Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,291 - 4,300 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Noilla jätkän ”pikataipaleillahan” sitä sitten maailmaa pelastetaan. Kun autoja vain ajetaan niin hel…in vähän metsäteillä ja vielä lastia viemään. Eikös traktoritkin ole jo keksitty. ja mitä ihmeen tavaraa sitä nyt niin mahdottomia metsään tarvii viedä. Kyllä minulla ainakin on bensiinillä kulkeva avolava vienyt kaiken tarpeellisen metsään ilman että olisi tarvinnut varatankkia mukaan. Kun se suurin kuljetettava sinnepäin on taimet ja raivausvälineet. Joskus aitatarvikkeet minulla, muilla varmaan sitäkin harvemmin.

    Jätkä

    Sieltähän se ilmaantui varsinainen rahtari. Ne on Jeessin jutut ihan sen mukaan, mistä päin tuuli puhaltelee.

    Gla Gla

    Visakallo: ”Glalle vastaan, että tarkoitin juuri sitä mitä kirjoitinkin, eli jokaisella on omat vuotuiset kilometrimäärät joten kulutuserokin vaihtelee. Mikä on täysin perusteltua Gla:lle, ei taas välttämättä ole sitä jollekin toiselle.”

    Et sinä noin kirjoittanut. Kehoitit kyselemään 1-2 litran kulutuserosta johtuvaa muutaman satasen per vuosi merkitystä. Tuollaisella kulutuserolla mitätöidään usean vuoden tekninen kehitys. Kysyn uudestaan, eikö tällä olekaan mielestäsi merkitystä, kun muistaakseni aiemmin olet esittänyt tarpeen autojen keski-iän nuorentamiseen juuri tekniseen kehitykseen vedoten?

     

    Visakallo Visakallo

    Gla:lla tahtoo olla taipumus jankuttamiseen. Mistä se johtuu?  Eikö ole täysin selvää, että jos ajaa vuodessa vaikkapa vain alle 10.000 km jo valmiiksi pienikulutuksisella autolla, niin eipä siinä se litran kulutusero paljoakaan tee. On aivan perusteltua laskea, paljonko kannattaa siihen litran eroon uutta autoa ostaessa panostaa. Toiseksi, polttoaineen kulutuksen pienentyminenhän on vain yksi pieni osa autojen teknisessä kehityksessä viimeisen kymmenen vuoden aikana. Huomaat tämän aivan varmasti siinä vaiheessa kun vaihdat uuteen autoon.

    Visakallo Visakallo
    Rane2

    Jep,Rane vaihtoi hiluxin juuri L200:seen.En vaan ymmärrä miksi joku haluaisi sen Fiiattina.Mielenkiintoista nähdä minkälaisen markkinaosuuden tuo valloittaa.

    Jätkä

    Visakallo: ”-https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/iWSb6duw

    Tuossa autossa on kuitenkin vähintään yksi perustavaa laatua oleva vika: Se on Fiat.

    Puuki

    Olihan tuossa 2x pidempi  takuuaika Fiat-merkkisenä. Merkin vaihdos ei silti ainakaan kuulosta onnistuneelta. Mutta ei sentään ihan niin huono vaihtoehto kuin jos olisi esim. Ladan merkki keulassa.

    wanhajätkä

    Autoissa on käynyt samoin kuin kodinkoneissa. Käyttöikä on tarkoituksellisesti tehty lyhyeksi. Vuoden vanha tulostin on vanha ja joutaa kierrätykseen,Tietokone ja kännykkä parissa vuodessa. Jos ne kestäs niin markkinat kuihtuisivat.

    Kuinka egolokiseksi voi sanoa suuntausta että auto paalataan viiden vuoden kuluttua? Senhän on nuo pienet turbotetut korppusahat laskettu maksimissaan kestävän…..ei hyvä. Jos kulutus laskee litran niin onko sillä merkitystä. Miettikääpä syntyykö se korppusaha ilman enerkiaa luonnolisen poikimisen kautta. Ei kyllä se on varsinainen pihtisynnytys…

    Kymmenen vuotta vanha autokaan ei mielestäni ole vielä vanha jos se on tunnetusti kestävää merkkiä. Kymmenessä vuodessa ei ole juurikaan mukavuudessa tai turvallisuudessa muutoksia… paitsi ne turhat elktroniset härpäkkeet jotka tahtoo reistailla jo uutenakin…saati parin vuoden päästä.En kyllä huolisi intekroitua navikointijärjestelmääkään uuteen autooni jos ei olisi pakko. Ne järjestelmät kehittyy niin nopeeta tahtia että vuodenvanha systeemi on jo nooanaikainen..

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Uusissa autoissa navikoinnin mukana tulee muutakin, eli kosketusnäytöltä saa säädettyä radiota ja vastattua puhelimeen, eli erillistä handsfreetä ei enää tarvita. Hyviä ominaisuuksia jos toimivat. Joissakin automalleissa tuo ’infonäyttö’ vaan tulee häiritsevästi liian korkealle näkökenttään.

Esillä 10 vastausta, 4,291 - 4,300 (kaikkiaan 5,990)