Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,711 - 3,720 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • MJO

    Eihän kukaan täyspäinen osta käytettyä ranskalaista. Jessestäkin tuli ikuinen ranskiskuski. Minkään muu merkkiliike ei edes huoli niitä vaihdossa, ellei joku joppari ota sitä puoli-ilmaiseksi.

    Visakallo Visakallo

    Mercedes ilmoitti vetäytyvänsä rata-autoilun DTM-sarjasta kauden 2018 jälkeen.
    Saksalaisyhtiö siirtyy sähköformuloilla ajettavaan formula E -sarjaan vuonna 2019.
    Mercedes vahvisti myös jatkavansa F1-sarjassa.
    Tällä hetkellä DTM-sarjassa on mukana Mercedes, Audi ja BMW.

    Tolopainen Tolopainen

    Kaikki autolla tapahtuva kilpa-ajo pitäisi kieltää, siihen ei ole mitään tarvetta ja luodaan vääriä mielikuvia. Autojen tehoja ja nopeuksia pitäisi huomattavasti rajoittaa. Henkilöautojen turvallinen nopeus Suomen teillä olisi n. 60km tunnissa, jolloin juuri ketään ei enää kuolisi tai loukkaantuisi liikenteessä ja päästöt puolittuisivat.N. 50 hevosvoimaa, pitäisi olla moottoreiden tehon yläraja. Nyt autoilijoita rahastavat auton valmistajat myyntiliikkeet ja valtio, sehän on vain yksinkertainen liikkumisväline, jonka pitäisi olla mahdollisimman pelkistetty, eikä mitään ylimääräistä turhaa tekniikkaa tarvita. Kehitys on mennyt aivan väärään suuntaan.

    Visakallo Visakallo

    Edesmenneessä DDR:ssä ajettiin Trabanteilla. Siellä toteutui aika pitkälle nuo muutkin reunaehdot. Eiköhän tämä läntinen kehitys ole kuitenkin ollut parempi. Kilpa-autoilustahan ne kaikki hyvät nykyautojen ominaisuudet ovat peräisin.

    Jätkä

    Kehitys on kehittynyt huimasti autojen tekniikan ja turvallisuuden osalta. Kilpa-autoilu on mitä parhain tapa kehittää ja testata erilaisia vaihtoehtoja autojen kestävyyden, käyttökelpoisuuden, polttoaineen kulutuksen  ja turvallisuuden kannalta.

    Sekä ralliautoilu, että rata-atokilpailut ovat käytännössä halpa tapa maailmanlaajuisesti testata kaikkia niitä osatekijöitä, joilla tavallisen autoilijan ajelusta on saatu miellyttävämpää ja turvallisempaavaihe vaiheelta.

     

    Tolopainen Tolopainen

    Olette molemmat aivopesun uhreja. Autojen testaamiseen ei mitään ralleja tarvita. Esim. Mäkinen rakentelee autot ihan omassa pajassaan eikä niillä kään ole tavallisen corollaan tai auriksen kanssa mitään tekemistä. Sarajtuotantoautot tehdään niinhalvalla kuin mahdollista ja osatkin ostetaan sieltä mistä ne edullisemmin saa.

    Visakallo Visakallo

    Oman ja lähipiirin kokemuksilla voin vahvistaa MJO:n joka sanan. Todellinen automaailman ihme on tapahtunut, jos Jessen Pökötin kohdalla linja nyt muuttuisi!

    Visakallo Visakallo

    Juopas Tolopainen nyt pari kuppia vahvaa aamukahvia, että alkaisi veri kiertää myös aivoissasi. Juttujesi taso tahtoo vaihdella aivan laidasta laitaan. Saatat kyllä tehdä sen ihan piruuttasikin?

    Tolopainen Tolopainen

    Jos siirtytään käyttämään sähköautoja pidemmillä matkoilla keskimääräinen matkustusnopeus tipuu alle 60km/h kun välille tulee latauspysähdyksiä. Eiköhän useimmat silloin valitse junan ja matkusta keskimäärin 150km/h.

    Visakallo on niin kaavoihin kangistunut,,että kaikki uudet ajatukset hämmentävät pikkuympyröitä.

    Puuki

    Tuosta arvonsäilymistaulukosta :

    Karvalakkimallin keskihintainen auto säilyttää parhaiten arvonsa, niillä on eniten kysyntää. Kalliimmat ja enemmän lisävarusteita sisältävät autot ei ihan kärkeen luonnollisesti yllä. Eikä  ajokilometrien määrät  näy tilastossa ollenkaan. Paljon ajetut ei myöskään yllä kärkeen. Ja viimeiseksi: ed. oleva ei koske ranskalaismalleja.

Esillä 10 vastausta, 3,711 - 3,720 (kaikkiaan 5,990)