Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,511 - 3,520 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Lähes jokainen meistä tietää akkujen kestävyyden. Helpointa googlettaa, jos haluaa tietoa. Eivät ole pitkäikäisiä, ja varauskyky heikkenee vuosien mittaan selvästi. Ei ole löydetty vielä ratkaisua siihen, eikä löydetä seuraavaan 50 vuoteen.

Nimetön

Minä joka aina uutuuksille altis niin sähköautoon siirtymistä nyt hetken vielä vartoan.  Kaverin auto josta suola tuhos sähkämoottorin 100000km kohdalla ja auto lähti varaosiksi niin kerran kerkes uusia akutkin.

Sähköpolkupyörä ois Jeesen työmatkalle verraton valinta ja Kaakonkulman reisun muutaman kerran vuodessa tekis vaikka jollakin 1500e Corollalla. Oispa elämä halpaa!

Tolopainen Tolopainen

Aika luonnollista, että pikkudieselit mollattiin. Eihän ole mitenkään mahdollista muuten alkaa markkinoimaan ominaisuuksiltaan paljon huonompia bensakoneita ja hybridejä kuluttajille maksamaan jostain näennäisitä päästövähennyksistä.

Hiluxmetsuri

Puuki:”Miksi muuten talojen sähkölämmitys on niin kovin saastuttavaa (mm. energiatodistusten mukaan) mutta sähkön käyttö autoissa onkin hyvin ympäristöystävällistä ?”

Loistava kysymys Puukilta. Tuota samaa minäkin olen ihmetellyt, mutta selitys on tarua ihmeellisempi. Rakentamisen sähköä pahoinpidellään energiakertoimilla, joilla kulutus saadaan (teoriassa) 1.7-kertaistumaan ja samalla lailla kaukolämpötalon kulutus saadaan laskemaan lähes puoleen. On siinä rakentajalla ihmettelemistä kun kaukolämpötalo ”kuluttaa” vähemmän kuin se todellisuudessa. Ikilliikkujan keksiminen jää toiseksi. ?

Autoilun sähkölle ei moista hömpötystä ole keksitty vaan siinä vertaillaan ihan oikeita kulutuksia ja siinä sähköinen ajokoneisto käyttää n. kolmasosan perinteisen polttomoottorin energiamäärästä.

Muuten hiukan pelottaa avata tätä keskusteluketjua kun ei koskaan tiedä miten pahasti joku siellä toisella puolella on hakannut näppäimistöänsä valtava tunnekuohun vallassa. Ilmeisesti kirjoitukseni kirvoitti alkukantaisreaktion jonkun kommentoijan päässä. Valittelut siitä, mutta minun kirjotteluni perustuvat omiin kokemuksiini ja faktoihin eikä illuusioihin.

Ajellaan ja kirjoitellaan rauhallisesti.

jees h-valta

Lasse, eiköhän yksi suolan raiskaava vaikutus ole helpoimpia torpattavia sähköautoilun kehityskaaressa. Kaikkea ei voi huomata uutta kehitettäessä mutta jos yhdestä suolaamisesta olisi jotain kiinni niin johan pienestä olisi. Ja että minulle sähköpolkupyörä olisi se edullisin työmatkaan ja Corolla matkailuun. Olisi ja olisi mutta kun ei vain ole eikä tule. Jos haluan pyöräillä teen sen ilman sähköisiä apujakin. Mutta kun en halua. Ja jos olisi tarve ajaa vanhalla Corollalla Kaakonkulmalle mutta kun ei ole eikä tule. Kun en vain yksinkertaisesti halua vaikka saisin sen Corollan ilmaiseksi ja vuoden bensat päälle.  Minulla on yksinkertaisesti varaa ajaa laadukkaalla ranskalaisella niin töihin kuin mökkimatkatkin. Ja nauttia siitä. Minä en ole tullut tänne kärsimään enkä uhrautumaan vaan järkevästi elämästä nauttimaan. Kohtuuden puitteissa. En halua myöskään ökyillä.

oksapuu

Juurikin noin…

Talo lämpiää tupaöljyllä ja seuraavakin auto tulee olemaan diesel…

🙂 …

Nimetön

Joo ei millään pahalla Jeese, muttako Jeesellä nyt niin voimaks herätys ilmaston suojelun puolesta.

jees h-valta

Mitään erityistä ”heräämistä” ei tarvita vaan on kyse vain siitä mikä on lähitulevaisuutemme arkitrendi. Miksi taas hakata päätään seinään kun kehitys on vääjäämätön. Koittakaa ny miettiä kuinka loistava autoteollisuudellekkin tämä tuleva muutos on. Ei ainakaan ole teollisuuden haluista kiinni eikä myöskään valmiiksi aivopestyn kuluttajakannankaan haluista kiinni. En voinut olla kuulematta kun kaksi Toyota-hybridin onnellista omistajaa kertoili kokemuksiaan kaupan parkkipaikalla. Siinä maailmaa pelastettiin lähinnä meitä tavisautoilijoita syvään halveksuen. Pääkaupunkiseudulta itää ja leviää nopeammin kuin vieraslajit ympäri maata. Kohta Lasse häpeät mennä lähikaupan pihaan dieselilläsi.

Rane2
    jees h-valta

Ja mitenkähän Rane2:n aiheessa?

Esillä 10 vastausta, 3,511 - 3,520 (kaikkiaan 5,990)