Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,721 - 3,730 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Tolopan jutuissa vain tuo yksi lause pitää paikkaansa eli Visakallon kaavoihinsa kangistuminen. Ja nimenomaan historian kaavat ja tilastot tuntuvat olevan lähinnä. Jos ajatellaan eteenpäin niin sitten kyllä Tolopan 60km/h maksimi meneekin aivan ääritolopaisuuksiin hölmöydessään. Käytännössähän on tullut jo ehdotuksia sähköautoilun myötä liikenteen nopeuksien nostosta kun se ei enää ilmastoa rasita. Kumma kyllä näin Visakallon historiaosastoakin katsastaen myös junien sähköistys aiheutti aika nopeasti niiden nopeuden nostoa ja nousisi enemmänkin kun radalta saataisiin ihmiset ja eläimet pois. Moottoriteillä on mahdollisuus 200km/h ja siihen vain on laitettava tiet kuntoon. Kalusto sen sietäisi vaikka heti. Paikallisteillä esim. normaalit maantieosuudet (päällystetyt) voisi nopeuden hyvin nostaa 120km/h. Sitähän siellä oikeasti nytkin ajetaan, niin minäkin. Talvisin voi pudottaa sataan varsinkin jos nastarenkaista luovutaan kuten varmaan on pakko melko pian.

    Visakallo Visakallo

    Ihan miten vaan, olen sitten kaavoihin kangitunut, jos siltä teistä tuntuu. Eniten huutia olen kuitenkin tahtonut täällä palstalla saada, kun olen kertonut autoiluun, asumiseen ja metsänhoitooni käyttämästäni uusimmasta tekniikasta ja menetelmistä. Minussa on kyllä kieltämättä se tylsä puoli, että puhun vain sellaisesta mitä minulla jo on, enkä sellaisesta, mistä vasta haaveilisin.

    harrastelija harrastelija

    Onko Jees-hv niin nuori, ettei muista vielä 1970-luvulla, kun maanteillä ajettiin ilman nopeusrajoituksia? Ainakin itsellä oli yrityksen auto jolla kesänopeus oli 120 km/h (koska sillä ei silloin enempää päässyt) ja talvinopeus oli 100 km/h.

    Normaalisti Saabit, Volvot ja joku muukin auto meni silti ohitse! Nopeuksiin sitten puututtiin, kun vuosittainen kuolonmäärä ylitti  1 000 hlöä.

    jees h-valta

    Nuo mootoriurheilut saisi jo pikkuhiljaa lopetella vaikka sähköistymisen myötä parempaan suuntaan mennäänkin. Hyvä päätös Mercedekseltä, ehdottomasti. Nyt vain pitäisi ainakin paikalliset santatieajot kieltää vallan ja sinällään autojen kehitykseenkin vaikuttamaton turha pölyn nosto ilmakehään.

    jees h-valta

    Nykyautoilu on ihan eri juttu kuin -70 luvun kevytkoslat. Nyt liikenne on turvallista kaikin puolin muuten mutta hirvieläimet sieltä vielä pitäisi pois saada. Täälläkin paljon on ihailtu saksalaisten autoja ja jopa moottoriteiden paanoja mutta kun aletaan puhua että suomessakin voitaisiin alkaa heti kumma mutina. Tiet vain kuntoon autoilusta kerätyillä verorahoilla, sinne tiestöönhän ne kuuluisivat.

    Tolopainen Tolopainen

    Saksan rajoittamattomat moottoritienopeudet ovat vain autotehtaiden painostuksesta. Saksan hiilidioksidipäästöt pienisivät huomattavasti, kun siellä laitettaisiin motareille järkevät nopeusrajoitukset. Miksi ihmisten pitää alistua  autotehtaiden talutusnuoraan. Jenkkilässä on maailman turvallisin autokanta ja jokapaikassa nopeusrajoitukset.

    oksapuu

    Maaseudun hiljaisilla asfalttiteillä tuo 60km/h alkaa olla arkipäivää. Tiestö rapistuu ja tiehallinto laittaa 60km/h kilvet…

    Nopea ja halpa tieremontti 🙁 …

    Jätkä

    Tollo:”-Jos siirtytään käyttämään sähköautoja pidemmillä matkoilla keskimääräinen matkustusnopeus tipuu alle 60km/h kun välille tulee latauspysähdyksiä. Eiköhän useimmat silloin valitse junan ja matkusta keskimäärin 150km/h.

    Visakallo on niin kaavoihin kangistunut,,että kaikki uudet ajatukset hämmentävät pikkuympyröitä.”

    -Jos sähköautot tuovat mukanaan kuudenkympin kattonopeudet, voidaan kyseiset keksinnöt haudata suohon.

    Mersu on mukana FI -sähköautojen kilpailussa ja voin taata, että siellä jos missään tapahtuu kehitystä niin akkujen kuin myös tekniikan parissa.

    Ilman autokilpailuja olisimme jossain kolmekymmentä luvun tekniikassa. myös renkaat ovat kehittyneet valtavasti niin kestävyyden kuin käyttömukavuudenkin osalta.

    Myös kaikki kestävyyskilpailut ovat tuottaneet kehityksen, jossa parhailla autoilla voidaan ajaa lähes pelkillä öljynvaihdoilla satojatuhansia kilometrejä.

    Todellisuudessa tavallisella autoilijalla on mahdollisuus ajella polttomoottoriautolla niin pienillä päästöillä, ettei sellaista voinut kuvitellakaan vielä  80 – luvulla.

    Antaa kehityksen kehittyä ja toivotaan, että mekin saisimme tieverkkomme hyvään kuntoon, toki unohtamatta joukkoliikenteen mahdollisuuksia.

    Hirvi- ja peurakolarien suhteen ”tarttis tehrä jotain”. Kivääri on kyllä jo keksitty, käyttäjiä pitäisi olla enemmän ja heille lupia.

    <EDIT: kieliasua siistitty>

    Puuki

    Ei Saksan autobahneillakaan saa enää nykyään ajaa mitä nopeutta tahansa. Siellä on jo rajoitukset niin kuin muuallakin.

    MaalaisSeppo

    Itse ajelen suunnilleen nopeusrajoitusten mukaan. Moottoriteillä tulee ajettua melko vähän. Keskinopeus ajotietokoneen mukaan n. 60 km/h. Joka paikkaan olen ehtinyt ajoissa.

Esillä 10 vastausta, 3,721 - 3,730 (kaikkiaan 5,990)