Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,151 - 4,160 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Puuki

    Orpo oli ehdottanut polttoaineisiin hinnankorotusta. Se on  halvempi keino lisätä verotuloja kuin olisi seurantalaitteiden asennus ja ajomäärien mukainen verotus niiden avulla.  Kun Suomi on sitoutunut vähentämään liikenteeen päästöjä vähän liiankin innokkaasti, niin näyttää siltä että sähköautoilua yritetään suosia tekemällä polttomoottoriautojen käytöstä entistäkin kalliimpaa.

    Sähköautojen ja – avusteisten autojen verotus luonnollisesti nousee sitten sitä mukaa kuin ne yleistyvät tavalla tai toisella.

    Rane2
    Tolopainen Tolopainen

    Paikannus on erittäin hyvä asia ja parantaa turvallisuutta. Tieltä suistumistilanteessa järjestelmä soittaa apua heti, vaikka kuski ja matkustajat eivät siihen kykenisi. Saattaa joskus pelastaa henkiä.

    Ratsiasta pakeneevaa autoa on myöskin helppo seurata, ei tarvita vaarallista takaa-ajoa.

    Nykyisin jokainen puhelimen käyttäjä voidaan paikantaa, eikä siitä kukaan perusta mitään. Facebookiin levitellään kuvia vapaaehtoisesti yksityisasioista, mutta auton paikkatietoja ei haluttais luovuttaa.

    Gla Gla

    Rane2: ”Haluaako Gla suuremman veroasteen vai enemmän verotuloja suuremmasta/kasvavasta kansantaloudesta?Vai peräti molemmat?”

    Enemmän verotuloja.

    Harrastelija, kysymys liittyy etäisesti aiheeseen. Kyse oli Tolopaisen autoveron alennusta koskevasta näkemyksestä.

     

     

    Tolopainen Tolopainen

    Suomen ongelmat tulevat lähinnä ylisuuresta julkisesta sektorista ja vuosia jatkuneesta tupoilusta, joka on tehnyt palkasta läsnäolorahan työpaikoilla, jos jotain siellä tehdään, siitä pitää maksaa erikseen. Julkinen sektori on mädäntynyt tehottomuuteen, palkasta kolmannes maksetaan ilman, että saadaan työsuoritusta sitä vastaan. Lisäksi on vielä alhaisempi eläkeikä kuin yksityisellä sektorilla, todellisille veronmaksajille on kasatty hävytön kuorma, eikä kukaan ole kiinnostunut maksajien oikeusturvasta. Häpeä SAK.

    Jätkä Jätkä

    Julkisella sektorilla nostettiin eläkeikää ja leikattiin eläkkeitä siihen malliin, että se puoli on samassa tasossa yksityispuolen kanssa.

    Poisluettuna tietenkin erikoisammatit, esim palomiehet, kantapeikot, lentäjät jne.

    Tolopainen Tolopainen

    Toistaiseksi julkisella puolella kerätään vielä superkarttumia, eli korkeapalkkaiset virkamiehet eivät eläköidy ennen 68v ikää ja saavat virasta enenmmän eläkettä kuin seuraaja palkkaa. Sehän oli aivan järkyttävä eläkesopimus, joka on vähinäänin purettu.

    Jätkä Jätkä

    Tolopainen puhuu vastoin parempaakin tietoaan.

    Superkarttumaa maksettiin / maksetaan 4,5 % / vuodesta, eli MAX karttuma on 13,5 %.

    Kun aikaisemmin hankitusta eläkkeestä leikattiin 6 % – yksikköä, ja normaalia eläkerajaa nostettiin parilla vuodella, on tappio aikalailla pienentämässä tuota Tolopaisen kadehtimaa yli sadan prosentin eläkettä (verrattuna seuraajien palkkaan)

    Rane2

    Gla:lla on poliitikon reoriikka hallussa.

    Gla Gla

    Tiedä siitä, suora vastaus kysymykseesi se oli. Tolopainen sanoi autoveron alennuksen lisäävän ostovoimaa, vaikka veroale kompensoidaan käyttömaksuilla. Minusta tuo yhtälö ei ostovoimaa tai talouskasvua lisää, eikä talouskasvu ole riittävä keino alkaa lyhentää lainoja.

Esillä 10 vastausta, 4,151 - 4,160 (kaikkiaan 5,990)