Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,691 - 3,700 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo

    Miksi Citroenin jälleenmyyntiarvo on Suomessa myytävistä autoista huonoimmasta päästä, jos se on niin hyvä auto?

    jees h-valta

    Mistähän ajanjaksolta, eli miltä vuosituhannelta, tuokin arvio mahtaa kummuta? Onkohan huomioitu edes että ostoarvokin on aika edullinen, paljon laatuaan edullisempi.

    Visakallo Visakallo

    Aivan tuoreinta autokaupan tilastoa. Peugeotti pyörii siinä samassa sarjassa.

    jees h-valta

    Kun niitä tiastoja niin mielelläsi esittelet niin miksi sellaista tilastoa ei ole täällä nyt näyttää? Ja kumma etten itse ole huomannut vaikka lähes päivittäin tulee kurkattua vaihoautojen listojakin.

    jees h-valta

    Esim. juuri kertomani asiakas maksoi 70000 ajetusta 2015 edellisen kopan mallia olevasta 3008:ta yli kaksikymmentätuhatta. Miten se mielestäsi on huonoa arvoa? Liike ei ollut edes merkkiliike vaan Rinta-Jouppi. Juuri katsoin 2003 vuosimallin Länsi-Autossa 3008:n pyynnön, oli 15800, en nyt käsitä miten esim. Mazda poikisi tuota parempaan?

     

     

     

    Jätkä

    Älä Jeessi tee itseäsi enää enempää naurenalaiseksi. Sinä olet ostanut ja ajanut BMW- autoilla, joilla on ajettu sinun niihin noustessasi reippaasti yli 500 000 kilometriä, vaikka mittareissa on ollut parisataatuhatta km.

    Autot ovat olleet puhki istuttuja ja loppuun poljettuja, jotka sinä olet innoissasi ostanut, kun myydään niin hullun halvalla. Kyllä hyväkin kori alkaa kolisemaan, kun miljoonan kilometrin määrä alkaa olla lähellä.

    Siinä mielessä Pösö on ehdottomasti sinulle sopiva auto, että sillä ei varmaan ollut ajettu kuin muutama kymmenen kilometriä silloin, kun sait sen käsiisi.

    jees h-valta

    Takahikiän automaailman suuri uutisankkuri sieltä loihe lausumaan suuria viisauksiaan kun kerkesi lahjaratsunsa puunaukselta jälleen sisähoitoon. Eivät olleet mitään tuontirotiskoja kumpikaan vaan aiva tavisvaihdokeita, toinen Porin Ford-liikkeessä ja toinen silloisella Auto-Kalliomaalla joka oli siihen aikaan jopa BMW:n merkkiliike. Mittareissa oli kaytetyille aika normaali kilsamäärä eikä mitään aihetta ollut epäillä varsinkaan kun huoltohistoriaakin oli aivan suht normaalisti. Asiantuntemuksesi näkee tuosta uuden ajomäärästäkin. Ei ollut mitään kymmeniä kilometrejä vaan kolme kilometriä mittarissa.

    jees h-valta

    Miksikähän Citroenin penkit eivät olleet loppuun istuttuja vaikka silläkin oli silloin 150000 ajettu. Mainiot penkit, todella. Autolla ajoin muuten varmaan pisimpään eli kuusi vuotta. Erittäin mukava pirssi.

    Visakallo Visakallo

    Citroenilla on itseasiassa  ollut kyseenalainen kunnia olla jo pidempään tuolla vaihtoarvon häntäpään listalla. Jos kysyt herra Googlelta, löydät varmasti ne samat tilastot kuin minäkin. Kai nyt sentään sen tiedät, että autojen pyyntihinnat ovat vähän eri asia kuin toteutuneet hyvityshinnat.

    jees h-valta

    Aha, kun ei mitään näyttöä ruvetaan taivaanrannan maalariksi. Ja edelleen, miksi tuijottaa jatkuvasti menneisiin kun tulevaisuus on edessämme ja pitäisi kait ostaa siihen sopivia ja ajassaan kulkevia autoja. Varmasti sieltä löytyy vanhoja tonkimalla juuri mieleinen tulos kun otanta haetaan tarpeen mukaan mutta tulevaisuus on uudenlaisten ja uudistuneiden autojen. Siihen ei edes näytä kaikki eurooppalaisetkaan pystyvän. Tässä kohtaa myönnän että japanilaiset ja korealaisetkin ovat paremmin ajan hermolla. Erityisesti Toyota.

Esillä 10 vastausta, 3,691 - 3,700 (kaikkiaan 5,990)