Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,761 - 3,770 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • MaalaisSeppo

    Poliitikkojen on helppo lupailla kaikenlasta yli 20 vuoden päähän. En varmaan ajele 40 -luvulla ainakaan Britanniassa. Sähkörolaattorilla ehkä täällä.

    Ruotsinkin kai pitäisi kohta olla ydivoimavapaa. Eipä viimeaikoina ole siitä puhuttu mitään. Kyllä tässä vielä ainakin yhden dieseauton voi huoletta ostaa. Sen jälkeen mietitään vasta muuta.

    Suomenkin pitäisi n. 10 vuoden päästä olla kivihiilivapaa maa nykyhallituksen mukaan. Hallituksia tulee ja menee ja mielipiteet sen mukaan. Seuraavia hallituksia sitovia päätöksiä ei tehdä täällä eikä briteissä.

    jees h-valta

    Mistähän luulette niitä dieseleitä kohta ostavanne kun auton valmistajat lähes kilpaa ilmoittelevat aikeestaan lopettaa kokonaan dieselkoneiden tarjonta? Huom: Toyotakin jo tavallisissa henkilökorimalleissa. Aika nopeasti ne yleensä toisiaan seuraa. Nythän Tesla ja joku heidän sähkötekninen yhteistyökumppaninsa alkavat perustaa latauspisteitä yleisimpien pääteidemme varsille ja näin varmistuu ettei se ainakaan kulkemista tule rajoittamaan tuo autojen sähköistyminen. Toki niitä alkaa tehdä moni muukin taho ja kaupungeissahan tuo jo nytkin alkaa olla ihan perusjuttuja ostoskeskuksissa jne.

    Jätkä

    Mielessä on pyörinyt Jeessin entiset autot. Hän on ostanut premium-luokan autoja käytettynä, mutta ennen kaikkea halvalla.

    Onkohan Jeessille tullut mieleen pätkääkään, että autojen mittarilukema ei VOI pitää paikkaansa?

    Ainakin Volkkarissa on ollut jo iät ja ajat sellainen mittari, että se nollaa lukeman 300 000 km:n ajon jälkeen. Elikkäs, kun monoa saaneen auton mittarissa on 170 000 km, on ajettu kilometrimäärä väh. 470 000 km.

    <EDIT: kieliasua siistitty>

    jees h-valta

    Minulla oli VW:ssa tiedossa myös Viron huollot ja ne natsasivat yhteen kyllä mittarilukeman kaas. Ja se että auto oli vielä ikäisekseen vähän ajettu johtui pitkästä seisonta-ajasta jonak hän itsekkin sai autorekisterikeskusken tiedoista. Katsastuksia tehtiin kaksi Auto-Palinin tomesta ja väliajat se tietysti seisoi liikkeen varastossa. Ainoa mikä siinä meni oli tietysti akku joka vaihdettiin kaupan teon ehtonakin. Auto oli muuten aivan uuden veroinen eikä siinä ollut mitään penkeissäkään vikaa. Niissä kesti kylä istua kaakonkulman reissutkin. Noita turhia räävimisiä asiasta mitään tietämättömänä on turha heitellä.

    <EDIT: kieliasua siistitty>

    Visakallo Visakallo

    Liikennekäytössä olevien henkilöautojen suosituin merkki on Toyota.
    Toyotan (355 000 kpl) lisäksi suosittuja automerkkejä ovat Volkswagen (297 300 kpl) ja Volvo (218 000 kpl).
    Ajoneuvorekisteissä oli kesäkuun 2017 lopussa noin neljä miljoonaa autoa. Näistä henkilöautoja oli 3,4 miljoonaa. Pakettiautoja oli reilu 400 000, kuorma-autoja oli 150 000 ja muita autoja 30 000.
    Henkilöautoja on viimeisen 10 vuoden aikana ensirekisteröity vuosittain 90 000–140 000 kappaletta.
    IS

    jees h-valta

    Kovin se Delta-Lahti sitä ”premiumia eli X4:sta yrittää mainostaa Ilta-Sanomien mainososiolla. Kallis paketti makaa kuin VW aikoinaan ja pääoma hupenee huimaa kyytiä. Osta ny jätkä sieltä oikein elämäsi ostos.

    <EDIT: osa tekstistä poistettu>

    Jätkä

    Volkkarien mittariin ei tule isompaa lukemaa kuin 300 000. Minun autoni ei ole koskaan ollut tyttäreni nimissä. Minä rekisteröin aina omat autoni omiin nimiini, ajelee niillä kuka tahansa.

    On sääli Jeessi, että autoliikkeen ”Pösösi” nyt jo särkyi. Laitetaanko se takuuseen, vai onko vakuutukset kunnossa? Yleensähän osamaksuautoissa pitää olla kattava Kasko.

    <EDIT: osa tekstistä poistettu>

    MJO

    Ketä jesse kiinnostaa saako lähes loppuun ajetusta rohjakkeesta 10t vai 5t euroa. Noh persaukiset vaivaa silläkin päätänsä. Jos sähköauto lyö itsensä tosiaan läpi jeesin arvion mukaan, niin pösön arvo romahtaa varmasti mukana.

    Gla Gla

    Jätkä: ”Volkkarien mittariin ei tule isompaa lukemaa kuin 300 000.”

    Älytön väite. Esim. työkaverini luopui juuri Passatistaan, jonka mittarissa oli 450 tkm. Ja kun laittaa autotalli.comin hakuun VW ja vähintään 300 tkm mittarilukemat, tulee 302 kpl autoja.

    <EDIT: tekstiä muokattu>

    Gla Gla

    Jees: ”Mistähän luulette niitä dieseleitä kohta ostavanne kun auton valmistajat lähes kilpaa ilmoittelevat aikeestaan lopettaa kokonaan dieselkoneiden tarjonta?”

    Katsotaan sitten, kun tarjontaa ei ole, mutta oman auton vaihto on ajankohtainen. Harvalla kriteerinä on diesel, useimmat varmaan ostaa markkinoiden vaihtoehdoista tarkoituksenmukaisimman vaihtoehdon. Tällä hetkellä monille se on diesel, tulevaisuudesta ei tiedä kukaan.

    MJO: ” Jos sähköauto lyö itsensä tosiaan läpi jeesin arvion mukaan, niin pösön arvo romahtaa varmasti mukana.”

    Käytetyn arvo on tosiaan kiinnostava aihe sikäli, että minulle asialla ei juurikaan ole merkitystä. Jälleenmyyntiarvoa ei kuitenkaan ole, kun autostani luovun. Toisaalta jos markkinoille sähköautot tulee suosituksi, minkä logiikan mukaan se polttomoottoreiden arvon romahduttaisi? Jos lyhyttä työmatkaa ajavat hoksaisivat pärjäävänsä sähköautolla, edelleen on runsaasti pitemmän toimintasäteen tarvitsijoita. Ei dieselin suosion kasvu Suomessa jokunen vuosi sitten bensa-autojenkaan arvoa romahduttanut. Täällä on sähköautoiluun liittyen muutenkin niin monta muuttujaa ilmassa, ettei mitään äkkikäännöksiä tule ainakaan ilman, että valtio siihen puuttuisi esim. verotuksella eli autoilun kustannusten tasaamisen kautta. Johan jo on kilometrikohtaista veroa yritetty ja ellei sähköautojen latausta saada verolle, kilometrit on ainoa tiedossa oleva ja poliittisesti mahdollinen tapa kompensoida polttoaineen verot.

     

Esillä 10 vastausta, 3,761 - 3,770 (kaikkiaan 5,990)