Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,621 - 3,630 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• mehtäukko

Autojen ja työkoneiden saastuttamisesta olen paksusti sitä mieltä, että niin kauan kuin moottori -sirkushuvien tarjoilua jatketaan ilman niiden päästöjen ja melusaasteen rokottamista, moraali ilmansuojeluun rapautuu monella entisestään.

jees h-valta

Sovitaan niin että minä alan pyöräillä töihin (johon kuuluu pyörän hommaaminenkin enste. Taas kallis lupaus) heti kun Gla vaihtaa Corollansa edes hybridiin. Säästämme siten molemmat luontoa mutta ehkei kumpikaan rahaa. Tosiaan, suositan silti että Gla ajaa Corollansa loppuun ja vaihtaa tosiaan suoraan hybridiin tahi täyssähköön.

Jätkä

Milloin Jeessin puheet ja lupaukset ovat pitäneet? V = Ei milloinkaan!

jees h-valta

Voin nyt ensin kertoa jotain joissa olen ollut oikeassa jos se tasoittaisi tietä lupausteni lunastukseen. Täällä vai on kummia käsityksiä että minun ehdotukseni olisivat olleet jotain lupauksia tai vastaavia. Esim. silloin kun M-Realin osakkeet laskivat pohjamutiin olin koko ajan täällä yllyttämässä ostamaan niitä juuri silloin kun ne olivat pohjalla. Joku täälläkin on tunnustanut ostaneensa ja olleensa todella tyytyväinen kurssikehitykseen. Sehän nousi huikeasti aivan näihin päiviin asti. Useimmat pitivät melkoista ilkkumiskonserttia silloin. Itse en silloin ostanut koska oli juuri taloon ostettu Nokian samoin pohjilla olleita. Siinäkin samaten kurssinousu silloin. Yli tuplat nytkin siihen kurssiin. Ja se kuusmotin ilkkuma aselainsäädäntö kyllä tiukkeni jonkinverran mutta aseiden ulos taloista liputus ei vielä toteutunut. Surullista kyllä. Mutta se oli minun ideointiani, ei lupaus mistään varmasta tulevasta. Vanhoja pankkirakennuksia kylistä ehdotin silloin sijoituksen helpoiksi paikoiksi. Silloinhan oli tämä ammuskelutapauskin jossa nuori naispoliisi loukkaantui vaikeasti ja taiistelee tänäpäivänäkin vielä suurien terveys/invalidisoitumisongelmien kanssa. Olisi ehkä pitänyt myös EU:ssa olla vähemmän innolla puolustamassa aselainsäädäntöä että olisi jäänyt paukkuja puolustautua metsätaloutemme kulmakiviä nakertavia ilmastosäädösten huononnuksia vastaan. Teen varmasti osani ilmaston puolesta ja seuraava askel onkin jälleen puolittaa fossiilisen polttoaineen kulutus seuraavassa auton vaihdossa. Kuten nytkin tein. Koska esim. jätkä+wanhajätkä lupaavat raportoida samansuuntaista toimintaa? Jos ei usko voi tulla katsomaan Harjavaltaan metsien tilaa joka on ääriesimerkki mutta muutamassa kymmenessä vuodessa voitte katsella kotikulmillanne samaa hatsuista,kituvaa ja huonokasvuista puolikelometsää joka tietenkään ei ole teidän eikä minunkaan murhe mutta silti tässä asiassa satsaan myös tuleville sukupolville. Paljon naurettavampaa nuolemista täällä saa vähän väliä katsella tehtävän.

Gla Gla

Jees, ajan tosiaan autoni loppuun, vuosi tai kaksi elinkaarta on jäljellä. Teknologiariippuvainen en ole, joten hankin mahdollisimman taloudellisen auton, mikä muut vaatimukset täyttää. Hybridi tai sähkö ei ole itsetarkoitus. Mutta jos sopiva hybridi löytyy, ilman muuta se menee harkintaan. Farkku-Golfin tilat, mielellään 16-18 cm maavaraa, luotettava teknikka, jarruttoman kärryn vetokykyä n. 600 kg ja hinta nykytason mukaan enintään n. 30 ke. Ehdotuksia otan vastaan.

Saat hyvän pyörän 19″ rengassarjan hinnalla.

Gla Gla

Tolopainen, minä maksan veroa lähes joka päivä. Eiköhän sillä pyöräteitäkin rakenneta. Autoilun tase sen sijaan on kyseenalainen, kun kaikki vaikutukset huomioidaan.

Visakallo Visakallo

Polttomoottorihenkilöautojen kieltäminen vaikuttaisi ainakin 620 000 työpaikkaan, mikä on yli 10 prosenttia Saksan teollisuuden työvoimasta, ja 13 prosenttia arvonlisäyksestä. Tehokas polttomoottori ja sähköautot eivät ole toisensa kumoavia vaihtoehtoja, vaan molempia tarvitaan, jotta kunnianhimoiset ilmastotavoitteet saavutetaan. Saksan ei tule laittamaan yhtä ajotapaa toisen edelle.

Puuki

Olen samaa mieltä Gla:n kanssa autoilun taseen kyseenalaisuudesta. Autoilusta kerätään veroja n. 7 mrd € / a  mutta teiden kunnossapitoon ja rakentamiseen siitä ei käytetä  kuin murto-osa. Taisi olla n. 1 /5 -osa .

Pyöräteitä on riittävästi esim. Oulussa, johon ne hyvin sopivatkin. Haja-asutusalueilla h-autojen käyttö on pakollista huonojen julkisten ja useimmiten pyöräteidenkin puuttumisen takia.  Sen vuoksi autoilua ei pitäisi tehdä liian kalliiksi. Työssäkäynti ym. välttämätön kulkeminen vaikeutuu .

Tolopainen Tolopainen

Autojen polttoaineet ovat nykyhinnoittelulla tavallaan kotimaisia, koska valtio niistä eniten tuloja saa. Neste on vain verottajan kädenjatke. Sähköstä verojen osuus on huomattavasti pienempi kuin bensiinistä. Siksi verotusta joudutaan muuttamaan, jos siirrytään sähköautoihin muuten valtion tulot liikenteestä putoavat. Autoilijat ovat verottajan lypsylehmä. Maksavat runsaasti veroja pyöräilijöidenkin edestä.

Autoilun tase on runsaasti positiivinen , vaikka lasketaan kaikki kulut myös liikenneonnettomuudet, nekin maksetaan vakuutusmaksuissa.

Visakallo Visakallo

Sähkön verotusta lisätään ja sähköautoille kehitetään lisäksi omat maksunsa, kunhan niitä on riittävästi. Valtion velkaantuminen jatkuu, joten rahat velanhoitoon tullaan keräämään.

Esillä 10 vastausta, 3,621 - 3,630 (kaikkiaan 5,990)