Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,351 - 4,360 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • wanhajätkä

    Olosuhteet ja tarve ratkaisee. Asun pikkukylässä ja lähimmälle pikitielle on matkaa 10 kilsaa. Nykyisellä tienpidolla tiedätte mitä se tarkoittaa. Lisäksi minulla on yli 2o kilometriä erikuntoisia omia  penger ja metsäteitä joita ympärivuoden rymistelen päivittäin. Talvitiet vielä päälle. Vaikuttaa valintaan työautoiksi.

    Tarkistin otsikon ja nyt ymmärrän jessiä. Siinähän avauksessa kysyttiin metsänomistajan  uudesta paremmasta autosta. Sehän tarkottaa kahta autoa. Työauto ja parempi auto. Sitähän jessi etsi. Sehän voi olla vaikka Cadillac jolla mennään pyhänä kirkkoon tai kinnari jolla siirrytään myymään hanoja tai eukon kans torille paremmissa kamppeissa. Eihän sillä ole metsän kans mitään tekemistä.

    Semmosta parempaa autoa en tartte. Kun köytän kravatin kaulaan ni tuskin olen muutenkaan katu-uskottavassa ajokunnossa joten tilaan taksin.

     

    wanhajätkä

    Luinkohan ja ymmärsin otsikon taas väärin. Sanaleikkiä. Väärin taas tulkitsin minäkin. Onhan siinä vissi ero…Metsänomistajan parempi uusi auto….Metsänomistajan uusi parempi auto. Menin taas lankaan ja tulkitsin lukemani miten halusin.

    No en ole yksin tuossa kirjoitetun ymmärtämisessä. Ainakin tällä palstalla kirjoitetun saa ymmärtää mieltymyksensä mukaan joka palstalla. Suurin osa kommentoijista sortuu juuri tähän ja sitten alkaa tinka….

    wanhajätkä

    Tuosta kuutio kautta teho kysymyksestä. Vävy on 20 vuotta erikoismiehenä korjannut moottoreita kahden ison liikkeen korjjaamoilla. Ensin Wetterillä ja nykyisin Pörhöllä. Nämähän edustaa suurinta osaa suomessa suomessa myytävistä autoista Toyotaa lukuunottamatta. Jonkunlainen käsityshän siinä kerkeää muodostua.

    Mikään merkki ei ole vielä onnistunut kehittämään pienikuutioista turbomoottoria kestäväksi. Nyt pelleillään päästöjen kanssa ja moottoreiden kehitys kestävyyden kannalta on ottanut takapakkia vuosikymmeniä.

    Me täällä piiperretään kun nämä isot kansat tupruttaa juuri niinkuin haluaa. En osallistu tuon kehittelytyön kustannuksiin…

    jees h-valta

    Mielestäni on täysin väärin väittää kehitystä takapakiksi jos ollaan päästy puhtaampaan autoiluun silti tehoista tinkimättä. Aika harva ajoi autoa ennenkään yli kymmentä vuotta vaihtamatta uuteen joten uskon ettei senpuoleen mitään mainittavaa huononnusta ole tapahtunut. Tänä päivänä auto vanhenee paljon nopeammin muualta kuin moottorista tai vetotekniikasta. Toivon todella että tämän suhteen piperrystä jatketaan entistäkin ponnekkaammin ja että myös esim. USA saadaan ilmastotalkoisiin mukaan.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Suurista maista Kiina on ilmoittanut panostavansa sähköautoihin – vielä kun saisivat sen sähkön jostain muusta lähteestä kuin hiilestä! Nyt näyttää kyllä lupaavasti siltä että liikennepolttoaineisiin on tulossa jo piakkoin käyttöön uusia innovaatioita, erityisesti kaasun ja etanolin tuotantoon.

    Kanadassa muuten vakuuttivat, että T-birdistä hajoaa ennen kori kuin moottori, se 3.8 litran, mekaanisella turboahtimella. Jonnekin ne meille 1990-luvulla tuodut yksilöt ovat kuitenkin liikenteestä ja autokaupoista hävinneet, varmaan romuttamolle – ja ilmasto kiittää. 🙂

    Jätkä Jätkä

    Meille tuotujen myrskylintujen korit ovat varmaan loppuneet.

    Samanlaisen takuun olisi voinut suunnilleen antaa Ranskalaisille ja Italialaisille autoille takavuosina: Kori loppuu ennenkuin moottori. Pahimmissa lattia puhkesi niin, että ensimmäisessä katsastuksessa tuli jo hylky.

    wanhajätkä

    AJ, siitä on kuitenkin lähes 30 vuotta….niin se aika kuluu…

    Puuki

    Alkuperäisen aloituksen 10 000 €:n hintarajan sisään jäisi Rolls Royce Silver Shadow vm -66, joka on Suomessa myynnissä. V-8 ja 200 hv leppoisaa menoa museorekisteröidyllä klassikkoautolla, jos ei ihan metsäteille tarkoitettu auto olekaan. niin paremmilla varsiteillä voinee kuitenkin ajella.

    Visakallo Visakallo
    jees h-valta

    Tänäänkin poikkesi pari puolituttua asiakasta hybridillä. Toinen Lexuksen ja toinen RAW4:n tai mikä se Toyon type sitten olikaan. Ei kuitenkaan lataushybridi. Alkaa olla uutta hybridiä mukavasti jo Harjavallankin katukuvassa.

Esillä 10 vastausta, 4,351 - 4,360 (kaikkiaan 5,990)