Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,601 - 3,610 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Hoh-hoijaa, todennäköisesti OP:n henkilöstö pärjää vallan loistavasti ilman turhanaikaisia, muka palkanlisiä. Minäkin pärjään suht tavis-kuukausipalkalla paitsi että siihen tuppaa lisäksi hyvistä myyntituloksista bonusta lähes joka kuukausi, pyytämättä ja yllättäin. Minä henk.koht. en nyt tarvitse minkään sortin uutta kalustoa kun sitä tuli juuri ostettua mutta yritän vain antaa hyviä vinkkejä tulevaisuuteen teille noviiseille.

    oksapuu

    Aikuisten oikeasti…

    Puheoikeus sähköauto-asioissa lienee niillä jotka on sellaisen omilla rahoilla, omaan käyttöön ostaneet. Jotkut istuu omilla housuilla tuleen, toiset höpö-höpö höpöttää…

     

     

     

     

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    <EDIT: viesti poistettu>

    6 m3 6 m3

    Niihä se on! Se o kattila kaupan kassaliisa ja bookkeepperi jotka täällä lorsaa. Toinen saa kikseja panoraamakatosta ja toinen uuden auton hajusta.?

    Molempien kohdalla sanomalehden toimittaja oli tehnyt oikean profiloinnin. Hyvin piti paikkansa,,,? Olihan kyseessä palstan ehdoton ”eliitti”. Mitattuna kommenttien määrällä,,,

    Visakallo Visakallo

    Euroopan pörssien luisu jyrkkeni iltaa kohti, kun Saksan autoteollisuutta ravisteleva uusi skandaali ajoi autonvalmistajia alamäkeen.
    Frankfurtissa Volkswagen oli pakittanut 3,9 prosenttia, Daimler 2,5 prosenttia ja BMW samoin 2,5 prosenttia. Peugeot oli vaipunut 3,6 prosenttia ja Fiat Chrysler 2,6 prosenttia.

     

    jees h-valta

    Pörssin heilahtelut ei muuta automaailmassa mitään mutta kansan käsitykset muuttaa senkin edestä. Eli mullistus automaailmassa on tulollaan ja kaikki hiluxvitkuttajat ja ketkuttajat ja korvessa hetkuttajat eivät sitä ymmärrä mutta muutaman vuoden päästä maailma ajaakin heistä ohi ja heidän tarinansahan on lähinnä sitä viimeistä vailla. Aivan kuten tietokoneen tulossa kävi aivan pieni hetki sitten. Kymmenen vuotta sitten täälläkin olisi naurettu samalla kurnutuksella mutta nyt ne samat on täällä ilkkumassa järjen ääntä. Jälleen. Jonka nyt jo näkee ken hiukankin ymmärtää jotain muutakin kuin väittää kaikkea vastaan. Metsäkansasta olen jotain loihe lausunut ennenkin ja ei ainakaan ole käsitys todellakaan muuttunut.

    oksapuu

    Niin niin…

    Tuolla jänkhällä missä liikun lataustöpselit on harvassa ja varapolttoainekanisteri kulkee mukana…

    Seuraava autokin tulee olemaan diesel, todennäköisesti ad Blue Hilux…

    Gla Gla

    Kalle Kehveli: ”Wanha jätkälle kommentista täyskymppi. Suomessa olisi pahaa ylireagointia asettaa mitään rajoituksia polttomoottoreille. Saksassakin suuret kaupungit ovat erittäin puhtaita, niin kuin ruotsissakin. Mutta ne maailman lopun saarnaajat, lobbarit, voivat saada tyhmissä poliitikoissa aikaan tosi tyhmiä päätöksiä.”

    Ennenkin olen kysynyt ilman, että kukaan on osannut vastata eli miten suomalaisen henkilön ajamana pakoputkesta tuleva tavara vaikuttaa vähemmän ympäristöön kuin venäläisen tai kiinalaisen?

    Meidän tehtävänä on vähentää omia päästöjä ja kansainvälistä yhteistyötä tehdään, jotta hommaan saataisiin laajuutta. Se, että meidän ei tarvitsisi vähentää päästöjämme, koska jossain muualla aiheutetaan enemmän päästöjä, on täysin kestämätön ajattelutapa. Pietarilaiset voivat ajatella ihan samoin, joten kehitys ei ala sieltäkään. Kenen siis pitäisi aloittaa päästöjen vähentäminen? No, tuo on todella tyhmä kysymys, vaikka siihen moni muutosvastarintalainen takertuukin. Sen sijaan, että haetaan syytä olla vähentämättä päästöjä, parempi kysymys on se, millä tavoin päästöjä yritetään vähentää. Päätöksen tyhmyyskin riippuu siitä, mitä asioita painotetaan ja mitkä ovat vaihtoehtoisia keinoja vähentää päästöjä.

