Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,251 - 4,260 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • arto arto

    tehnyt lehteensä artikkelin, jossa käsitellään muutamia Audi-omistajia, jotka valittavat autoissaan erittäin korkeata öljynkulutusta. Joissakin TFSI- ja TSI-moottoreissa kuluu öljyä yli litra tuhatta kilometriä kohden.
    Artikkelin julkaisun jälkeen Auto Bildille ilmoittautui 150 Skoda, Seat ja Audi-kuskia, jotka valittivat samanlaisesta ongelmasta. Selvittelyn jälkeen on tullut ilmi, että kyseessä on EA888-tunnuksella oleva moottori.
    Kyseisen moottorin on kehittänyt Audi ja se on ollut tuotannossa vuosina 2008–2011. Kyseessä voi olla iskutilavuudeltaan joko 1,8-litrainen tai 2,0-litrainen versio.
    Näistä moottoreista on raportoitu, että jo parin tuhannen ajetun kilometrin jälkeen öljynkulutus on huomattavan suurta. 50 000–80 000 ajetun kilometrin jälkeen öljynkulutus nousee vielä tästä roimasti.,,,,,SAKSALAISTA LAATUA….

    suorittava porras suorittava porras

    .. niin , olen ajanut  vuodesta 2000 alkaen neljällä  eri ”ransakanpullalla”. Joukossa yksi dieseli , jolla 200 000 km . Yhteenkään ei ole tarvinnut lisätä öljyä  huoltovälin( 30 000 km)aikana  öljyä 0,5 litraa enempää .

    jees h-valta

    Uskoisin ettei tosiaan Audin moottorin kaltaisilla enää nykyautoilussa pitkää tulevaisuutta ole. Onhan tuollaisen öljynkärsyttäjän pakokaasut jokatapuksessa aina liian tuhtia laatua. Mitä olen näitä kymmenkunta vuotta vanhoja diesel-Q5:iakin kuullut on moottoreihin tehty myös erittäin kalliita venyneen ketjun nokkaremontteja. Ettei aivan hirveästi kyllä siitä laadustakaan saksalaisiakaan voi enää kehua. Kuten VW:n nokkaremppa jota en koskaan tehnyt. Mutta ei ole oikein vielä noin kalliin remontin odote alle kahdensadan tuhannen ajon jälkeen. Autot on silloin suunniteltu väärin jos niiden normaalikulumia-venumia ei saada kohtuudella korjattua. Joku vauhtisokeus on vallannut tuon maan autoteollisuuden. Ajan nyt myös ”ranskanpullalla” kuten suorittava ja ainakin ensimmäiset 8000 täysin virheetöntä kilometriä takana. Ja aina tietokanta kertoo oikeasta öljyntasosta kun auton käynnistää. Lähes varma jo nyt ettei  minun tarvitse konepeittoa avata ennen ensi kevään ensimmäistä huoltoa.

    Jätkä Jätkä

    Jakoketjun nykyaikainen kestämättömyys on yllättänyt varmaan kaikki. Ei VAG muuten olisi pakannut V- moottoreitaan sellaiseen kokonaisuuteen, että ketjunvaihto tulee maksamaan tuhansia.

    Muistan, kun Volvo käytti Audin dieseliä, johon oli jakopää rakennettu hammasrattailla toimivaksi. Sekin mainio ratkaisu lienee syystä tai toisesta hyllytetty ja siirrytty uskomattoman surkeisiin metalliketjuihin.

    jees h-valta

    Mercedes on saksassa ainut vielä pitkään porskuttava automerkki syystä että monipuolinen linjasto suo nopean muutoksen mahdollisuudet. Myös BMW taitaa joinkuin nirkottaa sähkön puoleen. Tosin aikatavalla alempaa notkahtaen. Muut sitten onkin jo pian pois pelistä. Opelin pelastaa yrityskauppa ranskalaisten kaas ja uutta pukkaakin mukavasti. Maine parantunut huikeasti jo useita vuosia. Erittäin suosittu yritysautonakin. Toki saksalainen ostaa oman maan tuotteita joten siellä kyllä vanhakantaisuus kukoistaa.

    Jätkä Jätkä

    Kun kulkee laput silmillä (Jeessi) ja korvatulpat korvissa, säilyy omassa umpiluussa sinne joskus pakotettu luulo.

