Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,801 - 3,810 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • 6 m3 6 m3

    <EDIT: viesti poistettu>

    MJO

    Ei ole jesse myytävänä autoa, jolla puolittaisin päästöt. Km määriä en voi puolittaa, eikä täyssähkö auto tule kysymykseen. Hybridillä suuren maantie ajo määrän vuoksi kulutus tuskin edes tippuisi.

    <EDIT: osa tekstistä poistettu>

    jees h-valta

    Ollaanpas taas oltu korvessa reippaita. Onneksi on hiukan siivoustalkoita pitänyt Metsälehdenkin toimistossa. Nyt kohti Kaakonkulmia.

    <EDIT: osa tekstistä poistettu>

    6 m3 6 m3

    Pikkudieselit näyttää olevan lopunalussa, mutta edelleenkään ”reppu- ja reissumiehet” tulevat ajamaan dieselillä, mikäli kaasu ei valloita tuolla rintamalla. (Ainakin ne jotka joutuvat kuljettamaan mukanaan muutakin kuin älykapulan, tabletin ja fläppärin)Mutta ikävä kyllä, nekin kaasun tankkausasemat ovat vielä kovin etelä painotteisia.

    <EDIT: osa tekstistä poistettu>

    Jätkä

    Olen fundeerannut noita kaasulla kulkevia autoja, että miksi niissä ei ole moottorikaasupulloja, jotka voidaan vaihtaa täysiin esim huoltoasemilla. Vai onko niissä?

    Pakokaasut olisivat ilmeisen puhtaat ja kone toimisi yhtä hienosti kuin dieselmoottorit dieselillä.

    6 m3 6 m3

    Aikamoinen ero noissa paineistuksissa mitä kaasupulloissa ja mittaritavarassa on? Vai miten se nyt menikään,,, Ja ohan se pienpakkauksen hinta aina epäedullisempi kuin suuremmissa erissä ostaessa.

    Kun ajelee vitostietä etelään työmatkoilla, tulee mieleen miks niitä ylivuoteisia heinäpaaleja jalosteta kaasuksi. Siellä ne rojottaa pellonreunoilla.

    Gla Gla

    Ihmettelinkin, miksi kirjoittajat ovat aktivoituneet poistelemaan osan tekstistään. Se onkin moderaattori, joka on ollut asialla. Tarve sellaiseen tällä tahdilla kyllä ennakoi viestiketjun lukitsemista, kun muutenkin käsitellään kovin etäisesti metsään liittyviä asioita.

    Jees: ”Nyt kohti Kaakonkulmia joten pureskelkaa kuorineen säilykepurkkinne.”

    En epäile yhtään, etteikö tuo säilykepurkki olisi hyvä ajaa ja etteikö se olisi kuljetuskyvyltään vastaaviin korkeakorisiin verrattuna taloudellisuudeltaan ja suorituskyvyltään kilpailukykyinen ja muihin eurooppalaisiin verrattuna yhtä luotettava eli säilykepurkikisi määrittely aika epäonnistunut, kun tarkoitus on vaihtaa autoa muutaman vuoden välein. Sitä en kuitenkaan tajua, miksi kesämökki pitää varta vasten ostaa 300 kilsan päästä, kun alta 100 km säteelläkin ihan varmasti olisi tarjolla mukavia paikkoja. Toki mökkimatkat ovat henkilöliikennetutkimuksen mukaan vain 1% ajosuoritteesta, eikä siis siten yhteiskunnassa mikään suuri yksittäinen ympäristöongelma. Henkilökohtaisella tasolla tilanne voi silti olla ihan jotain muuta.

    Visakallo Visakallo

    Jesselle tekee kyllä ihan hyvää nähdä vähän muutakin Suomea kuin vain Harjavallan nurkkia. Lahden ja Vierumäen välillä ajo moottoritielläkin tuntuu olevan elämys. Ajatukset metsänhoidostakin ovat alkaneet hieman muuttua. Meinasin kyllä pudota tuolilta, kun Jesse taannoin ilmoittikin harkitsevansa kuusenviljelyä!

    Visakallo Visakallo

    Renaultin tiedotteen mukaan konsernin liikevoitto kasvoi 18 prosenttia, 1,82 miljardiin euroon vuoden ensimmäisellä puoliskolla. Liikevaihto pomppasi puolestaan 17 prosenttia
    29,5 miljardiin euroon. Konserni myi alkuvuonna 1,88 miljoonaa ajoneuvoa.

    Nousun taustalla on muun muassa venäläisen autonvalmistajan AvtoVAZin  ja sen valmistaman Lada-merkin lukujen konsolidointi Renaultin tuloslukuihin vuoden alusta lähtien.

    Myös Renault-Nissan -allianssiin kuuluvan Nissanin hyvät myyntiluvut vetivät Renaultin tulosta ylöspäin. Renault-konsernin 2,38 miljardin euron nettotuloksesta Nissanin osuus oli yli puolet, 1,29 miljardia euroa.

    Konsernin liikevoittomarginaali nousi hienoisesti 6,2 prosenttiin.

    Myynnin kasvua selittää vahva kysyntä Euroopassa. Ensirekisteröinnit kasvoivat Euroopassa 4,6 prosenttia alkuvuonna, kun vahva kuluttajaluottamus purkaa ostopatoutumia.
    Renault-Nissanin vahva panostus katumaastureihin palkitsee konsernia, sillä SUV-mallien kysyntä on kasvanut edelleen.

    Renault ennustaa maailman automarkkinan kasvavan 1,5-2,5 prosenttia tänä vuonna. Kasvu on nopeinta Intiassa ja Kiinassa, ja kahden prosentin tasolla Euroopassa. Renault on myös nostanut myyntiennustettaan Venäjän osalta.

     

    Visakallo Visakallo

    Mercedes Benzin X-sarja tuleemyyntiin marraskuussa. Nissaniin pohjautuvan vähän fiinimmän avolavan hintahaarukka asettunee varusteluista riippuen 50.000 ja 100.000 euron välille. Eiköhän tuollekin pelille löydy omat ostajansa metsäpuoleltakin.

Esillä 10 vastausta, 3,801 - 3,810 (kaikkiaan 5,990)