Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,841 - 3,850 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Haaveet tulevasta ovat aina hyvästä ja sehän näyttää nyt oikein valoisalta monellakin tapaa. Elinpiiri raikastuu, elämä helpottuu, metsätalous parantaa juoksuaan ja itekkin varmaan keventelen palkkatyöelämää jo parin-kolmen vuoden sisään. On siinä sitten seuraavalla hybridiautolla mukava kuleksia suomea katki. Omaan aikataulutukseen.

    MJO

    Metsä on (varsinkin kuusi) melko suuren osan kiertoajasta taimikko vaiheessa. Taimikko vaiheessa kasvu on (m3/ha) pienimmillään.

    Jesse haluaa pitää metsänsä tässä taimikkovaiheessa. Sitten kun metsä pääsisi parhainpaan arvokasvuun, niin kaikki nurin ja takaisin juromisvaiheeseen.

    En ymmärrä jeesmiestä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Palatakseni otsikon aiheeseen: osoitteessa biokaasuauto.fi kerrotaan että maakaasu tai liikennebiokaasu on paitsi vähäpäästöistä, myös moottoriystävällistä. Moottori kuluu ja karstoittuu vähemmän. Jälkiasennettu kaasulaitteisto maksaa itsensä muutamassa vuodessa. Joihinkin autoihin tilaa vievän kaasusäiliön saa laitettua vararenkaan tilalle. Tehdasvalmisteisissa malleissa se onkin valmiiksi piilossa alustassa.

    jees h-valta

    Otsikossa jällen ollaan ja samalla todella olen alkanut viritellä ensi keväälle USA:sta tuontiautoa avolavan uudistukseen jossa bensakone ja sehän menee aika edullisella matalaoktaanisella ja biovahvisteisella. Ja ei dieselveroa. Joku kutos isompi tai kasi pienempi tilavuuksinen. Sieltä löytyy yhteyshenkilö joka tutkii auton ja välittäjä H-vallasta takaa auton kunnon ja antaa kiinteän hinnan kaikkine kuluineen pihaan toimitettuna. Noin 2005-vuosimallin läheltä ja mieluiten juuri Chevrolet. Katsotaan mitä löytyy mutta etsintä käynnistetty pikkuhiljaa ja kevään katsastus on takaraja jolloin vanha poistuu varaosaosastolle.

    Tolopainen Tolopainen

    Metsäkotteron luulisi lähempääkin löytyvän, liikkuu hyvin neljälläkin pytyllä, kun autolla ei yleensä tehdä mitään kovin raskasta työtä. Nämä jenkkien kehityksetä pudonneet kiesit ei luulisi ketään enää kiinnostavan. Kun poloset eivät ole päässeet edes SI-järjestelmään, tavalliset  avaimetkaan ei noihin käy, jos pitää jotain ruuvata. Eikä peräkoukkua saa jenkkiautohin asentaa.

    Jätkä

    ”Pieni muna – iso auto”!

    jees h-valta

    Voi Toloppa, mihin ihmeeseen tarvitsen avolava-autoa jos siihen koukkua pitäisi sovitella. Kait sen koukun olisi henkilöpirssiin laittanut. Sitäpaitsi ainakin nykyisessä avolavassani on kyllä koukkukin. Harjavallasta löytyy aivan jenkkiautoihin erikoistunut korjaamokin ettei tartte ite pruuvailla. Mitään olematonta madonsyömää japsikotteroa en avolava-autokseni huoli ja nuo Rangeritkin ovat noita kärsyttäviä dieseleitä. Kun hienosti varusteltuja autojakin maailmasta edelleen löytyy. Ranskasta ja USA:sta.

    jees h-valta

    Jätkää taitaa edelleen korveta ”miinaan ajo”?

    Jätkä

    Olen tosiaan pahoillani siitä että olet jatkuvasti ajellut ”Miinaan”. Ensimmäinen ja pahin on asuinpaikka – täysi katastrofi, Autokaupat on jatkuvasti menneet pommiin ja lisäpommia suunnittelet. Hanki peräkärry ja opettele jossain syrjäsellä alueella = siis Harjavallassa, ajamaan ja nimenomaa peruuttelemaan sen ”kaa”.

    Kyllä sinäkin voit sen oppia, vaikka se lienee todella vaikeaa.

    jees h-valta

    Ei ole peräkärryosaamisesta kii vaan olen aina hoitanut tavarankuljetukset voittopuolisesti muulla kalustolla. On toki peräkärryjäkin ollut useampikin jo tähän ikään mutta nykyinen viimeinen nyt pojan timpraustyöapuina. Tai oikeastaan parikin viimeistä. Joista yksi jopa saksalainen keräilyharvinaisuuskin nykyään jopa. Heineken muistaakseni. Kuorma-autokortilla varustettuna olen aina tavarani saanut kuskattua jopa ihan järeähköilläkin välineillä. Työnkin ohessa on joskus kuorma-autoiltu tavaraa asiakkaillekkin. Asuinpaikkaani en vaihtaisi pienellä rahallakaan. Vaikka nytkin olisi uudistettu talo Porin Noormarkussakin täysin asumiställissä. Autokaupat eritoten senkun ovat parantuneet. VW:in oli jo hyvä mutta nyt vasta on loistava peli alla. Ja kakkostyön auton pitää myös olla ykkösluokkaa koska kakkostyöhön lähdetään kuitenkin ykköstyön jo hiukan uuvuttamana. Eikä oikein metsän laitaan sovi kuin kunnon USA-lava-auto.

Esillä 10 vastausta, 3,841 - 3,850 (kaikkiaan 5,990)