Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,541 - 3,550 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä

    Meilläpäin taas oli mittarille juuri ja juuri matkasta selvinnyt vanha bensa-Pösö, taisi olla joku 209.  Kävi tullessa huonosti, eikä meinannut lähteä käyntiin, vaan kajautteli pakoputkesta kimeitä paukahduksia musta savun kera. Vaivoin lähti liikkeelle kaasupohjassa ja sininen sauhu jäi leijumaan jakeluaseman piha-alueelle.

    En toki meinannutkaan tukehtua omassa autossani, siinähän on sisäilman tulon  puhdistus viimeisen päälle.

    Kyllä nuo bensa-Pösöt on surkeita saastuttajia.

    jees h-valta

    Toki dieselpössyttäjässä sisäilman puhdistus tarvitaankin. Senverran aina etupäästäkin falskaa ja takanahan ei kukaan viihdykkään.

    Jätkä

    Bensavehje, kekikulutusmittarin mukaan 4,7 litraa satasella. Jos Pösön perään joutuu, niin paras ilmanraikastus on pyyhkäistä siitä ohi.

    jees h-valta

    Ei vanhalla tila-auton luuskalla. Jonka mittarinäytöt on varmaan simahtanut jo aikaa tuohon keskiketterän kulutusasentoon. Jolla ei totuuden kaas mitään tekoa. VW ainakin tunnettu juuri tuosta ominaisuudesta, eli huijauksesta.

    Jätkä

    Etkö sinä vaihtanutkaan sitä pois. Leuhkit vaihtaneesi sen pösöön?

    Minulla ei ole vuosikausiin ollut volkkaria.

     

    <EDIT: kieliasua siistitty>

    Visakallo Visakallo

    Aika hurjalta näyttää Delta Auton touhut. Miten jokin autoliike aikoo jatkaa toimintaansa, jos se itse irtisanoo kaikki ammattitaitoiset asentajansa? Heitä kun ei niin vain löydy tilalle kylän baarista hakemalla. Valitettavan yleistä alkaa nykyisin olla yritysten ylimmän johdon erkaantuminen todellisuudesta.

    Delta Auto aloitti keväällä yt-neuvottelut ja ilmoitti irtisanovansa suurimman osan huoltomyyjistään. Töiden vastaanottajiksi palkataan tämän jälkeen palvelumestareita eli asentajia, jotka ottavat itse vastaan ja luovuttavat työnsä. Muutos koskisi kaikkiaan noin 200 asentajaa. Kesäkuussa Delta purki Herttoniemessä pääluottamusmiehen, työsuojeluvaltuutetun ja yhden asentajan työsuhteet. Lahdessa irtisanottiin kaikki asentajat, koska he eivät allekirjoittaneet uutta sopimusta. Sielläkin irtisanottiin pääluottamusmies sekä varapääluottamusmies. Tiistaina irtisanottiin asentajia Porissa ja Raumalla, sielläkin pääluottamusmies tekstiviestillä. Teollisuusliitto on nostanut Delta Autoa vastaan työrauhakanteen painostamisesta ja uhkailusta. Kanne on nostettu myös työnantajaliittoa vastaan, koska se ei ole puuttunut jäsenyrityksensä laittomiin menettelyihin.

     

    harrastelija harrastelija

    Volvollakin on asentajia jotka ottavat suoraan asiakkaan auton huoltoon. Tällä pyritään pudottamaan yksi välikäsi eli työn vastaanottaja pois. Tämä on sitä byrokratian purkamista.

    Visakallo Visakallo

    Tämähän on suuntaus muillakin merkeillä, mutta tuon Delta Auton menettelytavat ovat jotain sellaista, etteivät ne liikkeen imagoa kovassa kilpailutilanteessa ainakaan kohenna. Esim. Lahdessakin samalla alueella toimii kymmenkunta eri autoliikettä.

    jees h-valta

    Deltan automerkit alkavat olla katoavaa kansanperinnettä joten hiljaisen talon viimeinen hätähuuto ennen konkurssia. Porissakin osa tiloistakin on vuokrattu jo katsastustoimintaan. Yksi autotalo joka ei ole toipunut ison automerkin lähdöstä (Fiat) joka toi talolle esim. yritysautomyynnin kautta rahaakin. Jos jonkun pikkukotteron myy harvakseltaan joissa valuuttakurssi vielä epäedullinen ei tuon tason organisaatio pyöri.

    Jätkä

    Itse näkisin esim katsastuspalvelun tarjonnan saman katon alta olevan etu sakä asiakkaalle, että yritykselle.

    Noiden isojen merkkikorjaamoiden tilanne on pikkuhiljaa huonontunut, kun nykyään hyväksytään esim takuun puolesta myös muun, hyväksytyn korjaamon suorittamat huollot määräaikaishuolloiksi.

    Kun asentaja ottaa auton vastaan, huoltaa sen ja luovuttaa omalla nimellään, hän tekee työn varmasti ainakin yhtä vastuullisesti kuin tehdessään sen nimettömästi ja asiakasta kohtaamatta.

    Turhat kävelijät pois autoliikkeiden huoltopuoleltakin, niin pystyy tarjoamaan työn lähes samalla hinnalla kuin hyvä yleiskorjaamokin. Näyttää siltä, että hinnoissa on jopa kolminkertainen vaihde, jos verrataan vaikka piirimyyjän kiinteitä hintoja asentajan tuntitaksalla tekemiin.

    Kun tuntiveloitus lähentelee satasta, niin siitä ottaa palkkansa myös päällikkö, työnjohtaja, töiden vastaanotto  jne asentajan palkan lisäksi.

Esillä 10 vastausta, 3,541 - 3,550 (kaikkiaan 5,990)