Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,581 - 3,590 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Nimetön

    <ul class=”list has-1-margin-bottom”>

    6 m3 6 m3

    Lätinää on nuo Jeesiön ennustukset autoilun tulevaisuudesta. Yhtä varmasti toteutuvaa kuin aiemmin käsitelty aseitten säilyttäminen. Jolloin hän ennusti että metsästysaseet tullaan keräämään ”hotelleihin”.

    <EDIT: kieliasua siistitty>

    arto arto

    Varsinkin vanhoilla dieselautoilla ajamista joko rajoitetaan, aiotaan rajoittaa tai niille kehitetään maksuja kaupunkikeskustoissa Euroopassa.

    Dieselautoilu on joutunut silmätikuksi ainakin Pariisissa, Madridissa, Ateenassa, Lontoossa ja Stuttgartissa. Syynä ovat dieselmoottoreiden typpioksidipäästöt, jotka ovat haitallisia terveydelle.

    Suomessa vastaavia rajoituksia ei ole kuitenkaan näköpiirissä. Liikenneministeri Anne Bernerin (kesk.) johtaman liikenneverkkotyöryhmän tavoitteena on sen sijaan vähentää liikenteen päästöjä kokonaisuudessaan muun muassa paremmalla joukkoliikenteellä sekä sähköä ja biopolttoaineita käyttävien autojen lisäämisellä.,,,,On siinä jotain perää, Jeesi jutuissa meinaan.

    6 m3 6 m3

    Jeesiön jutuissa nyt ei oo päätä ei häntää. Vain muualta lainattua höpinää.

    Sähköautoilu ottaa vasta ensiaskeleitaan.

    <EDIT: kieliasua siistitty>

    wanhajätkä

    Ymmärrän täysin suurkaupunkien rajoituksia ja kietoja. Olen pakokaasuille sen verran allerkinen että nokka on heti tukossa ja silmät vuotaa nuissa suurkaupungeissa. Olen niissä paljon joutunut olemaan. Mexico city on kaikkein kamalin kattila. Puhumattakaan venäjän pienistäkin kaupungeista Olisi ylireakointia suomessa, edes Helsingissä rajoitukset. Katupöly esim on paljon pahempi kuin pakokaasut

    Varmaan jos vihreät jatkaa nousuaan niin rajoituksiahan tulee kaikkeen elämiseen ja tuotantoon…oivoi.

    Jeesustelijoiden kannattaa kulkea vähän maailmalla ja huomata kuinka puhdasta meillä on. Vaikka kaikki päästöt puolitettas se ei vaikuttas mitään. Yks pietari tuossa naapurissa työntää kaikkia saastetta enemmän kuin koko Suomi. Menkää sinne lähetyssaarnaajaksi jos tohitte. Siellä puolittaminen vaikuttas meille asti.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Wanha jätkälle kommentista täyskymppi. Suomessa olisi pahaa ylireagointia asettaa mitään rajoituksia polttomoottoreille. Saksassakin suuret kaupungit ovat erittäin puhtaita, niin kuin ruotsissakin. Mutta ne maailman lopun saarnaajat, lobbarit, voivat saada tyhmissä poliitikoissa aikaan tosi tyhmiä päätöksiä.

    6 m3 6 m3

    Kun virta patteriin kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa.

    Puhumattakaan niistä kaikista Eurooppalaisista ”pullonokka mersuista” ja muista Afrikkaan kuolemaan menneistä nokivasaroista. Saa siellä rauhassa pölähdellä. Hilux on muuten suosituin teknikaalin alusta Afrikassa. Sinnehän se joutaa Jeesiönkin ajossa väsynyt Letukka. Jossa tekniikka alkaa rapistua.

    Jää vielä tuo ”akku avusteinen autoilu” ja hypriitit omantunnon paikkaajille menopeleiksi. Ja jossain kaupunkien jakeluliikenteessä yms. se toimiikin. Siellä missä ”töpselin voi laittaa seinään” vaikkapa päästäkseen joen yli työpaikalleen.

    Ei se ”akkuauto” ole vielä tätä päivää niille jotka töissään ei tiedä aamulla mistä illalla lähtee kotio ajelemaan,,,

    Visakallo Visakallo

    Saksan autoteollisuus on ylläpitänyt kartellia jo 1990-luvulta lähtien.
    Asia ilmenee Spiegelin saamista dokumenteista. Kyseessä voi olla Saksan historian suurin kartelli.
    Kartellin osapuolina ovat olleet kaikki suurimmat saksalaiset autonvalmistajat eli Volkswagen, Audi, Porsche, BMW ja Daimler.
    Dramaattisin seuraus kartellista on dieselautojen päästöskandaali.
    Volkswagen ja Daimler lähettivät tunnustuksen viranomaisille. Näin ne pyrkivät välttymään erittäin suurilta kartellisakoilta.

     

    oksapuu

    Kiinassa oli sähkömopot syrjäyttäneet polkupyörät, ei moponpärinää eikä pakokaasuja, hillittömät ruuhkat kylläkin…

    Erinomainen ratkaisu metrottomassa miljoonakaupungissa…

    jees h-valta

    Kyll juttu vain niin on että vaikka meillä ilma puhdistuisi kuinkakin vanhoilla Hiluxvitkuttimilla kitkuttajilla niin suunta on kyllä täsmälleen sähköautoilua kohti. On aika brutaalia yrittää meillä autoilua väittää jotenkin puhtaammaksi kuin muualla. Aivan samoilla krääsyttimillä täällä ajetaan. Ajosuoritteita vain on vähemmän kuin monissa vilkkaissa paikoissa mutta samaa ilmaa tässä kaikki hengitellään. Ja lähituntumalla tapahtuvat ilmanlaadun heikennykset vaikuttavat eniten juuri MEIDÄN hengitysilmaamme. Aivan hyviä uudistuksia tulossa. Vertaisin tätä jopa tupakan vähentämisen voittokulkuun. Sekin vaikuttaa todella paljon hengitysilmamme puhtauteen. Ja joku tuolla aiemmin höpäjäs jotain sadan vuoden siirtymästä. Kyllä saa ottaa museokierroksen jos sadan vuoden päästä meinaa polttomoottoriauton löytää. Sadan vuoden päästä me leijumme jo ilmassa ja tiepohjat ovat vain osviittaa kulkuun. Ei mitään lentokorkeuksia vaan hiukan muutaman metrin irti maasta. Ja EDELLEEN sähköllä. Tosin turbiinivoimalalla varustettuna.

Esillä 10 vastausta, 3,581 - 3,590 (kaikkiaan 5,990)