Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,231 - 4,240 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Pitää nyt pösöistä kuitenkin mainita että jälleenmyyjiä tuntuu tulevan ainakin Satakuntaan eli Huittisten Autotalo Pelttari otti edustukseen juuri. Avajaismainontaa juuri päivän Satak. Kansassa. Kummastelinkin viime kaakonreissulla kun siellä sattui samanvärinen 3008:n pihassa näyttelyssä olevan. Näkyy valtatie-2:lle.

    Jätkä Jätkä

    Autot, joita on katsastuksessa liian vähän eivät näy tilastoissa lainkaan…

    MaalaisSeppo

    Jesse on tyytyväinen, kun 8000 km jälkeen ei pösössä ole ilmennyt valmistusvikoja. Itse ajelin sokolootalla reilut 250000 km, kunnes vaihdoin. Akku ja takaiskarit vaihdoin juuri ennen auton vaihtoa. Kulutusosia.

    Jätkä Jätkä

    Jeessi on tähän asti ajellut vain paalauskunnosa olevilla rojuilla, joissa koko ajan oli isompaa ja pienempää vikaa, mutta joilla pääsi aina silloin tällöin ajamaankin pikku lenkin.

    Nyt hänellä on ihmettelemistä, kun auto ei joka reissulla tarvitse apua.

    Gla Gla

    Jees: ”Suomessakin ainakin BMW:n jälleenmyyntiverkosto alkaa maksaa ”tapporahaa” vanhoille dieselautoille. 2000 euroa hyvitetään tietyn vuosimallivälin autoista.”

    Onkohan ensimmäinen kerta, kun on tarjolla ilmaisia lounaita? Jos teet kauppaa uudesta Bemarista ja vingutat alennukset kohdilleen ja sen jälkeen hinaat peltoautosi pihaan 2000 euron lisäalennuksen toivossa, veikkaan myyjän hiukan tarkistavan tarjoustaan.

    Jees: ”Hieno avaus ja kertoo aika nopeasta kehityksestä ja varsinkin sen haluista. Tietää nimittäin että kilpailu ajaa muut perässä samankaltaisiin avauksiin.”

    Kyse on vain ja ainoastaan halusta saada oman merkin myyntiin lisää vauhtia.

    jees h-valta

    Nuo maalaisSepon ja jätkän kommentit jätän omaan arvottomuuteensa, totean vain kuten mainitsinkin että ihailen autojen valmistuksen ja lopputarkastuksen tasoa jutussani. En niinkään merkkikohtaisesti. On vain hienoa ettei niitä loppuunvalmisteta ja testata enää kuluttajalla. En nyt kuvittelekkaan etteikö paljon kilometrejä huolettomasti olisi edessäpäin. Kuten on ollut tähänastisissa autoissanikin. Vaikka ovatkin olleet käytettynä ostettuja. Jätkän käsitys paalauskuntoisuudesta on vähän outo kun siitä edellisestäkin pyydellään edelleen yli 10000 euroa. Aika kalliita paalattavia tulisi tuolla viisii. Gla tietenkin oikeassa ettei ilmaisia lounaita todella ole vaan kyse on myös markkinoinnin tehostuksesta mutta tuottaa silti juuri saman tuloksen eli kymmenkunta vuotta vanhan dieselin vaihtoaikeet voivat noin juuri tehostua. Ja kun siihen tulee muita merkkejä vielä kilpailemaan on näillä vain merkitystä. Sellainen se kuluttaja vain on. Meillä joka ainut Hanakat-tarjouslehden ilmestyminen talouksiin tietää aina myyntiin piikkiä ylöspäin. ELI sellainen markkinoiden uhri kuluttaja vain on. ONNEKSI kaikki eivät ole NOIN tyyni autojaan loppuun ajavia kuin Gla.

    jees h-valta

    Ja pitää tietysti taas mainita ettei auto-tahi muutakaan kauppaa tehdä noin että ensin tehdään muka kaupat ehdoiltaan sovituiksi ja sitten muka alettaisiin vielä vaatia lisäehtoja. Sinä teet kaupat juuri siten miten kauppa sovitaan ja yleensäkkään jälkilypsy ei kuulu kaupan tekoon. Yksikään myyjä ei noteeraa mitään sen jälkeen kun ehdot on yhteisesti sovittu. En minäkään niin tee tiskin takana.

    MaalaisSeppo

    En minä mitenkään krisoinut jessen autonvalintaa, vaan hätiköityä päättelyä auton laadukkuudesta.

    Voi pösökin olla kestävä. Eräs työkaveri ajeli pösöllä ja hyvin kestivät. Pojallanikin on pösö, ja koiranluita yms on mennyt vaihtoon, vaikka mittarissa on vasta 150 tkm. Vanha sokolootani on tyttärellä ja mittarissa on 280 tkm, eikä vastaavia ongelmia ole ollut.

    jees h-valta

    Eiköhän nuo nk. koiranluut ole aivan normikulutustavaraa ja riippuu ensinkin paljon ajotottumuksistakin miten niitä menee. Jos on hiukan urheilullisempi ajotyyli niitä vain menee. Nehän sieltä vääntöpaineita vastaanottaa. Sinä-ja senjälkeen tyttäresi tuskin aivan on noin ajellut. Minullakin meni bemarista samoin niitä vaihtoon. Nyt meni letukastakin mutta olettaisin että maastopompotus vaikutti siinä eniten iän jälkeen. Yleensäkin kaikki etupään nivelet tuppaa nykyään kulumaan kun autot hakkaantuu huonoilla teillä ja katukivetysten reunoihin. Mitä et ohjaustehostimella ja hyvillä iskunvaimentimilla varustetuissa niin kovasti ratissa edes huomaa. Mutta siellä alla ne tärskyt ovat silti yhtä kovia kuin ennenvanhaan kun se välittyi suoraan näpeille. Niitä vain oppi varomaan enemmän silloin.

    Tolopainen Tolopainen

    Koiranluita saa Motonetista n.10€ kappale, jotta niistä on turha kitistä.

Esillä 10 vastausta, 4,231 - 4,240 (kaikkiaan 5,990)