Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,171 - 4,180 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Jätkä Jätkä

Mm. Vai ei ole ryöstö?  Kun ensin on ihan rehellisesti ansainnut eläkejärjestelmään oikeuden 66 %:iin, eikä siitä makseta kuin 60 ” ja lisäksi pakkotyötä kaksi vuotta, niin se on sitten varkaus!

Tolopainen Tolopainen

Yksityiseltä sektorilta on samaan aikaan kun virkamiehet ovat nauttineet palkkaansa potkittu satoja tuhnsia pellolle, kun työpaikat ovat lähteenet halpamaihin. Meille on jäänyt jäljelle kalliit virkamiehet ylieläkkeineen, heidän eläkkeensä olisi pitänyt puolittaa tai poistaa kokonaaan. Säästäkööt pitkän virkauran aikana eläkkeensä, tai menkööt leipäjonoon kuten muutkin.

Visakallo Visakallo

Kovasti täällä puhutaan ansaituista eläkkeistä, vaikka kukaan nyt elälleellä oleva ei ole itse maksanut kuin pienen osan eläkkeestään. Vasta tällä hetkellä työuransa alkupuolella olevat voivat aikanaan sanoa maksaneensa suuremman osan omista eläkkeistään.

wanhajätkä

Kukas se yrittäjäeläkkeen maksaa ku yrittäjä….on muuten kallein eläke koko järjestelmässä tietoni mukaan.

wanhajätkä

Käväseppä vaikka Ilmarisen Yel-laskurista lurkkaamassa mitä se yrittäjän eläke ja sosiaaliturva maksaa. Palkansaajan puolesta sen maksaa suurimmaksi osaksi työnantaja. Oiskohan tuo sitte anastamista.

wanhajätkä

Työntekijän maksaa eläkettään palkasta alle 53 vuotiaana 6,5% ja 53-62 vuotiaana 7,65%. Työnantaja maksaa 17,95%. Lisäksi muut sotumaksut…kerroin on 1,6 palkasta kaikkineen.

Turha on silti surra….

Mutta mullapa on parempi auto ko sulla ja minun isillä oli vielä parempi…

Puuki

Eläke-ja verosäännöt muuttuu sen mukaan mikä kulloinkin katsotaan tarpeelliseksi. Aikaisemmin ei esim. laskettu eläkekertymää kuin vasta (suunnilleen) 21 vuotta täyttäneille, aiemmat ansiot ei vaikuttaneet. Sama tyyli alunperin verottomissa 35 000 € :n henkivakuutuksissa, jotka muuttuikin yllättäen verollisiksi. Kulut juosseet siis turhaan ko. vakuutuksissa.

Jätkä Jätkä

Visakallo:”-Kovasti täällä puhutaan ansaituista eläkkeistä, vaikka kukaan nyt elälleellä oleva ei ole itse maksanut kuin pienen osan eläkkeestään. Vasta tällä hetkellä työuransa alkupuolella olevat voivat aikanaan sanoa maksaneensa suuremman osan omista eläkkeistään.”

– Ei se ole noin valtion rengillä. Eläke kertyi 2,2 % / vuosi, Maksajan paikalla Valtonkottori. Jo 30 vuotta tuotti 66 %. 40 vuotta ei enää lisännyt eläkettä yhtään.

ANSAITTU ELÄKE! Väitä mitä väität!

Visakallo Visakallo

Tulen itse maksaneeksi lähes 50 vuoden yrittäjäurani aikana yhteensä n. 200.000 euroa eläkemaksuja. Se on minulle iso summa, mutta monille pikkusumma. Katsotaan nyt, ehdinkö saada noista rahoista jotain takaisinpäin, vai ansaitseeko muut eläkkeensaajat ne.

Planter Planter

Noin se menee. Me yrittäjät joudumme maksamaan itse noin 25% työtulostamme eläkevakuutusmaksua. Valtion virkamiehelle maksun on suorittanut valtionkonttori verovaroista.

Esillä 10 vastausta, 4,171 - 4,180 (kaikkiaan 5,990)