Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,311 - 4,320 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä

    Jeessi vain kuvittelee, kun on uudesta autostaan löytänyt jonkin varusteen, jota ei hänen aikaisemmanna vanhana ostetussa karvalakki-mallin autossa ole, että hän on ehdottomasti kehityksen kärjessä ja näitä ominaisuuksia hän mainostaa suureen ääneen.

    Onhan hän jo kerskunut ja korskunut, että hänen pösössään on savukkeensytytin ja takalasin lämmitinkin, sen lisäksi, että sivupeili on myös apulkuskin puolella. ”Varsin edistyksellisiä ja muissa merkeissä ennennäkemättömiä varusteita”, jotka hän autoa ostaessaan merkkasi varustelistalle ”Tosta vaan”.

    Visakallo Visakallo

    Rane2: ”Jep,Rane vaihtoi hiluxin juuri L200:seen.En vaan ymmärrä miksi joku haluaisi sen Fiiattina.Mielenkiintoista nähdä minkälaisen markkinaosuuden tuo valloittaa.”

    Automerkkien suosio vaihtelee paljonkin eri alueiden ja maiden välillä. Meillä Fiat ei ole suosikki-merkki, mutta esim. Välimeren ympärysmaissa tilanne on toinen. Suomessa, josaa myydään vain promille maailman uusista autoista, ei maailmanlaajuinen autokysyntä ole välttämättä kovin tuttua. Suomen erikoisuus on mm. Skodan suuri markkinaosuus, jollaista ei taas juuri muualla tavata.

    jees h-valta

    Visakallo oikealla linjalla. Tuo juuri näissä metsäpököjen höpinöissä ihmetyttää kun luullaan että käsitetään jotain maailman autoilun merkeistä ja malleista. Vaikkei edes omilla kylillä käydä kuin kerran-kaksi viikossa kaupassa. Saati että jostain muiden maiden autojen elkeistä jotain tietoa, heh,heh. Olen tosiaan ihmetellyt tuota Skodan lyhyttä mutta nopeaa noususuhdannetta. Mutta sehän juontaakin siihen että ajettiinhan täällä mettäkulmilla niillä laatikkosokolootilla jo kauan aikaa. Se vain on unohtunut että ne laukesivat alta viiden vuoden lähes järjestään. Ja sitähän ne edelleen edustavat mutta silti siitä saa maksaa nykyään jo aivan laadukkaan auton hinnan. Kyllähän VW-konserni tyhmistä suomalaisista varmasti pitää. Tännehän uppoaa halppistuotantoa mielettömät määrät. Kalliimpia kun ei ole varaa ostaa.

    wanhajätkä

    OLen ollut paljon ranskassa ja muissakin välimerenmaissa. Eihän sitä nyt voi verrata mikä auto siellä toimii ja mikä täällä tai siperiassa. Toki ranskikset ja viijatit puolustaa hyvin paikkansa niissä maissa…. mutta heh…täälläkö. Ei tosiaan. Olkokoon niiden markkina-alue siellä minne ne on tehty.

    Osaan kyllä ajella ilman naviaattoriakin. Kokeileppa päivitellä vanhaa navigaattoria, ehkä vielä onnistuu mutta koko systeemi on murroksessa ja uudet systeemit tulossa. Meillä on melkeen jokaisella tapletit….pelkästään google mapin navikointi menee edelle monessa suhteessa….miksi siis maksaa kalliisti museovehkeistä….kysyn vaan.

    Automaatti-ilmastointi on ollut pitkään miltei kaikissa autoissa, ainakin mulla. Tosin ei siinä wanhassa almerassa eikä korollassa.

    Mulle on mukavuutta juurikin ilmastointi, keskuslukitus, ja toimiva radio. No on ollu jo pitkään. Ehkä kaikkein tärkein on mulle ollu radion kehitys….hakee kuuluvan kanavan. Me seniorit muistamme sen ajan ku muutaman kilometrin välein piti ruuvailla kanavaa kohinoiden takia.

    Eipä sillä, meillä on niin erillaisia arvoja ja arvostuksia. Ja olkoonkin niin vapaassa maailmassa…

    wanhajätkä

    Mutta näiltä kinnareihin rakastuneilta litran satasella säästäjiltä ei ole tullut kommenttia kysymykseeni kokonais eneregian kulutuksesta….viiden vuoden paalauksen ja uuden auton synnyttämistuskista????

    Perustelkaa

    jees h-valta

    En tiedä ainakaan vastata wanhajätkän kysymykseen kun olen varma että esim. omani kulkee vielä kymmenenkin vuoden päästä aivan sievästi. Eri kenen toimesta mutta ei se mahdotonta ole jos satsauksia tulee muussa elämässä tehtyä että ajelisimme itekkin vielä samalla silloin. Mutta ajatus nyt on pysyä jo alle viisi vuotta vanhassa autossa eteenpäinkin. Kuten Gla on valottanutkin niin tosiaan litran satasella säästö tekee vuodessa sievoisen rahan jota voi käyttää muuhunkin kuin autoiluun. Saati että meillä säästö on nyt kuusi litraa sadalla jolla saa kyllä jo aivan riihikuivaa pussiin jäämään. Ja vielä vuotuiset muut kustannukset lisänä paljon edullisemmat.

    wanhajätkä

    Vertaat nyt entistä pensarosvoa nykyiseen kinnariin. Eihän se niin ole. Ei nuita ole tehty kestämään kun juurikin sen viis vuotta. Haaveissa on edes kymmenen vuotta. Samapa se sinun taloudelle on vaan maailmaasyleilevänä enrgian ja saasteiden säästäjä vastaa nyt kysymykseeni. Onko kokonaisuutena ajatellen yhteiskunnallisesti paremmin ja kestävää.

    Tottakai tälläkin konstilla pyöritetään teollisuutta ja työllisyyttä. Olette markkinoinnin uhreja. Muka vihertäviä pieruinenne. Son iso vale.

    Gla Gla

    Mihin perustuu väite viiden vuoden elinkaaresta? Volkkarilla on ollut pikkuturboja markkinoilla varmaan 10 vuotta, eikä mikään viittaa viisivuotiaiden paalaukseen.

    Jätkä

    Mikäs pikkukinneri Volkkarilla on ollut ”varmaan kymmenen vuotta”.

    Jos vaikka onkin, puhutaan eri moottorista kuin joistakin ranskanpullista.

    jees h-valta

    Niin, huonommalla moottorillahan ne VW:n pikkukinnerit on varustettu. Mutta yllättävän hienosti nekin vain ovat kestäneet. Omakohtaisen kokemuksen perusteella en voi ainakaan odottaa huonompaa saavutusta ”ranskanpullalta” kuin VW:takaan josta sitä kokemuspohjaa jo kertyikin. Uskon vallan mainiosti saavuttavani tuolla 180000 kilometriä. Saattaa jopa olla ettei tarvitse viimeistä 50000 kilsaa ajaa moottorin häiriövalokoristeellakaan.

Esillä 10 vastausta, 4,311 - 4,320 (kaikkiaan 5,990)