Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,301 - 4,310 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä

    Puuki:”-Olihan tuossa 2x pidempi  takuuaika Fiat-merkkisenä. Merkin vaihdos ei silti ainakaan kuulosta onnistuneelta. Mutta ei sentään ihan niin huono vaihtoehto kuin jos olisi esim. Ladan merkki keulassa.”

    Pitkää takuuaikaa ”Hiivatit” kyllä tarvitsevatkin, vaikka tilanne nyt on toinen, kun tekniikka ei ole makaroonimaasta. Hiivattia sai aikoinaan myös laatuautona, kun sen rinnakkaismallin keulalle kiinnitettiin  lujaa laatua osoittava Lada-merkki.

    Ladoilla on ajettu monta kertaa enemmän kilometrejä suomessa kuin Hiivatilla koskaan.

     

    Puuki

    Työautona Ladakin menettelee. Samalla tekniikalla ja ulkonäöllä Lada oli vuosikymmeniä myynnissä. kun samaan aikaan useimmat länsiautot kehittyi jatkuvasti.

    Sen verran olen saanut Ladaankin tutustua työkäytössä, että ei tarvitse kehua laatuautoksi, koska se ei sitä ole .

    Jätkä

    Toki Hiivat-ladan eika on mennyt ohi jo ajat sitten, mutta aikanaan se oli kova rauta ja taloudellinen ajokki.

    Nyt on uusi aika ja uudet kujeet, mutta Hiivatti on ahdingossa, johon varmasti kaikki keinot käytetään, mitkä kuvitellaan auttavan.

    jees h-valta

    A.J.jo tuolla edellisellä sivulla mainitsikin yhden erinomaisuuden näytön ominaisuuksista eli puhelintoiminnon. Itse en ottanut navigointia siihen juuri wanhajätkän syystä että se vanhenee tosi nopeaan. Omassa se ei ainakaan nouse näkökenttään ja on siihen todella nopeasti tottunut ettei enää pois antaisi tuota laitetta. Automaatti-ilmastoinnin hienosäätely on siitä kätevää eli jos kosteilla vaatteilla esim. haluaa roiman ilmankierron jne. Tai hipaisulla lämpöä muutaman asteen lisää. Ohjelmaosiosta tietysti muutenkin säätöjä aivan maun mukaan..

    Jätkä

    Onhan se ihmeellinen vehje! Eikä voi moittia kehityksen keulakuvaksi. Minulla oli vm – 97  auto, jossa oli automaattinen ilmastointi, jota hipaisemalla sai lämpöasteita muutettua  ylöspäin tai vaikka alaspäin.

    Hyvä, että kehitys on edennyt jo Ranskan mopoautoonkin.

    Gla Gla

    Visakallo, jankuttamiseksi kokemasi asia johtuu kommenttiesi epäloogisuuksista.

    jees h-valta

    Onpas jätkällä kalut ollu. Jopa näytöltä hipaistu automaattista ilmastointia vuonna -97. Noin se dementia etenee, mutta se toki on jo ymmärrettävää noilla nurkkakunnan mittaushistorian hahmottamisen ongelmilla.

    Nimetön

    Dementtia jo muaki vaivaa mutta kyllä jo ennen vuotta-97 useammassa ainakin Euroopassa valmistetussa automerkissä oli vakiovarusteena automaattinen ilmastointi, niin se kehitys kehittyy.

    Niinku jo aikasemminkin todettu ettei ne navit mitään vanhene, Suomen tie pääasiassa tehty 40-50 luvulla ja samoja teitä ajetaan hamaan tulevaisuuteen.  Jos nyt joku mutka oikastaan tai risteys tehdään uusiksi niin mitä se nyt haittaa ei se navi siitä mitään sekoa, ja ainhan sen navin voi päivittää.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei ole vakiovaruste automatti-ilmastointi vieläkään. Missä merkissä niitä oli 97.

    Nimetön

    Mikä automerkki v.-17 ettei automaattiilmastointi ole vakiovaruste?

    Monesta Saksassa ennen vuotta -97 valmistettussa automerkissä oli automaattiilmastointi vakiona, asian voi tarkistaa vaikka autonetistä.

Esillä 10 vastausta, 4,301 - 4,310 (kaikkiaan 5,990)