Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,181 - 4,190 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Jätkä Jätkä

Sehän kaikki on niin, miten sen käsittää ja laskee. Jos vuosikymmenten pituisesta työurasta palkaksi saa eläkkeen, niin onhan se hyvä, että edes joskus saa jotain elämänurastaan.

Yrittäjäthän ovat repineet eläkevakuutusmaksunsa työnsä tekijöiden selkänahasta, eivätkä ole tyytyväisiä, kun ovat saaneet vain 25 % sieltä irti.

Kateus on kavala tauti, kysykää vaikka Jeessiltä. Hänhän on kateuttaan itkenyt täällä jatkuvasti, vaikka ei ole edes yrittäjä.

wanhajätkä

Jätkä, eiköhän se yrittäjä oo repiny selkänahastaan maailmalta eurot myös duunarin pöytään? Kääntäen verrannollinen. niin se vaan pyörii tämä yhteiskunta. Muuten ei ois töitä muuta ku julkisella sektorilla.

wanhajätkä

Tokitoki olet varmasti ansainnut eläkkeesi. Älä kuitenkaan korosta että olet sen itse maksanut. Tai valtiokonttori. Meistä jokainen on maksanut roposen jos toisenkin sinunkin eläkkeeseen. Ei valtionkonttorilla ole rahaa!

Jätkä Jätkä

En suinkaan kuvittele, että olisin eläkkeeni maksanut, eikä se minun maksettavakseni kuulukkaan, vaan työnataja on hoitanut tuon maksupuolen jättämällä sen osan maksamatta minulle.

Nykyään ei Valtinkonttorilla juurikaan rahaa ole, koska eläkkeiden makatus siirtyi KEVA:lle. Molemmat puljut toimivat lähinnä budjettivaroin, mutta viranhaltijatkin on palkattu siksi, että jonkun täytyy sitäkin vakanssia hoitaa. on ihan eri juttu sitten, kun puhutaan isopalkkaisista virkamiehistä, mutta meillä pienituloisilla ”palkka” on lähinnä korvausta menetetystä työajasta.

Menestyvä yritys, jossa on jo useampia tuottavan työn tekijöitä, maksaa toki eläkevakuutusmaksut – kuten muutkin lakisääteiset maksunsa, mutta monen yrityksen kohdalla se ei olisi pitkään mahdollista, elleivät työntekijät tekisi niitä töitä, mitä varten he ovat palkatu firmaan.

Hyvässä lykyssä työ tuottaa niinkin hyvin, että itse yrittäjäkin saa elantonsa kassavirrasta.

wanhajätkä. En ole väittänyt, että olen eläkkeeni maksanut. Jos niin tekisin, olisin yhtä typerä kuin JOOVAAN väittäessään, että metsänomistaja maksaa puunhankinnan kustannukset. Kuitenkin olen tienannut itse oman elantoni lähes koko ajan siitä alkaen, kun alle 16 vuotiaana menin VR:lle töihin. Poisluettuna aika kouluissa ja varusmiespalvuksessa.  Vasta 23-vuotiaana alkoi nakuttaa eläkemaksut ja 65 vuotiaana niitä oli tullut kerättyä 42 vuotta. Vetäisin vielä puoli vuotta yli, kun meidän eläkeneuvoja katseli Exeleistään, että kuukausieläke nousee 50 € /kk, jos niin tekee. No siinä eläkkeitäni (3 eri eläkeyhtiötä) ja tuo ylimääräinen osa ”sovitettiin yhteen – vaikutus kuukausieläkkeeseen 1 € !

Rane2

”…palkka” on lähinnä korvausta menetetystä työajasta.”

Kun entinen opettaja näin väittää niin onhan se uskottava.

wanhajätkä

Turha meidän tehdä vastakkainasettelua yrittäjä/työntekijä. Samaa venettä soudetaan. Toivottavasti samaan suuntaan että nokka pysyy pinnalla.

MaalaisSeppo

Minulla on tähän asti ollut käsitys, että yrittäjille raha tulee asiakkailta. Tästä tulovirrasta osa menee palkkoihin ja eläkemaksuihin. Pakko ei töitä ole tehdä.

Autoiluun palatakseni, niin autoilijan selkänahastahan sitä revitään suhteellisesti enemmän euroja yhteiskunnan kassaan kuin palkoista. Se ei kuitenkaan näytä herättävän suuria intohimoja. Koetaan ehkä enemmän vapaaehtoiseksi kuin palkoista perittävät. Autoilu ehkä ymmärretäänkin enemmän vapaaehtoiseksi kuin töissä käynti. Kummatkin ovat kuitenkin vapaaehtoisia, mutta useimpien elämää helpottavia seikkoja.

rööri roope

Tuosta autoilun kurittamisesta.Valtio saa verotuloina bensasta n 95sent/litra,dieselistä n 75senttiä/litra.Yhteensä 4 miljardia/vuosi.Lisäksi ajoneuvoverot päälle jotka on n 1miljardi elikkä yhteensä lähes 10% valtion butjetista.Em verot nousset tasaisesti joka vuosi kuten tulee nousemaan 2018:takin.

Turha hallituksen on runkata että kiky auttaa kuitenkin nämä em verot kusettavat yrityksiä todella paljon.Esim puunkorjuussa polttoainekustannukset 25%,maantiekuljetuksissa 30%.

Yleensäkkin polttoaineveroja tulisi alentaa eikä nostaa.Ei nämä liikenteen verot ole ainoastaan piiperöitten ansiota vaan kaikkien puolueiden aikaansaamia ja kannattamia.Se on helpoin tapa tasapainottaa butjettia kun järki ei muuhun riitä.

Tolopainen Tolopainen

Meillä julkisen sektorin suurin kuluerä on virkamiesten palkat, miksi ei puututa suurimpaan menoerään, vaan rassataan olemattomista sosiaalituista muutamia miljoonia, kun 10% palkan leikkauksella voitaisiin kerralla laittaa julkinen talous tasapainoon. Veronmaksajilla on jo riittävästi veroja, niitä lisäämällä taloutta ei saada tasapainoon, on puututtava vuosia jatkuneen kähminnän purkamiseen ja laitettava julkinen sektori tekemään töitä samoilla ehdoilla kuin sen kulut maksava yksityinen sektorikin. Tsaarinaikainen virkamiesperinne olisi jo aika purkaa, jolloin töihin on menty yhdeksäksi ja lounaalta kotiin. Mikään työsuhde ei enää voi olla elinaikainen erottamaton virkasuhde lyhyellä työajalla ja kaikenmaailman keksityillä eduilla kuten esim. ruuhkavapaa,  joilla ansaitaan vapaata ja lyhennetään jo muutenkin lyhyttä työaikaa. Hiukan sama kuin metsäteollisuuden maksama kuuluisa saunalisä. Kaikenlaisia kuluja sitä puuntuottajan selkänahasta raastetaan kirkkain silmin.

Jätkä Jätkä

Julkisella puolella ei ole juurikaan mahdollisuuksia alentaa kaikkien palkkoja Tolopaisen ehdottamaa kymmentä prosenttia, koska siellä suurimmalla osalla suorittavan työn tekijöillä on palkat jo nyt kipurajalla.

Jos säästöjä aletaan hakemaan, ne kannattaa kohdistaa isopalkkaisissa palkkioviroissa olevien virkojen / vakanssien lakkauttamiseen. Organisaatio on pöhöttynyt niin, että yhteiskunnan veneessä on ”perämiehiä” enemmän kuin ”soutajia”.

Esillä 10 vastausta, 4,181 - 4,190 (kaikkiaan 5,990)