Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,021 - 4,030 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Tolopainen Tolopainen

    Jokin syy siihen tietenkin on että Harjavaltaan valittiin bensa-auto, oliskohan se virallisen metsäauton iso tankki, josta riittää menovettä myös pienempään kiesiin. Muuten tietenkin olisi kannattanut ottaa havemmalla dieselkoneella.

    jees h-valta

    Tuosta Tolopan kyhäelmästä mitään kyllä käsittänyt, kyllä H-vallassa on myös bensaa myyviä jakajia, molempiinkin autoihin ja kylälle matkaa alle 2,0 km:ia. Miten perustelisit dieselin valintaa kun nyt on kertynyt uuteen 5000 km:ia mittariin. Toukokuun aluilla saatu auto. Hiukan yli tuhat kilometriä per kuukausi. Talvella putoaa vielä puoleen kuukausien ajot. Kerro nyt sitten missä kohtaa kannattaa alkaa maksaa käyttövoimaveroa näillä kilometreillä.

    Tolopainen Tolopainen

    Puhutaan aika pienistä rahoista, jos vero on noin euron päivässä, maksan diesel lisää nollasta kahteen kymppiin kuukaudessa. Kone on kuitenkin paljon mukavempi ajettava, kun painaa kaasua auto lehtee heti kiihtymään eikä tarvitse kepittää, myöskin peräkärryn käyttö on helpompaa hyvin vääntävällä koneella, mutta sitähän sinulla ei olekaan. Tuollaisen pienen bensakoneen käyttöikä on noin 150000km, jolloin diesel on sisäänajettu. Lisäksi siinä on nokkahina, joka voi lyhentää huomattavsti koneen käyttöikää ja kallis vaihdettava.

    6 m3 6 m3

    Kassahenkilön laskutaitoa: 5000/3=1666 km. Siis hieman yli 1000 km kuukaudessa.?

    Visakallo Visakallo

    Aika vähille ajoille pitää Jessen huushollissa olla kaksi autoa!

    jees h-valta

    Jospa kuusmotin laskutaitoon sovitettaisiin ne talvikuukausien kilometrien vähenemäkin. Jos passaa? Todella aion jatkossakin pitää kahta autoa koska metsään, kuten moneen muuhunkin tarpeeseen pitää olla lava-auto. Myös koska meillä on varaa siihen. Emme halua yleissuttuista ”jokapaikan höylää.

    Tolopainen Tolopainen

    En ymmärrä tuota lava-autoinnostusta, kun maasturi on paljon parempi. Kaikki tavarat kulkee sisällä eikä lavalla lumen seassa jossa ovat jäisiä ja huonosti käytettävissä. Vaikka siinä on koppa päällä silti tila on kylmä talvella.

    Puuki

    Volkkarin Amarok voisi olla sopiva metsäläisen autoksi, jos ajatellaan että yhdellä pitäisi  pärjätä kaikki ajot. V6-moottorilla on kaikki uudemmat varustettu. Hinta saisi vain olla käyttäjäystävällisempi kuin täällä autoverotuksen ihmemaassa.

    6 m3 6 m3

    Jeesiön laskutaitohan riittää talvella jopa mäenlaskuun. Ja muutoinkin se on kuin Seitsemen seinähullun laulusta,,,,?

    oksapuu

    Amarokkia ei taida saada kuin neliovisena, on maastohenkilöauto verottajan mielestä. Jos repii takapenkit pois ja rekisteröi pakettiautoksi niin alkaa kelpaamaan metsätalouden kalustoon…

Esillä 10 vastausta, 4,021 - 4,030 (kaikkiaan 5,990)