Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,701 - 3,710 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo

    No, minäpä kaivan sen nettiavaruudesta syövereistä sinulle!

    jees h-valta

    Lue korjattu edellinen viestini niin säästyt turhalta vaivalta.. Vaikka metsäkansa ei näe kuin perspeiliin voit kuitenkin koittaa…

    Visakallo Visakallo

    Tälle listalle ei Citroen tällä kertaa aivan yltänyt, mutta pari muuta ranskalaismerkkiä kylläkin…

    Helsingin Sanomat teki arvoselvityksen pyytämällä hintapyynnöt suomalaisissa autoliikkeissä myytävistä nelivuotiaista autoista ja vertasi niitä saman yksilön hintaan uutena neljä vuotta sitten.
    Käytettyjen autojen hintoihin vaikuttavat muun muassa autojen huolto- ja korjaushistoriat sekä ajettujen kilometrien määrä.
    Nelivuotiaan ja 60 000 kilometriä ajetun auton arvosta jäljellä (%)

    Top 5 arvonsa säilyttäneet:

    1. Toyota Avensis (83,4)
    2. Toyota Yaris (81,6)
    3. Toyota RAV4 (81,4)
    4. Toyota Corolla ( 80,7)
    5. Nissan Qashqai (80,5)

    Top 5 arvonsa menettäneet:

    1. Renault Grand Scenic (61,8)
    2. Renault Megané (62,1)
    3. Peugeot 3008 (67,3)
    4. Peugeot 308 (67,6)
    5. Peugeot 5008 (68)

    Visakallo Visakallo

    Ei kannata alkaa toista valehtelijaksi nimittelemään sen takia, jos jokin asia ei satu itseä miellyttämään. Tuon ranskalaisten automerkkien huonon vaihtoarvon jokainen suomalainen aikuinen mies tietää.

    jees h-valta

    Eipä siellä ollut vertailussa Mazdaakaan…Kyllähän Toyotan arvopito tiedetään. Nissan kertoo paapojen korkeuskiitotavoitteen. Pakkohan siitä on maksaa kun tarvii eikä uuteen pysty. Vanhojen mallien loppusuoran häämöttäessä varmasti on Renault ja Peugeot ollut heikoilla. Katsotaan seuraavan viiden vuoden päästä uudesti. Sitäpaitsi ei tuo ero nyt kyllä minusta kovin mullistava ole. Kuten itse mainitsit se on väliraha joka ratkaisee. Tuo neljäs vuosi on se ensimmäinen todellinen arvon pudottaja joka autolla. Kolme ensimmäistä arvo tosiaan pysyy hyvin. Yleensä mallit vaihtuvat vähintään kolmen vuoden välein radikaalimmin.

    jees h-valta

    Ja lue edelleen tuo ohjeeni eläkä tuijota aina vain historiaa. Uutta me elämme joka päivä ja sen kalustoon ei historia vaikuta tuon taivaallista. Automaailma elää todella nopeaan ja ketterät selviää. Hitaat ja konservatiiviset putoaa.

    Tolopainen Tolopainen

    Se on tuo pösöön hurahtaminen paha tauti. Se tekee miehestä täysin arvostelykyvyttömän ja kritiikittömän kaikelle asiatiedolle ko. autosta.

    Visakallo Visakallo

    Mazda on pysytellyt vähävikaisimpien autojen kärjessä jo pitkään, ja samalla myös arvonsa hyvin säilyttävien.  Se oli minulla yksi ostoperuste monen muun joukossa.

    jees h-valta

    Jos tuota sinun taulukkoasi vielä siteeraan niin arvaappa kuinka paljon tuo kymmenkunta prossaa sitten elävässä elämässä vaikuttaa? Ja Tolopalle voin sanoa että se arvostelukyky tuntuikin menevän arvostelijoilta. Ei minulla Pösöön mitään muuta ole kuin arvostus nykymaailman trendissä mukana olosta ja automaailman yleisestä arvostuksesta johtuva tyytyväisyys jota en edes tiennyt kauppoja tehdessäni. On mukava tietää että TODELLISET automaailman ASIANTUNTIJATKIN ovat samoin arvostaneet.

    Jätkä

    <EDIT: viesti poistettu>

Esillä 10 vastausta, 3,701 - 3,710 (kaikkiaan 5,990)