Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,211 - 4,220 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Halvimmillan kahdenviiden nurkilla isompi leijonaperheen johtaja 5008.

    Visakallo Visakallo

    Siinä onkin Pökötin hinta kohdallaan.

    jees h-valta

    Laatua irtoaa tarpeen mukaan korpijuusonkin tarpeisiin edukkaasti. Alkaen tosin mutta mitäpä sitä sitten muuta kun auto on varusteltu laadukkaasti.

    Jätkä Jätkä

    Jos se toimisi neljä vuotta, niin se olisi aika edukas.

    jees h-valta

    Sinun keppanakauppaan ja takaisin-ulkoilussa ei niitä kilsoja tule neljässä vuodessa edes sitä mitä minulla neljässä kuukaudessa. Ja sen noin 8000 kilsaa on menty ilman mitään havaintoa valmistevirheistä tai mistään muustakaan. Kertoo laadukkaasta toteutuksesta valmistuslinjaltakin. En odottanut miltäänkään tulevalta automerkiltäni noin varmaa uuden auton suoritusta. Minulla on mielessä usein pyörinyt taannoinen työkaveri joka osti Nissan Cherryn uutena. Sehän oli jatkuvasti uudelleen viritettävänä takuukorjauksilla. On tainnut suoritukset uuden valmistukseen parantua huikeasti kautta automerkkienkin varmaan. Yllättänyt kyllä ettei mitään uuden vaivaa ole ollut.

    harrastelija harrastelija

    Oli minullakin tuo Nissan Cherry pari vuotta. Takatila oli niin matala, ettei marjasankko sopinut? Ajo-ominaisuudet samaa luokkaa.

    Keväällä kävin lenkin Nissan Quasqailla – ei ollut ainakaan ajo-ominaisuus kohentunut!

    Tolopainen Tolopainen

    Suomen autokanta ei uudistu riittävän nopeasti eikä päästövähennyksiin päästä, joihin on sitouduttu, jos ei aleta tekemään todellisa muutoksia. Autovero pienenee aivan liian hitaasti ja vanhoja romutuskuntoisia autoja pyörii liikenteessä. Miksi niihin laitetaan aikaa ja rahaa, muka katsastellaan vuosittain ja laitettan alustaan muutama uusi osa. Pelkkää teatteria, niiden turvallisuus ei siitä parane yhtään, jos kori on ruostunut ja turvallisuus on puutteellista ja koneet huonossa hapessa. Säästetään väärässä paikassa kun lähdetään liikenteeseen 90-luvun autoilla. Henkivakuutus maksaa, mutta päänuppi on viimeinen, eikä sitä kannata hakata vanhan auton ohjauspyörään.

    Jätkä Jätkä

    Ranskikset ovat ihan oikealla linjalla: Korkeintaan viisi vuotta se ennen katsastusta puristetaan paaliksi. Auto on silloin kauttaaltaan niin sökö, että kaikki kohdat ovat sököt, maalikerros on ainoa, joka pitää koria kasassa, Ei tarvita kovin paljon voimaa sen murskaamiseen.

    Tolopainen Tolopainen

    Suomessa on taloudelliseti varaa poistaa autovero koska tahansa, valtio ei siinä menetä mitään, koska sama raha jää talouteen se ei katoa mihinkään. Nyt puhutaan että velaksi eläminen pitäisi loppua 2021, siihen ei ole mitään tarvetta, jos velkaantuminen laskee noin miljardin tasolle, se voi jatkua ikuisesti, koska iflaatio syö vuodessa 100mrd velkaa pari miljardia vuodessa.Valtion velka on todellisuudessa vähentynyt jo kaksi vuotta, vaikka sitä ei haluta kertoa. Suomen pankki osana EKP:tä nimittäin ostaa valtion velkapapereita huomattavasti enemmän kuin uutta velkaa otetaan. Nuo velkapaperit menevät silppuriin, koska keskuspankilla on oikeus painaa uutta rahaa, sen ei tarvitse myydä papereita eteenpäin saadakseen rahaa.

    jees h-valta

    Toloppa oikeassa, kyllä hiukan radikaalimpaa uudistustahtia tarvittaisiin. On kyllä kummaa että tässä liikennekulttuurissa suomi on näin pahasti takapajula. Mitä nopeammin saadaan sähköistä kalustoa liikenteen valtavirraksi sitä sujuvammaksikin se on mahdollista muuttaa. Moottoriteille sähköautojen kaistat usa:n malliin ja nopeus vapaaksi tai ainakin 200:n paremmalle puolelle. Siis yli sen. Ja tietysti tiestöä pitää kunnostaa myös paikallisverkostosta raskaalla kunnostusohjelmalla. Paljon ohituskaista-alueita ja alle sadan nopeusrajoitukset vain keliolosuhteiden mukaan muuttuvissa merkeissä. Taajama-alueilta ohitusliikenne pois jne. jne. Hirvieläinten pois teiltä saannista puhumattakaan.

Esillä 10 vastausta, 4,211 - 4,220 (kaikkiaan 5,990)