    Jees on täysin oikeassa siinä, mihin suuntaan kehitys kulkee. Vielä ei kaikkien silti ole tarkoituksenmukaista hankkia sähköautoa tai edes hybridiä. Yhä useampi noin kuitenkin tekee ja varmasti monille se jo nyt on riittävän hyvä, jos kallista hintaa ja vanhakantaista asennoitumista ei huomioida. Toisaalta millä tahansa autolla ajetaan tälläkin hetkellä valtava määrä kilometrejä turhaan, esimerkkinä eräs 1,5 kilsan työmatkalainen. Toki yksi Jees Harjavallasta ei hänkään maailmaa pelasta luopumalla turhista autolla ajamisistaan, mutta kun ainakin isommissa kaupungeissa suurin osa ajomatkoista on alta 5 km ja iso osa alta 3 km, noistakin kertyy jo melkoinen ajosuorite ja niistä osa taatusti olisi kuljettavissa muulla tavoin kuin autolla. Puhumattakaan ruuhkista, melusta, tilantarpeesta ja liikkumattomuuden ongelmista eli yhteiskunnalle aiheutuvista kustannuksista ja siitä, että monilla 10 kilsan työmatka on sekin kuljettavissa pyörällä. Jos ei 5 pv/vk ympäri vuoden, niin osana päivistä ainakin. Ei tietenkään kaikilla keikkamiehillä, mutta monien rutiini kulkee aamulla kahvikupin äärestä autoon, sillä töihin ja neljältä autolla kotiin. Ainoa este pyöräilemiselle on oma asenne, ellei surkeaa fyysistä kuntoa lasketa, johon sitten ennemmin tai myöhemmin haetaan ratkaisuja yhä kasvavia menoja aiheuttavasta terveydenhuoltojärjestelmästä.

    Sähköntuotantotavoista huolestuneiden kannattaa muistaa se, paljonko pyörän liikuttaminen vaatii tehoa autoon verrattuna. Pyöräilijä polkee muutaman kymmenen tai lujaa ajaessaan muutaman sadan watin teholla, auton liikuttamisessa puhutaan kymmenistä kilowateista. Kaupunkiajossa keskinopeudessa ei suurta eroa ole. Jessen työmatka, joka on hyvin sujuva reitti, kuluu googlemapsin mukaan autolla 4 minuutissa, pyörällä 6 minuutissa. Itse olen pääsääntöisesti ajanut pyörällä matkat hiukan nopeammin kuin googlemaps laskee. Autolla matka-ajat pitävät hyvin paikkaansa.

     

    Hiluxmetsuri

    Täällä ollaan näköjään taas innostuttu puhumaan autoista tai oikeamminkin keskitytty vastustamaan ja mollaamaan. Harmittavaa. Tulee etäisesti mieleen SUOLI24 -palsta.

    GLAn polkupyöräilykatsaus oli hyvä. Pyörällä pääsisi monesti aivan hyvin mutta kun on auto niin siihenhän se on ihmisen istuttava. Työmatka on minulla 26 kilometriä ja matkalla tulee tytär kyytiin, eikä ehkä tykkää tarakalla istumisesta, joten tuo ei onnistu, mutta kauppamatkat, 4 km yhteensä, pitäisi pyöräillä. Pitäisi, mutta… Asennemuutos tarvitaan näinkin pienen asian muuttamiseen.

    Muuten olen tehnyt yhden merkittävän havainnon: jos GLA pyöräilee ja tulee siitä onnellisemmaksi niin se ei tee minua yhtään onnettommaksi, päinvastoin: merkittävä määrä ilmansaasteita jää syntymättä vuositasolla. En ymmärrä miksi tuota pitäisi vastustaa. Itsenäisesti ajattelevan ihmisen hyvää tekoa.

    Siteeraan lopuksi erästä merkittävää ajattelijaa:”Itse kun ajattelee niin saa juuri sellaisia ajatuksia kun sattuu tulemaan”

    Tolopainen Tolopainen

    Pyörällä ei ehdi mihinkään, joka paikasta myöhästyisi, jos pitäisi fillarilla lähteä sotkemaan. Sitäpaitsi se on vaarallista, monen hyvin alkaneet eläkepäivät ovat loppuuneet polkupyöräilyyn. Kun auto ajoi päälle, jos ei henki mene tulee vammoja, jotka vaivaavat koko loppuiän, huonolla tuurilla joutuu kroonikko-osastolle. Mieluummin turvallisesti autolla liikenteessä, kaikki vakuutukset maksavat ja niin myös turvallinen liikkuminen uudella turvallisella painavalla dieselillä. Siellä on suojassa,  syvälujuusterästä ja turvatyynyjä ympärillä. Pyöräilijällä ei muutakuin styroksinen kypärä.

    Kauppareissuja ei ainakaan pyörällä viitsi tehdä, kymmenien kilojen painoiset ostokset pyörän sarvessa ei yhtään kiinnosta. Säästää mieluummin siinä, että käy kaupassa pari kertaa viikossa. Diesel kuluttaa kaupungissakin n.5l/100km eli viiden kilometrin kauppamatkaan menee polttoainetta muutamalla kymmenellä sentillä.

Esillä 10 vastausta, 3,601 - 3,610 (kaikkiaan 5,990)