Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,081 - 4,090 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• jees h-valta

Kyllä paperilehti on ainoa oikea versio ja toivon todella sille vielä pitkää ikää.

Tolopainen Tolopainen

Päivittäisten uutisten painaminen paperille on suurta tuhlausta. Onhan se nyt järjetöntä,,että lehtiä pitää vielä nykyaikana jakaa fyysisesti ympäri maata, kun tieto kulkee nopeasti sähköisenä joka kolkkaan. Voin lukea aamulehden jo neljältä aamulla, vaikka olen mökillä, aiemmin oli isot lehtipinot odottamassa, kun oli viikon lomalla. Nyt paikallislehden voi lukea vaikka Kanarialla.

jees h-valta

Voit Toloppa lukea vaikka hevon kuusessa mutta kaikki eivät aivan samaa mieltä onneksi ole. Kyllä ne sähköisen lööpit useimmiten on aivan muuta kuin ne todelliset lehtiartikkelit joissa syvennetään hiukan aiheeseen perehtyenkin. Kyllä katson itekkin esim. Iltasanomien lööpit ja vähän muidenkin sähköisvedoksia mutta aika kevyen kattauksen todelliseen uutistarjontaan niillä kyllä saa. Mutta kevyelle tasolle se tietysti piisaa. Sitä saa mitä tilaa!

A.Jalkanen A.Jalkanen

Hesarin digiversiolla pärjää aika hyvin. Palvelussa on myös paperilehden näköisversio. Olen havainnut että paperilehden jutut ovat pitempiä ja niissä on enemmän kuvia. Aika monta mainosta jää näkemättä kun ei lue paperilehteä, mikä on minusta vain etu.

Jätkä Jätkä

Jeessihän ei paperilehtiä ole tilannut kotiin enää vuosiin – nehän maksaa. Satakunnan kansaa hän tavailee työpaikalla työaikana.

Hän kertoi talvella EI- raaskinneensa ostaa eden Tuulilasia, vaan kirjastossa on käynyt sitä tutkimassa.

Iltapäivälehdet hän selaa lööpeistä ja sen mitä ne näkyy netissä ilmaiseksi.

Jos posti alkaa kulkea sähköavusteisella polkupyörällä, Jeessi tilaa Hesarin paperiversion.

Tolopainen Tolopainen

Epäilen, että digitaalisuuteen tottunut sukupolvi ei tule paperisanomalehtiä koskaan tilaaamaan talouteensa ja miksi tilaisi. Tämän päivän uutiset on jo voinut lukea Suomesta ja jenkkilästä, Steve Bannonin mukaan ovat kauppasodassa Kiinan kanssa. Mistä paperiversiosta päivänuutiset voisi lukea yhtä helposti kuin netistä nykyisin. Lehtien jutut on tehty eilen illalla, sähköiseen uutistarjontaan sanomalehdistö on liian hidasta, maailma toimii nykyisin realiajassa.

Jätkä Jätkä

Tuossa asiassa olen Tollon kanssa samaa mieltä. Uutiset paperilehdessä eivät ole enää uutisia.

Joskus myös ärsyttää, kun TV:n uutiset ovat rutkasti myöhässä. Tänään siellä luetaan uutisissa juttuja, jotka olivat digilehdissä jo eilen tai jopa toissapäivänä.

Ymmärrän kyllä, että uutisoinnin sivussa tulleet videoklipit saattavat hidastaa uutisjutun valmistumista, mutta kai siinä on myös organisaation kankeutta ja Byrokratiaa mukana.

Joskus minulle tuli kolme eri päivälehteä – jopa viisikin. Tein silloin havaintoja, että selkeästi jotkut lehdet ottivat juttunsa toisesta lehdestä. Ärsytti lukea ”uutista”, joka oli ollu toisessa lehdessä jo kaksikin päivää aikaisemmin.

Siksi olen lopettanut päivälehtien tilaamisen paperisessa muodossa.

Visakallo Visakallo

Autoja saatetaan jatkossa tehdä myös puupohjaisista materiaaleista, eli paperi kokeen siinä muodossa uuden tulemisen.

jees h-valta

Jätkän höpinöille korjausta vaikkei maksa vaivaa kyllä. Satakunnan Kansa tulee KOTIIN tilattuna, ei työpaikalle, Paikallislehti Sydän-Satakunta myös. Mitään Hesareita en tarvitse. Myös Maaseudun Tulevaisuus tulee tilattuna, syystä jota en ymmärrä itsekkään. Kaippa se on vain hyvien mutta vähien metsäartikkelien ansiota. Myös Aarre-lehti tulee tilattuna kuten tietysti Metsälehtikin. Näillä pärjäillään ja loput netistä. Tässäkin taas havaittavissa että kukas se nuukajussi olikaan jätkä? Eikö ketään sukulainen ole lahjoittanut edes paikallislehden tilausta? Niitähän näin autokeskustelun merkeissä olemme olleet havaitsevinamme. Lahjoitusvarojen kerääjälle voin luvata oman osallistumiseni vaikka näin Metsälehden keskustelupalstan porukoista keräten. Teemaksi vaikka: Jätkälle lehti päivässä ja parhaisiin kaksi. Muuhunkin kuin pihapuuhun.

Jätkä Jätkä

Siinä vaiheessa, kun minulle tuli kotiin itse maksettuna Aamulehti, KeskiSuomalainen ja Ilkka, kyllästyin siihen, että uutinen oli ensin aamulehdessä, sitten keskarissa ja lopuksi ilkassa. Kokeeksi tilasin Pohjalaisen, se kopioi silloin Aamulehden jutut, osa oli jopa samana päivänä. Vaihdoin Hesariin, siinä tulee niin hirveä määrä paperia, että ensin voi puolet laittaa paperinkeräykseen, eikä siinä ole maakunnallisia uutisia ja juttuja oikeasti lainkaan.

Vaihdoin sydeemiä, ja lopetin päivälehdet siirtyen aikakauslehtiin: Tuulilasi, Tekniikan maailma, Koneviesti, Apu, Seiska jne.

Nyt olen vähentämässä niitäkin, emäntäkään ei halua  omia lehtiään enää tulevaksi.

Näköislehdet on ihan hyviä, pitää vain siirtää näyttö televisioruudulle, että näkee isompana koko sivun ja aukeamankin.

Maksaahan ne, mutta kun ei ole Pösön osamaksut riesana, ei tarvitse nuukailla.

Esillä 10 vastausta, 4,081 - 4,090 (kaikkiaan 5,990)