Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,361 - 4,370 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä Jätkä

    Nuohan ovat bensa-autoja, eivät sen kummempia.

    Visakallo Visakallo

    En olisi vielä vuosi sitten tätä uskonut: Jesse lukee Toyotat autoihin !!!

    jees h-valta

    Jokainen hybridin ostaja tekee jo varteenotettavan ympäristöteon. Oli sitten japsi tahi ei.

    Visakallo Visakallo

    Millä tavalla se on ympäristöteko?

    Visakallo Visakallo

    Kauppalehden mukaan Savonlinja-yhtiön omistavan Honkasen suvun autokauppatoiminta päättyy konkurssiin. Saimaa Invest Oy on pyörittänyt autokauppaa markkinointinimellä Vauhti-Vaunu Mikkelissä, Kotkassa, Lappeenrannassa ja Savonlinnassa. Vauhti-Vaunu Oy on puolestaan Savonlinja-yhtiön emoyhtiö, ja sen toiminta jatkuu.
    Viime vuosina noin 80 työntekijää työllistäneen Vauhti-Vaunun autokaupalla on yli 70-vuotias historia. Vuosien varrella muun muassa Volvoa, Fordia, Opelia ja Subarua edustaneella Vauhti-Vaunulla on ollut toiminta-alueellaan merkittävä markkinaosuus.

     

    Gla Gla

    Kaksi korkeakorista, raskasta katumaasturia ja puhutaan ympäristöarvoista? Yleensä nuo hybridit eivät ole olleet edes maastokelpoisia.

    Jätkä Jätkä

    Kyllä korkeat, raskaat maasturit pitäisi olla dieseleitä, koska sellainen on keksitty. Kuluttaisi litramääräisesti vain puolet ja kestäisi kolme kertaa pidempään, jos vaan koppa kestäisi.

    Nykyäänhän F1-autotkin ovat hybridejä – sekin on siis ympäristöystävällistä kisailua.

    jees h-valta

    Joka sentti mitä koria nostetaan vaikuttaa auton maastokelpoisuuteen ja se että siinä on joku muu energiamuoto ei vaikuta sen kopan liikkuvuuteen sitä eikä tätä. Noissahan saa polttomoottorin apuihin jos sähkön avut loppuu. Etuvetoisia ettei tietysti täysiä maastureita mutta riittävän hyviä jo huonoillekkin kulku-urille. Meidän kaikkien tuppaa tarve olla nousta korilla korkeammalle aikaa myöten. Kun lonkat on sököt on korkea auto silloin se ympäristöteko että mettäläinen pääsee ittiään kiusaamaan metsään. Ja mikähän jätkän kolme kertaa pidemmän keston salaisuus liekään olla. Ei ainakaan dieselin avuja se. Auton elinkaari ei tietääkseni riipu polttoaineesta. Taitaa jo nyt mennä toisinpäin. Dieselien taru tuppaa hyytymään vaihdokkien piiiitkiin riveihin autokaupan takapihalle.

    Gla Gla

    Minulla on maavaraa n. 14 cm, noissa katumaastureissa yleensä 15-19 cm eli 1-5 cm enemmän kuin tavallisessa henkilöautossa. Kuitenkin katumaastureissa on korkeutta n. 20 cm enemmän kuin tavallisessa henkilöautossa ja siitä se ilmanvastus muodostuu. Minkäänlaista maastokelpoisuuden paranemista ei tuollainen tarjoa. Lisäksi kun hybridien nelivedot ei ole sitäkään vähää tarkoitettu vaikeisiin olosuhteisiin kuin henkilöautojen, Octavia Scout yms. tyyppiset ovat tässä suhteessa huomattavasti fiksumpia kuin Ravit yms, joista lisäksi pitää maksaa kaksinkertainen hinta hyvään henkilöautoon verrattuna ilman, että edes kuljetuskapasiteetti on Golfia parempi.

     

    MJO

    Dieselien taru tuppaa hyytymään vaihdokkien piiiitkiin riveihin autokaupan takapihalle.

    Jessen bensiini avolavat ja maasturit jäivät suunnittelijoiden pöydälle, kun eihän niitä ole edes ollut tarjolla. Kannattavuus todettiin täysin mahdottomaksi ja haudattiin vähinäänin. Tietysti muutamalle punaniska jenkkille ne kelpasi, kun eivät paremmasta tietäneet.

    Amerikkalainen tuotekehitys olikin vuosikymmeniä maillia. Uusi malli on aina pelkästään suurempi ja rumempi.

Esillä 10 vastausta, 4,361 - 4,370 (kaikkiaan 5,990)