Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,061 - 4,070 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Gla Gla

    Itse en ole hankkinut autoani rata-ajoa varten, vaan ihan yleisen liikenteen seassa ajeluun. Sääntöjen mukainen ajaminen on oikein ajamista, 140 km/h on joko seurausta pahasta arviointivirheestä tai sitten vakavasta asenneongelmasta. Kumpi noista sinua Tolopainen kuvaa paremmin?

     

    jees h-valta

    Ihmettelen Toloppa kyllä nyt asennettasi. Niin kauan kun näillä suomen maantienopeuksilla eletään ei noilla kertomillasi nopeuksilla kiihtyvyysarvoista ole mitään hyötyä. Toivon toki että joskus moottoritienopeuksia nostettaisiin esim. liikenteen sähköistymisen myötä mutta se on vielä niin pitkällä tulevaisuudessa ettei ole meidän juttu. Paljon tärkeämpää on päästä kiihdytyksellä turvallisesti välillä 60-120 km/h:ssa nopeuksilla ohitukseen. Pääasiassa rekka-autot suurimpana ongelmana. Jos ohituskaista-alueita olisi enemmän maantieverkossa ei sitäkään paljoa tarvittaisi.

    jees h-valta

    Olenpa sellaisenkin pöljyyden Lahden moottoritiellä nähnyt kun rekka ohitti toista mutta kun molemmat ajoi rajoitinta päin niin rintasin mentiin kilometritolkulla. Ja muu liikenne vartosi kiltisti heidän tolloilunsa päättymistä takana. Mekin.

    MJO

    Jess

    Jopa tosiasioita kirjoituksistani vääristellen. Eikä minulla sinällään ole myöskään mitään fantasioita uuden auton kaas ollut 

    Eipä tosiaan. Auto ei ole jesselle kuoleman asia, vaan se näyttää olevan paljon suurempi.

    Gla Gla

    Jees: ”Olenpa sellaisenkin pöljyyden Lahden moottoritiellä nähnyt…”

    Jolloin esim. 3 kilsan mittaisen ohituksen aikana suurinta sallittua ajamaan pyrkivä häviää n. 37 sekuntia. Se kannattaa pitää mielessä, jos pinna alkaa rekan perässä kiristää.

    Ei sillä, että rekan ajotapaa puolustaisin. Ajattelin vain, että kun moni ei parin kilsan ylinopeutta pidä minkäänlaisena ongelmana eli ajelee helposti tuon verran yli. Rekalle ei tuollaista nopeuden kasvattamista kuitenkaan sallita, kun omat aikataulut venyy jopa yli puoli minuuttia.

     

     

    Jätkä Jätkä

    Jeessi: ”-Jos ohituskaista-alueita olisi enemmän maantieverkossa ei sitäkään paljoa tarvittaisi.”

    – Et näköjään muista seikkailukertomustasi ohituskaistan kohdalla, jossa kaahasit kuusisylinterisellä autolla kaljuilla talvirenkailla lumisohjossa tehden hengenvaarallisen ohituksen juuri ja juuri siitä selviyten.

    Kai emäntä pelkääjän paikalla edes vähän ymmärsi pelätä?

    jees h-valta

    Ei ymmärtänyt kun mitään vaaratilannetta ei syntynyt. Kiitos tukevan ja hyvän vakauden omaavan auton. Joskus niillä pelastetaan niitä tiukempia tilanteita. Joita vain joskus liikenteessä tulee.  Jos siellä työkseen pelkäämään alkaa on pareen pysyä pois vallan. Niitä ”nuttijoita” näkee joka reisulla.

    Jätkä Jätkä

    Nyt sinulla onkin aikalailla erilaisilla ominaisuuksilla varustettu auto. Ei ole tukeva, eikä ole vakaa…

    Visakallo Visakallo

    Miksiköhän Jesse haluaa ajaa mökkireissunsa ruuhkaisemmilla Lahden osuuksilla ja hakea vauhtia ja vaarallisia tilanteita moottoritieltäkin, kun tarjolla olisi paljon leppoisampi reitti? Matka, sekä matka-aikakin olisivat osapuilleen samat.

    arto arto

    Sähköauto metsien miehille/naisille

     

    Jos Tesla on urheilullinen sähköauto on tämä jotain aivan muuta.Bollinger B1 -maastoauto ei vielä ole tuotannossa, mutta ehkä se vielä tulee. Ainakin otetaan vastaan jo alustavia tilauksia. Toimitus on ehkä noin 19 kuukauden kuluttua.
    Bollinger B1 on raakaan työkäyttöön suunniteltu maastoauto. Monessa mielessä se muistuttaa Land Rover Defenderiä.
    Auton kori on kokonaan alumiinia ja auto painaa noin 1 770 kiloa. Painojakauma etu- ja taka-akselin välillä on 50/50. Valmistajan tietojen mukaan auton vetokyky on 2 777 kiloa.
    Auton saa joko 60 tai 100 kilowattitunnin akustolla. Pienemmällä akulla ajomatka on hieman alle 200 km ja isommalla noin 320 km.
    Pienemmän akun lataaminen täyteen pikalatauksella onnistuu 45 minuutissa ja isomman 75 minuutissa.
    Auto on tietysti nelivetoinen ja molemmille akseleille on omat sähkömoottorit. Voimaa moottoreista tulee yhteensä noin 360 hevosvoimaa (270 kW). Valmistajan tiedotteen mukaan auto kiihtyy 0 – 97 km/h 4,5 sekunnissa. Huippunopeudeksi luvataan 205 km/h.

    Auton työkäyttö korostuu myös sisätiloissa. Auto on nelipaikkainen ja kaikki turha on poissa. Auton sisätiloja voi jopa pestä juoksevalla vedellä. Istuinten pintamateriaali on nahka. Hauskana erikoisuutena on etutavaratilan läpilastausluukku. Sen avulla voi helposti kuljettaa ylipitkiä lautoja.
    Autossa on vakiona etuvintturi. Auton maavara on säädettävissä 25 sentistä 50 senttiin.Bollingerin mukaan yhtiöllä on jo yli 6000 alustavaa varausta autolle, vaikka auto ei vielä edes ole hinnoiteltu.

Esillä 10 vastausta, 4,061 - 4,070 (kaikkiaan 5,990)