Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,491 - 3,500 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä

    Hybriri-Jeessi ei näköjään tiedä, että öljynkulutus ei vaikuta katsastuksessa hyväksyntään, jos autossa on toimiva katalysaattori ja kone on kuuma.

    Olen nähnyt, kuinka auto hyväksytään pakokaasutestinkin jälkeen, vaikka sen öljynkulutus on järkyttävän suuri.

    Pienellä miehellä pitää olla iso auto, jonka tuulilasista hän ei näe tien pintaa ilman koroketyynyä.

    Visakallo Visakallo

    Aika moni tuttava on minullekin maininnut omistavansa hybridiauton, mutta kun olen aidosti kiinnostuneena kysynyt heiltä polttoaine- ja sähkökustannuksista, en ole vielä kertaakaan saanut kunnon vastausta. Käykö täällä palstallakin samoin?

    Jätkä

    Totuus paljastuu vasta kun auto on mennyt vaihtoon. Ainakin jos auton omistaja toimii kuin Jeessi.

    Volkkaristakin on löytynyt kaikenlaista , eniten kuitenkin hirmuinen polttoaineen kulutus, kun hän sai sen työnnettyä autojobbarille, joka parin vuoden seisottamisen jälkeen pistää sen paalaamoon.

    Monenkaan Hybristelijän kunnia ei kestä kertoa totuutta, toistelevat vain valmistajan valheita ja kerskuvat kilometrin kauppareissujaan, joissa ei ole kulunut bensaa juuri lainkaan.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei ole myyjäliike vielä tajunnut, että Jessen Touaregista ei saa 5k€ enempää, käsittämätön hinnoitteluvirhe ammattilaisilta. Auto seisoo tuolla hinnalla liikkeessä maailman tappiin.

    Jätkä

    Täällä on lähellä myös autoliike, jossa vaihtoautot on hinnoiteltu pilviin. Siellä ne seisoo pihassa ja hintalappu on ikkunassa kolmin – viisinkertainen esim. Nettiauton pyynteihin verrattuna. Pari vuotta käytetty auto saattaa olla samanhintainen kuin uusi samassa merkkiliikkeessä ( ne varusteet) – tai jopa kalliimpi.

    Sitten myydään viisi vuotta pihassa seisoneita autoja huutokaupalla jopa alle satasella, vaikka hinta on ollut viisi tonnia.

    Kun on pikku pakko saada uusi auto myytyä, niin siihen pitää vaihdokista hyvittää riittävästi.

    Jeessi olisi varmaan saanut parisataa volkkaristaan jossain Korea-autojen kaupassa, mutta rahapula pakotti kysymään Pösö-liikkeestä ja siellä nappasi.

    Sama varmaan toistuu, kun Jeessi saa viimeisen maksuerän maksettua ja liikkeeseen on tullut ensimmäinen Sähkösöpö.

    jees h-valta

    Jos ny jotain noin ylipäätään tuosta kommentoisi niin tuo viimeinen varmasti jossa jätkä mainitsee autokauppani vaiheet. Se tosiaan alkoi tunnustelulla VW-liikkeessä mutta siellä olisi pitänyt tilata uusi auto eikä puhettakaan vanhan vastaanotosta. Että tällaista ”sympatiaa” ihan merkkiliikkeessä. Pösön merkkiliikkeessä taas auton koko kauppa hahmoteltiin ajatustemme mukaan paperille ja VW:n kuntoisuus ei kiinnostanut juuri tuon taivaallisen vertaa. Taulukosta täys taksan mukainen hyvitys joka tuon ikäiseen oli tosi huikeakin vielä. Joku taviskoslan omaaja olisi saanut käytännössä jättää ilmaiseksi kierrätysropposensa mutta VW tuotti lähes kymppitonnin hyvityksen joka oikeasti jo tuntui uuden auton kaupassa. Eipä tarvinnut kummia ihmetellä vaan nimet paperiin ja tilausta sisään. Tänään taas kävi yksi vakkariasiakas kehumassa autoani ja mainitsi kesälomallaan hakeneensa Rinta-Joupin liiteristä 70000 ajetun 3008:n edellisellä korimallilla. Auto hänelläkin kuin uusi. Olemme usein hänenkin kanssaan autoista pähkäilleet mutta kumpikaan ei ole aiemmin ranskan autoja ottanut edes puheeksi. Aikamoinen sattuma kun kumpikin kuitenkin päätyi Peugeottiin. HänenKIN mielestään aliarvostettu auto ja hänellä on aiempaakin kokemusta samasta merkistä. Palasi nk. ruotuun.

     

    <EDIT: kieliasua siistitty>

    jees h-valta

    Tuo hybridiautojen ihmettely vieläkin kummastuttaa. Kyllähän tuo varmasti säästää koska yleisintä taviskansalaisella on joko työ tai kauppareissu. Yleensä ne pystyy useimmat tekemään pelkällä sähköllä. Ainakin Vierumäen Salen pihassa tuntuu hybridejä pyörähtelevän eikä siellä suunnilla varmaan lyhimpiä kauppareissut noin yleisesti ole. Kyllä sieltä juuri viimeistä edellisellä yksi Korean farkkukin lähti äänettömästi kaupan pihasta liikenteeseen. Ei siinä kovin monen vuoden työ tahi kauppareissuja tarvita kun varmasti ostohinnanero tulee korkojen kera takaisin. Jos jonkun pätkän sitten joutuu ajamaan joskus bensalla on se sitten se kuuluisa hyttysenpissa itämeressä. Eli ei käsittääkseni merkitse juuri mitään. Vuonna 2025 on jo uumoiltu että täälläkin jo puolet kulkee sähköllä tahi sähköavusteisena. Eli tahti on todella ihan eri meininkiä kuin nämä takahikiän taaperot väittää.

    Jätkä

    Se juurikin tuntuu kammottavalta, kun sähköllä ajetaan suurin osa ajoista, mutta bensaa menee ajokilometriä kohti sama kuin bensa-autolla – jopa enemmän.

    Missähän tapahtuu se ympäristön säästyminen?

    Ilmeisesti siinä kun kolmen vuoden käytön jälkeen lulla paalataan ja sieltä saaraan kierrätykseen ja uusiokäyttöön arvokkaita metalleja.

    Pösökauppiailla tulee olemaan vielä ahtaat paikat, kun joutuu hyvittämään niin raakasti vaihdokeista, jotka ovat varsinaisia kiertopalkintoja.

    jees h-valta

    Pösökauppias Porissa on vanha tekijä ja tietää kyllä miten kauppaa pyöritetään. VW Porista ennen lähtee kuin pösön merkkiliike.  Hybridien testit ovat aivan eri maata kuin käytännön elämässä ihmisten liikkumisen tarpeet. Esim. OP on lähtenyt mukaan sähköautoilun tuloon ja Renault Zoe on siellä vahva merkki. Kyllä ranskalaiset ovat nyt kehityksen kärjessä ja vanhakantaiset merkit esim. saksasta saavat vain jämät tästä buumista. Kannattaa sekoilla niitten dieselipössyttäjien kaas.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Jessillä on hyvä auto, mutta tulevaisuuden maalaaminen aivan pielessä. Dieseleissä on tämän maan tulevaisuus ja toivo.

Esillä 10 vastausta, 3,491 - 3,500 (kaikkiaan 5,990)