoittamaan, ennekuin voivat ryhtyä muihin pelastustoimiin. Voi sähköauton akkuja ladata myös tavallisella akkulaturilla, mutta aikaa vain kuluu liikaa täyteen lataukseen. Omakotitaloon voi vaihdattaa isommat pääsulakkeet ja sähköauton latauspaikalle vedetään keskuksesta aina oma kaapeli. Sulakekoon kasvattaminen ei nosta kiinteää kuukausimaksua montakaan euroa. Sähköauton latauspiste omakotitaloon maksaa n.2k€ ja asennukset päälle. Ehtii nykyinen asuntokanta vanheta aika pitkälle, ennekuin noita enempi asennetaan joskus 2030 jälkipuoliskolta alkaen. En aio sähköautoa koskaan ostaa, ei ole mitään tarvetta sellaiselle.”

    – Kerrankin ihan täyttä asiaa!

    arto arto

    2Sähköautoilu ei ole muutenkaan ihan ongelmatonta. Kolaritilanteissa auton sähkölaitteet saattavat vioittua ja koriin tulee 240v jännite. Palokunta joutuu ne aina ensin maadoittamaan, ennekuin voivat ryhtyä muihin pelastustoimiin.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Niin samoin kaikki nykyautot, pelastajat joutuu tutkimaan missä turvatyynyt sijaitsee. Ei nimittäin tee hyvää jos puristaa leikkurilla peltiä ja tyyny laukeaa.

    MaalaisSeppo

    Sähköautossakin kai on turvatyynyt? Mikähän oli Arton pointti?

    Jätkä

    Turvatyynytkin toimivat sähköohjauksella, joten jos autosta on oikea kaapeli irti, ei tyynyjen panoksen pitäisi laueta.

    arto arto

    Tarkoitin että vaarallista touhua leikellä autoa pelastus tarkoituksessa….Kertoivat koulutuksessa että eivät leikkele ennen kuin selvittävät turvatyynyjen paikat. Ne voi tulostaa ja laitta kuljettajan puolen aurinksuojaan , sieltä katsovat jos ei ole. silloin etsivät puhelimella muuta kautta. Niissä kuulemma moni loukkaantunut tai kuollut kun tyyny lauennut .

    jees h-valta

    Onpas taas löydetty kaikki tulevat vaaran vuodet. Valitan, ei auta, hyvää kyytiä mennään sähköautoilua kohti ja näitä Toyota-faneja voin jo yllyttää että olin tänään samassa parkissa missä sijaitsi kaksi perhekuntaa Toyota Rav4 tai ainakin varmasti Toyota ja citymaasturimallit ja samanlaiset. Sivulta samasta rivistä vain näin että Hybrid luki molempien sivulokasuojassa. Kun parkkipaikoilla alkaa aika tavanomaista olla että hybridiautoja on jo lähituntumalla nämä keskustelut alkaa jo hymyilyttää. Kyllä se on JO täällä ja määrä vain kasvaa koko ajan.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Sähköautojen akut kolaritilanteessa ovat yhtä vaarallisia kuin usassa aikanaan tehty auto, jossa bensatankki oli takapuskurissa. Sähkö tappaa takuuvarmasti, ja palotilanteessa akkujen palokaasut tappaa pelastajatkin.

Esillä 10 vastausta, 3,471 - 3,480 (kaikkiaan 5,990)