Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,741 - 3,750 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• jees h-valta

Eipä sitten palstan taso ainakaan huonontunut ole wanhis. Kurkkaappa jossain välissä vaikka peiliin ja kelaa sen jälkeen hiukan taakse näitä omiasikin. Kelasin senverran jo avuksesi että 358 sivua voit miettiä itseksesi.

<EDIT: kieliasua siistitty>

wanhajätkä

Jeessi, älä nyt kuitenkaan vedä vaimoja, ainakaan minun vaimoa tähän keskusteluun osalliseks….

<EDIT: kieliasua siistitty>

MJO

Älä jesse noin vedä hernettä nenään. On se ranskiskin ihan siedettävä kosla omassa hintaluokassa, muttei se tee siitä mitenkään ainutlaatuista. Turha sitä on kuitenkaan alkaa vertailemaan vähintään tupla hintaisiin.

Visakallo Visakallo

Jessen puolustukseksi on sanottava, että hän on aivan aidosti innostunut elämänsä ensimmäisestä uudesta autosta, ja haluaa meille hehkuttaa onneaan.  Tästä muistuikin mieleen tapaus vuosikymmenten takaa. Nuori mies hehkutti onneaan kylän vanhemmalle ja kokeneemmalle miehelle siitä, että oli äskettäin saanut omaksi nuoren vaimon.  Vanhempi mies kuunteli ymmärtäväisesti ja onnitteli nuorta miestä tapauksen johdosta. Jatkoi kuitenkin: Voi poika, sinä et tiedä vielä elämästä kaikkea. Vasta sitten, kun naisesi täyttää neljäkymmentä, sinä pääset oikein kunnolla herkuttelemaan!

Gla Gla

Hyvä, että Jessen auton arvostelussa onkin kyse vain Jessen härnäämisestä. Jos oikeasti niin moni tietää, että Pösön kone laukeaa ja alusta kuluu loppuun hävyttömän nopeasti, on vakavan tarkastelun paikka ajattelutavoissa kohtalaisen isolla porukalla.

Puuki: ”Samantekeväähän se on kuka ne ajaa lopuun . Sitä vain että kun nyt keskustelupalstan kovin päästöttömän autoilun puolestapuhuja onkin aikeissa hankkia päästölähteen, niin tuli mieleen että onko tuulen suunta kääntynyt vai mistä on kysymys”

Kysymys on liikenteen päästöistä. Ihan kuten liikenteen sujuvuudestakaan puhuttaessa kyse ei ole minun liikkumisen sujuvuudesta, vaan liikenteen sujuvuudesta. Monille muuten ylivoimainen asia erottaa ainakin liikenteen sujuvuudesta puhuttaessa. Ehkä muissa nimikkeissä eron havaitseminen on helpompaa.

Minulla ei muuten ole minkäänlaista käsitystä siitä, millaisen auton seuraavaksi hankin, eli ei ole aikeitakaan hankkia tuollaista päästölähdettä. Kun ylimääräistä rahaa ei ole, pitää asioita laskea.

Jees: ”Jolloin autoliikkeiden tehtäväksi jää hävittää nurkkiin jääneet saastuttavat rottoset vaikka laittamalla ne omaan takkiinsa paaliin.”

Realismi on hyvä pitää tallella. Sellaista tulevaisuutta ei ole näköpiirissä, että yksikään autoliike tuollaiseen ryhtyisi. Ainoa seuraus ilman radikaaleja kieltoja on se, että tiettyjen autojen hinnat putoaa. Riskiksi jää mahdolliset verojen yms. korotukset, jolla etu ostohinnassa häviää.

jees h-valta

Kaikki vanhakantaiset eivät tule menemään kaupaksi yleisen asenneilmaston muutoksen myötä. Vaikka halpuutettaisiin oikein kunnolla. Nyt jo paalaamot ovat joissain lehtijutuissa ihmetelleet jopa ajamalla pihaan tuotuja autoja. Kyllä aika herkkää on autoilussa mielipiteiden muodostus kuten olemme tälläkin palstalla nähneet. Varsinkin kun puhutaan nyt kovasti vielä vieraan tuntuisesta asiasta kuin päästöttömästä autoilusta. Kyllähän se miehistä ecoa koettelee kun ei pörinää ja savua putken päästä enää kuulukkaan. Edelleen olen vahvasti sitä mieltä että kun siirtymä alkaa kunnolla saasteettomaan suuntaan vauhti kiihtyy nopeasti eikä autoteollisuudella ainakaan ole mitään sitä vastaan. Ei heitä huoleta vanhojen, vielä käyttökuntoistenkin autojen kohtalo ollenkaan. Mitä väliä kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista kun kansa puhdistaa omaatuntoaan.

Puuki

”Kysymys on liikenteen päästöistä. Ihan kuten liikenteen sujuvuudestakaan puhuttaessa kyse ei ole minun liikkumisen sujuvuudesta, vaan liikenteen sujuvuudesta.”

Ahaa. Nyt ymmärrän. Kysymys onkin siitä, että ”älkää tehkö niin kuin minä teen (jos hinnat halpuu) vaan niinkuin minä sanon”.

Gla Gla

Sinä voit asian noin tulkita, mutta jos oikeasti ajatellaan liikenteen päästöjä ja jätetään sinun mielikuvituksesi minuun liittyvät luomukset syrjään, miten itse oletat asian olevan eli millä on vaikutusta liikenteen päästöihin?

Jossain edellä joku määritteli, että käytetty diesel on pahin päästölähde. Mikä on käytetty?

Eilen luin lehdestä, että Suomi valitsee tai on valinnut todennäköisesti ilmastostrategiakseen uusiutuvista raaka-aineista valmistetut polttoaineet, jutussa vilahti sana bio-diesel. Onko tuokin huono juttu? Moni muu maa painottaa sähköautoilua, esim. Norja, jolla on öljytulojensa ansiosta varaa tukea sähköautoilua voimakkaasti.

Mitä palstan asiantutijat sanoo, onko biodiesel yhtä huono juttu päästöjen osalta kuin fossiilinen diesel?

Minä näen asiassa vain yhden puolen. Mihinkään muotivirtauksiin ei pidä pitkäjänteisissä asioissa tarttua. Tämän hetken dieselvastaisuus on yksi sellainen.

jees h-valta

Biodiesel on erittäin hyvä mutta vain välivaiheen polttoaine. Koska on aika hankala juttu kun autoteollisuus on lopettelemassa dieselmallejaan. Mites sitten suu pannaan?

Gla Gla

Mietitään suun asentoa sitten, kun tarjontaa ei ole. Siihen saakka valitsen autoni tämän päivän tekniikkaa edustavan kaluston joukosta. Minun tehtäväni ei ole olla autotehtaan rd-osasto.

Esillä 10 vastausta, 3,741 - 3,750 (kaikkiaan 5,990)