    Volkkari on tuonut sähköautomalleja esiin ja ne ovat aivan huippuja monessa suhteessa.

    Jos Jeessillä joskus on ollut joku Bemarin-reuska, se ei suinkaan hänestä tee sen merkin ehdotonta asiantuntijaa.

    Visakallo Visakallo

    Teollisuusliitto käynnistää uudet painostustoimet Delta Autoa, Delta Motor Groupia ja Kia Motors Finlandia vastaan. Liitto pysäyttää yritysten ja niiden aputoiminimien varaosamyynnin, korjaamo- ja asennustyöt sekä toimistotyöt.

    Työnseisaus alkaa keskiyöllä keskiviikkona ja päättyy sunnuntaina keskiyöllä. Teollisuusliitto pitää edelleen voimassa hakusaartonsa yhtiöihin. Liitto järjesti kaksi viikkoa sitten lakon yhtiöiden korjaamo- ja asennustöissä.

    Teollisuusliiton mukaan toimien taustalla ovat pitkäaikaiset ongelmat, työnantajan harjoittama uhkailu ja kiristys. Liitto vaatii Deltaa ja Kiaa palauttamaan irtisanottujen työntekijöidensä työsuhteet ja lopettamaan työntekijöiden uhkailun, sanoi Teollisuusliiton varapuheenjohtaja Turja Lehtonen.

    Delta Auto on pitänyt työnseisauksia laittomina ja kiistänyt Teollisuusliiton väitteet uhkailusta ja kiristyksestä.
    STT

    Jätkä Jätkä

    Nuo toiminnat eivät käsitykseni mukaan mitenkään huononna mainittujen automerkkien käyttökelpoisuutta.

    Delta Autolla on muistaakseni lievä ”Konela-historia”, joten en ihmettele, vaikka käytänteet olisivatkin hiukan Natsismin ja Kommunismin loistavien perinteiden värjäämiä.

    jees h-valta

    Aika ikävää mainetta kuitenkin kun autot ovat mitä suuremmassa määrin suunnattu kuluttajina lähinnä työläiskansanosan kulkupeleiksi. Mutta sitähän se alkaa olla ettei autojen huoltokorjaamotoiminta enää kannata edes merkkiliikkeissä kun meitin ihana kuluttajasuojalaki on päättänyt ettei vapaata kilpailua saa rajoittaa vaan kaikenkarvaiset nyrkkipajat saa huoltaa uusiakin autoja ja silti pitää takuun säilyä. Mitenkään samanveroista työtä noissa nyrkkipajoissa ei tehdä eikä tietämyskään samaa luokkaa. Onkin outoa että tuo sekunda ja priimatyö pitää kilpailuttaa ja kuluttajahan on jo valistettu saman instanssin toimesta että ota halvin tietysti. Se on sitä vapaata kilpailua se! Ei sovi minun järkeeni.

    Gla Gla

    Uusimman TM:n koeajossa on Mazda CX5 nelivetoisena 2-litraisella bensakoneella ja automaattivaihteistolla.

    Auto on 3,5 cm matalampi kuin ennen, mutta maavaraksi mitattiin 19 cm eli varsin hyvää tasoa katumaasturiksi ja riittävä tuon tyyppiselle autolle. Auton korkeus on silti 168 cm eli 20 cm tavallista henkilöautoa enemmän ja se näkyy yhdessä automaatin ja nelivedon kanssa kulutuksessa: 7,0 l/100 km maantieajossa keskinopeudella 79 km/h. Valmistajan ilmoittama maantiekulutus on 5,8 l/100 km. Toki ajosykli on eu-normissa erilainen kuin TM:n testilenkillä, eikä luvut siten vertailukelpoisia. Minusta tuo 7 litraa maantiellä ja 8,5 l/100 km moottoritiellä keskinopeudella 114 km/h on silti liikaa, joten kun tavaratilakin on vain 420 litrainen, Mazdan katumaasturista ei tule seuraavaa autoani. Kulutus on varmaan pienempi manuaalina etuvedolla, mutta se ei poista korkean ja ahtaan korin ongelmia. Eikä hinnoittelukaan tue ajatusta ominaisuuksista tinkimistä.

    Katumaasturiksi luvut on silti kilpailukykyisiä, joten omassa luokassaan tuo on varmasti kilpailukykyinen vaihtoehto.

     

Esillä 10 vastausta, 4,251 - 4,260 (kaikkiaan 5,990)