Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,681 - 3,690 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Tolopainen Tolopainen

    Annetaanpa ajan kulua, kun ajelet sähkövikaisella pösöllä pakkasella ikkuna-auki kaakonkulmalta Harjavaltaan saattaa mileipiteet muuttua.

    MJO

    Jesse miettii mikä on halvempi ja miten säästäisi. Varakas miettii bemarin tai mersun ratissa miten tekisi enemmän rahaa.

    Tässä on meidänkin ero jeesmän

    <EDIT: kieliasua siistitty>

    Pete

    Vanhentunutta tekniikkaa tai ei, mutta bemarin 3litrainen kuutosdiesel on automaailman hienoimpia moottoreita. Vääntöä ja tehoa piisaa hienostuneella tavalla. Kulutus hyvinkin kohtuullisella tasolla. BMW X4 sopii henkilölle joka käyttää autoiluun paljon rahaa mutta ei sellaiselle joka käyttää siihen kaikki rahansa. Ei oikein voi verrata x4:sta ja pösö 3008 keskenään. Pösön verrokiksi sopii dacia duster. Sen saa sentään nelivetona. Jos näiden välillä joutuisin valitsemaan niin valintani olisi duster.

    Hiluxmetsuri
    Jätkä

    Kun Jeessi on sitä mieltä, että Peugeotissa, BMW:ssä , Audissa ja Mersedeksessä on samanlaiset Vetoakselien nivelet, Laturit, Starttimoottorit, Ilmastointilaitteet, Moottorit, Vaihdelaatikot, Istuimet, Sähkölaitteet, Alustarakenteet ym niin täytyy todeta, että vähänpä ukkeli tietää aiheesta, johon yrittää pontevasti sekaantua.

    Kun pikku-pikku- Pösön motti on sökö ja alusta romuna, on noilla autoilla vasta sisäänajo lopuillaan ja alkaa oikea ajo. Se alkaa 100 000 – 200 000 välillä, hieman käyttäjästä riippuen.

    Tikkula Tikkula

    <EDIT: viesti poistettu>

    Jätkä

    Jeessi luki lehdestä, että Pökötissä on mainostettu olevan Vuoden moottori. Kuitenkin hän kuvittelee ajavansa sillä kolme vuotta !

    Se on kohta legendaarinen Pikku-Pösön kuskien kohtaaminen: ”Morjens, monesko moottori”?

    Visakallo Visakallo

    Kyllähän se tosi tarkalle on laskettu, että pieni moottori tuon kokoisessa Pökötissä kestäisi.  Tämän takia ranskankiesiin ei saa laittaa vetokoukkua eikä anopin arkkua katolle.

    jees h-valta

    Visakallo, kyllä olisi vetokoukun saanut aivan kuin muihinkin mutta olen jo aikaa kertonut etten vedä kärriä kun on ihan nelipyöräkärrikin. Ei ollut VW:ssäkään ja katsoin sen jopa eduksi autoa ostaessani. Katolla nyt en ikinä ole mitään kulettanut mutta kattokaiteet kyllä olisi saanut jos sellaisia haluja olisi ollut.

    <EDIT: kieliasua siistitty>

    jees h-valta

    Jätkäparka sitäpaitsi sattuu unohtamaan että BMW:n kestävyys ihan omakohtaista kokemusta jota ei hänellä taida olla. Älä luule niin kovasti kun et mitään tiiä. Kaksi bemaria tullut aika loppusuorille ajeltua, toinen bensa ja toinen turbodiesel. Ei mitään tavattoman hyvää kummassakaan mutta ensimmäinen bensaversio kuitenkin parempi. Askeettisia tylsiä saksalaisyksinkertaisia ,todella huonoilla penkeillä esimerkiksi verrattuna nykyiseen. Silloin oli tunnin mökkimatka ja molemmilla suuria vaikeuksia jaksaa istua matka. Nyt ajellaan lähes neljä tuntia eikä tarvii edes paussata. Nykyään muuten BMW käyttää ranskalaisten sähkötekniikkaakin joten se siitäkin ”erikoisosaamisesta”. BMW:tä ennen oli muuten ranskalainen Citroen ja siihen jäi kaipuu joka nyt hiukan helpottaa kun on saman yhtymän loistokalustoa alla. Taas maailman parhaaksi arvostettua. Vaatimattomasti.

Esillä 10 vastausta, 3,681 - 3,690 (kaikkiaan 5,990)