Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,201 - 4,210 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • A.Jalkanen A.Jalkanen

    Ei nyt heretä hysteerisiksi. Tiisselin voi konvertoida bifuel-autoksi, joka käyttää biokaasun ja dieselin sekoitusta. Päästöt tippuvat ja moottori kestää pitempään. Näitä konvertointeja ilmeisesti aiotaan tukea, samoin sähköauton ostamista.

    Tolopainen Tolopainen

    Jos käytän vuodessa 500l dieseliä, on aivan sama maksaako se 150€ enempi tai vähempi. Polttaoaine on vain pieni osa auton vuosikuluista.

    Jätkä Jätkä

    Jeessi;”.Eiköhän niitä ole suomessakin ”päivitetty” mutta eipä vain siitä luokitus muuksi muutu. Euro-5 luokituksena on jo tuhon tiellä. meinaan se kalusto.”

    – Kuuleppas VOUHKA. Olet aina muutaman vuoden jäljessä. Sakuissa päivitetään E6 – normin täyttäviksi nuo käytetyt dieselit ja silloin kolmilitrainen Diesel-Mersu on puhtaampi kuin sinun Mopo-Pösösi.

    Tuosta tukemiseta: Minusta tuki pitää kohdistaa pienituloisille, esim siten, että uuden sähköauton ostava – alle 40 000/v ansaitseva saisi tukea uuden auton ostoon 50%.

    Vähemmän tienaava saisi tukea enemmän! Jos kuluttaja möisi sähköautonsa lyhyen käyttöajan jälkeen, hänen pitäisi palauttaa tuki. Jos hän vaihtaisi auton bensiinikäyttöiseen yli viiden vuoden kuluttua, ei tukea tarvitsisi palauttaa.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei sähköauton ostamiseen mitään muuta tukea trvita kuin tuetaan latausasemien rakentamista. Markkinat pitävät huolen,,että autojen hinnat laskevat kun autoja aletaan tekemään suuria määriä ja tulee lisää valmistajia.

    Suomessa tuskin  tarvitaan kolmea miljoonaa henkilöautoa, joiden käyttöaste on vain viisi prosenttiaa. Automäärä voi olla huomattavasti pienempi tulevaisuudessa, eikä autoa edes tarvitse omistaa, se vuokrataan tarvittavaksi  ajaksi. Kun autot tulevaisuudessa liikkuvat ilman kuljettajaa niiden vuokraaminen on joustavaa.  Yhteiskunnan on järkevämpää tukea joukkoliikennettä kuin yksityisautoilu, jos halutaan maksimoida panostuksesta saatava hyöty päästöjen vähenemisenä.

    Gla Gla

    Visakallo: ”Jos diesel-autojen arvo romahtaa, niin järkevintähän on silloin jatkaa niillä ajamista ja laittaa sen jälkeen paaliin.”

    Tuota logiikkaa sovellan tällä hetkellä bensamoottorilla varustettuun autoon. Ei niidenkään arvon kehitys tue muunlaista ratkaisua. Tietysti luotettavuus on yksi asia ja jos auto osoittautuu epäluotettavaksi liian aikaisin, homman idea vesittyy. Toistaiseksi omalla kohdallani tätä ongelmaa ei ole ollut. Harkintaa täytyy käyttää uuden valinnassa, kun sitä seuraava vaihto ei ole ajankohtainen kolme vuotta myöhemmin. Muutenhan valinnan varaa olisi paljon enemmän.

     

     

    jees h-valta

    Kyllä ne autoliikkeet osaa päättää mihin ne vanhat romut sijoittaa. Ei niiden kaas ite tarvii arvuutella pääseekö töistä kotio vai ei. Glan Corollan suunta on jokatapauksessa selvä jos se on alustastaan jo mätä. Kukaan ei tavisautoa ala restauroida vaan se ajetaan viimeisen leiman loppuun. Tekniikkaa ei aina saa ajettua viimeiseen tappiin, tai paremminkin ei ole mieltä yrittää ajaa. Jos autoliikkeeseen menee esim. uutta ostamaan on vaihturi itseasiassa liikkeelle helpotus koska siihen koslaan saadaan ladattua teoreettista vaihtoarvoa hirmumäärä. Josta yleensä ollaan tyytyväisiä. Harvemmin ne mielellään alkaa katteestaan alennusta myymään. Se näkyy pahemmin kannattavuudessa. Vaihtoautovarastojen alaskirjaukset taas ovat ”makeuppia” joka ei kohdistu yhteen myyjään ollenkaan niin pahasti. Eikä tarvitse tinkiä omastakaan ”provikasta”.

    Jätkä Jätkä

    Corollasta, josta lattia ja kynnykset ovat pudonneet pois, maksavat Afrikkaan hakijat kelpo summan, kunhan vaan mallimerkinnät ovat oikeat.

    Kerran juttelin romulan miehen kanssa. Oli samana päivänä myynyt 45 corollaa tummille miehille. osasta oli otettu vain tuulilasia myöten keula, joku malli kokonaisena, joitakin ei kelpuutettu lainkaan. Hinta oli ollut ”hyvä”. Sanoi, että ei kannata määrättyjä osia määrätyistä versioista myydä muille.

     

    wanhajätkä

    Meillä on kaks tiisseliä ja bensavehettä. Eilen käytin 440t ajetun Nissan Almeran katsastuksessa. Pitihän siihen jo vaihtaa takaiskarit. 50 virosta tilattuna yhteensä molemmat. pari tuntia askartelua. Almeran paikka on Ristiinassa. Siellä se oottelee valmiina vajassa kun köröttelen junalla Mikkeliin ja maistelen littanasta. Tarvitsen auton siellä ettävoin kulkea palstoilla. Omiaan siihen. Kilometrejähän siihen ei paljo kerry.

    Nykyään on niin helppo sähöisesti poistaa liikenteestä ja ottaa taas käyttöön. Maksaa vain vitosen luokkaa kerta….vaikka päiväksi kannattaa ottaa käyttöön. Vakuutukset ja käyttömaksutkin ovat noin toimien mitättömät.

    jees h-valta

    Tuo wanhajätkän sähköinen liikenteestä poisto tuli testattua ja myös käteväksi todettua juuri äsken. Fiat Matkaaja huilaa ainakin ensi kevääseen mökin piharakennusten välissä ja turhapa siitä olisi täysiä kusteja maksaa. Säästyy taas satoja euroja. Vanha dieselin ropso ei nyt saastuta kuin korkeintaan alleen tiputtaen. Mutta ei liiemmin onneksi sitäkään ole näkynyt. Vähä semmonen turha murheenkryyni. Hyvinkin huonoja tarjouksia saa jättää vaikka näillä palstoilla. Iso tilainen majoitustila jota on siihen kätevä käyttää myös mökin lisämajoituksessa.

    Visakallo Visakallo

    http://www.iltalehti.fi/autotestit/201708312200284819_at.shtml

    Halvimmillaan alle kolmenkympiä olisi uudistettu Mazda CX5.

Esillä 10 vastausta, 4,201 - 4,210 (kaikkiaan 5,990)