Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 3,871 - 3,880 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Puuki

    Eipä taida sähköautot yleistyä niin paljon ja nopeasti kuin voisi luulla. Ei riitä akkuihin raaka-aineita eikä latausasemienkaan rakentaminen onnistu ihan  noin vaan.

    Raskasliikenne  ei muutu sähkökäyttöiseksi luultavimmin koskaan.

    Aurinkopaneelisähköllä voi h-auton pinta-aloilla esim keitellä kahvit ja valostella led-lampuilla. Auton voimalähteen keräimeksi liian hepponen.

    Visakallo Visakallo

    Toyota ja Mazda ovat sopineet toistensa osakkeiden hankkimisesta ja yhteisen 1,6 miljardin dollarin tehtaan rakentamisesta Yhdysvaltoihin. Toyta hankkii viiden prosentin osuuden Mazdasta, joka puolestaan saa 0,25 osuuden Toyotasta. Tehtaaseen tulee 4 000 uutta työpaikkaa.  2021 tehtaan arvioidaan tuottavan 300 000 henkilöautoa vuodessa.

    jees h-valta

    Autoon vain on niin hemmetin helppo kytkeä aurinkopaneeleita kun virtapiirit synkkaa. Ihmettelen etei niitä vielä niissä suuremmin ole. Tänään muuten lueskelin Kauppalehdestä että taitaa Saksan autoteollisuus tehdä ”Nokiat” ylimielisyydessään. Alamäki voi todella rysähtää päälle pahasti tähän päästöskandaalien paisumiseen ja niiden asioiden huonoon hoitoon. Pakkohoitonakin tulee mielettömän kalliiksi ja mainehan meni sen siliän tien.

    6 m3 6 m3

    Kantsis ton HarjaWarren luutaukon opetella enste Ohmin laki. Niillä pinta-aloilla mitä paneeleja autoon voi laittaa voisi ehkä liikauttaa sillalle Pökötin kokoista kinneriä. Tai virittää sähköaita kinnerin ympärille.

    oksapuu

    Heh…

    Ford Focus 1.0 125hp. 5d, alle 23000€  (automaatti laatikko, 16″ aluvanteet, ym. herkut). Ilmeisesti 3syl. kone?, toimituskulut +600€, sis. autoveron…

    Jos nyt hakisin halpaa maantierassia niin siinähän sitä 🙂 …

    Puuki

    Litran kone. 80-luvulla niiden teho oli 50 hv kieppeillä ja sen allekin.

    Onkohan kestävyysongelmia odotettavissa noin viritettyinä .

    harrastelija harrastelija

    Pakko se on mennä kehityksen mukana ja vaikka vähän edelläkin. Eilen propsittiin kättä päälle aurinkokennoston rakentamisesta. 16 kennon paketti a’ 270 W, kyllä sillä luulisi sähköauton liikkuvan!

    jees h-valta

    Harrastelija oikealla tiellä! Nämä takahikiän peräpukamat ei tajua sähköstä tuon hönkäsen pöläystä. Mahtaako edes agrekaattia vielä talossa olla. Taitaa enemmän sillä kuunvalolla ulkohuussireissut mennä. Autossa aurinkopaneelilla esim. kattopinta-alalla jo hyvin tehtäisiin kilometrejä lisää akun varauksen kestoon. Kun kokoajan ajossakin tulee apuvirtaa ei akun hiipuminen ole likikään niin nopeaa kuin pelkällä kulutuksella. Kyllä ne sieltä tulee vielä nekin.

    jees h-valta

    On se huvittavaa myös huomata kuinka nyt haetaan jotain erinomaista kumoamaan muka ostokseni järkevyys. Jopa pienellä epätoivon vimmalla haeskellaan jotain Fordin pikkukinneriä jonka koria ja varustelua saati moottoria voi verrata samana vuonnakaan. Minä tiedän kyllä ne reppanat enkä ottaisi ajoon vaikka ilmaiseksi saisin. Ajokokemusta myöden tuntumaa on monenkin vuoden osalta. Koko pienimoottoriset Fiestat sopisivat erittäin hyvin muunnetuksi nimeksi Fiasko. Halppiskevytauto joka ei paljon mopoautoa kummoisempi kinneri ole.

    oksapuu

    Olikin Focus 😉

    Taisi se Ford kuitenkin tehdä  ne 3-syl. ”Eco-buusti” ihmemoottorit ensin…

    Ilmeisesti noita ”Eco-koneita” ei kannata peruskorjata, vaihdetaan vain tarvittaessa uusi moottori. Pidähän mielessä kun se ”Engine failure” teksti siihen näyttöön tulee…

Esillä 10 vastausta, 3,871 - 3,880 (kaikkiaan 5,990)