Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,611 - 3,620 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• wanhajätkä

Mielipiteet vaihtelee niinku hyvä tuulimylly. Siellä hyvä mistä tuulee. Miehet jotka ovat nähneet maailmaa harjan vallan mitan verran on niitä viisaita.

Jaa, eikö meillä ole tehty mitään ilmaston vuoksi? Suomessa on vuosittaiset päästömittaukset jokaiseen autoon ja niitä tosipöläyttelijöitä ei liikenteessä ole! Suomessa on ehkä maailman tiukin katsastussysteemi. Katsastamattomilla autoilla ei ajeta, siitä pitää huolen poliisin skannaava valvontajärjestelmä.

Te taajamien peräkammarinesat, menkää katsomaan maailmalle. ehkä se totuus aukenee. Olen ajanut Arkangelista uralille vähäpäästöisellä moottorikelkalla pitkin Barentsinmeren rannikkoa Uralille. Pienet, jonkun sadan ihmisen kyläpahaset työntävät semmoset koksisavupilvet että meidän keskikokoiset kaupungit häviää. Hultokolonnat jotka tulivat tankeillaan vastaan aiheuttivat semmosen savupilven ilta-auringossa että luulin ja toivoin lähestyväni kylää. Sitten kauhistuin. perhana se kylä on tulessa. Missä yötä? Seuraavaan kylään parisataa kilometriä. Yleensä kylän haisto jo kymmeniä kilometrejä ennen sinne saapumista.

Niin, unohdin että matkailuhan saastuttaa….minulla eniten kuitenkin lompakkoa…pysykää te jeesustelijat vaan harjanvarrenmitan päässä kotimökistä niin ei tuu pettymyksiä.

Uskoihan joku kommonismiinkin….tietämättömyyttään….

Visakallo Visakallo

Pääkaupunkiseudun ja suurimpien kaupunkien 18 v. nuorista enää vain 55% hankkii ajokortin, muualla maassa luku on 75%. Nyt olemassa olevat autot ovat lähes Euroopan vanhimpia. Näillä eväillä ei synny kovin nopeaa ja radikaalia muutosta Suomen autokantaan, ollaan sitten asiasta mitä mieltä hyvänsä.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Minäkin olen huomannut, että yleisille kulkuneuvoille on ruusuinen tulevaisuus, kun nuorista entistä pienemmällä osalla kiinnostaa huristella autolla. Tämä vaatii kuitenkin ihmisten keskittymistä kaupunkeihin ja tämä kehitys onkin menossa. Tämä vähentää myös huomattavasti autoilun päästöjä, kun julkinen liikenne lisääntyy. Autoilu on kuitenkin minulle yksi elämän suurista nautinnoista ja se mahdollistaa liikkumisen nopeasti paikasta toiseen, mihin julkisella ei pääse ja siellä ei ole sähköä. Pitääkö kaikkien ihmisten sitten slummiutua kaupunkeihin? Onneksi meikeläinen kasvaa silloin jo horsmaa.

Visakallo Visakallo

Minulla on Kallen kanssa samat ajatukset omasta autoilustani. Sen takia hankinkin aina sellaisen menopelin kuin itse haluan. Toisten mielipiteet eivät siinä vaikuta, kuten eivät ole vaikuttaneet metsänhoitoonikaan, saatika sitten muihinkaan asioihin.

wanhajätkä

Ois se helppoa mennä metrolla. Lähimpään julkiseen kulkuneuvoon on kuitenkin matkaa 14 km. Niin, voishan sen tietenki pyöräillä….p kele…sehän menee kolmesti päivässä suuntaansa..

Visakallo Visakallo

Minulla ei ole kuin pari kilometriä Onnibussi-pysäkille, josta pääsen nyt ulkoilmaan poistumatta joka puolelle maailmaa, mutta autosta en aio luopua niin kauan kun ajokortin pystyn säilyttämään.

William Munny William Munny

Sitä mitään autoa tartte.502:lla Valmetilla täällä Jumalan seläntakana törryytellään.

Gla Gla

Tolopaisen kommentti edustaa juuti sellaista ajattelutapaa, josta koitin varoitella. Haetaan syyt olla muuttamatta omaa käytöstä.

Tietenkään kaikkia ajoja ei tarvitse hoitaa pyörällä auton sijaan. Vain ne, mitkä on tarkoituksenmukaisia. Toki myöhästyy, jos lähtee liian myöhään liikkeelle. Vaivaa muuten monia autollakin liikkuvia. Kukapa ei olisi selittänyt ylinopeuttaan kiireellä.

Mikä Tolopaisen mielestä tekee pyöräilystä vaarallista? Autoilijat vai? Se onkin hyvä syy pysytellä auton käytössä.

Kauppareissut onnistuu hyvin pyörällä, mutta ei kasseja ohjaustangossa roikottamalla. Ajatko autoa ostoskassit ratissa roikkuen ja onko se ok vai mikä oli tuon kuljetustavan esittelyn idea? Taisi olla taas yksi epäonnistunut yritys osoittaa pyöräily huonoksi kulkumuodoksi. Itse kuskaan kaupasta 20 kg tavaraa kerralla, hienosti kulkee 7 km per suunta.

Tolopaisen kukkarossa ei polttoainelasku ehkä tunnu, mutta taas on liikenteessä yksi auto turhaan, jonka takia poliitikot miettii tapoja rajoittaa liikennettä.

Tolopainen Tolopainen

Jos kaikki autoilijat käyttäisivät yhtä vähän polttoainetta, Suomessa sen myynti vähenisi kolmannekseen nykyisestä ja poliitikot miettisivät miten valtava aukko valtion tuloissa peitetään. Pyöräilijät eivät maksa lainkaan osuuttaan pyöräteidenteiden rakentamisessa vaan pyörätietkin joutuvat autolijat maksamaan. Sellaisille pyöräilijöille, jotka eivät omista autoa pitäisi olla tiemaksu.

wanhajätkä

Gla, onko se polkupyörä metsämiehen paras auto? Toki kunnioitan niitä joiden harrastus on pyöräily. Nyt kuitenkin puhutaan autosta. Auton käytännöllisyys omaan tarkoitukseen on minusta se valintaperuste johon ei ees naapurilla ole sanomista….no eukolla tietenki mutta siitäkin selviää ku ostetaan sille oma. Minä ajelen ihan vaan huviksenikin mantuja tarkkaillen. Ei minua ilmasto huoleta pätkääkään omilla tekemisillä kun tiedän mitä maailmalla tapahtuu. toki minun autot on kunnossa ja selvinny vuosittain päästömittauksista.

Esillä 10 vastausta, 3,611 - 3,620 (kaikkiaan 5,990)