Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,431 - 4,440 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Tolopainen Tolopainen

    Miksi siellä maaseudulla pitäisi olla ihmisiä, mitä ne siellä tekisivät, aiheuttavat runsaasti päästöjä ja ison hiilijalanjäljen. Minä en ainakaan rengiksi lähtisi, olemattomalla palkalla tekemään töitä jollekin ökyisännälle. Tomaatteja poimimaan tai jotain yhtä typerää mansikoita, josta ei saa kuin rupea percc:een.

    wanhajätkä

    Olisi se pitäny aikanaan tolopaisen suvussaki jonku lentojätkän vähän huseerata. Ei ois nuin sisäsiittosta.

    Oma valinta toki missä asuu ja niin pitää ollakki. Mikä se tämä syrjäkyläläisen ison hiilijalanjäljen aiheuttaa. Hiilinielu, metsät on lähellä ja niiden hoito ei suuremmin ympäristöä rasita.

    Onhan se vapaus valita ja muuttaa vaikka kehäkolmoselle tukiasuntoon. Kyllä ne maakunnat ruokkii. Jos tolopaisella on pesula ja mulla on pesula ja pestään toistemme paitoja…eipä siitä taida tuottoa tulla. Tarvitaan raaka-aine ja alkutuotantoa joita maakunnissa touhutaan.

    Tolopainen Tolopainen

    Paras asuinpaikka on tuollainen Oulun kokoinen kaupunki tai isompi. Sieltä lasten ei trvitse muuttaa mihinkään kouluttautumaan. Yliopistotutkintoon asti voi asua kotona. On monipuoliset harrastusmahdollisuudet ja kaikenlaista Hoploppia lapsille. Lisäksi elinkeinoelämä on nykyisin vilkasta uusia yrityksiä syntyy ja on järkeviä hyvin palkattuja töitä. Työt voi tehdä siististi tietokoneiden ruudulla, ei tarvitse lannassa rypeä. Sellainen työ sopii nykynuorisolle, ei tarvitse pukeutua likaisiin haiseviin haalareihin eikä kumisaappaan ronttuloihin.

    Gla Gla

    Harrastelija: ”Helsinki on poikkeus, siellä vihreät huristelevat pyörillä eivätkä kallista korviaan maaseudun tarpeille”

    Minä en tiedä, kuka dieselkielloista voi päättää. Jos päätös vaatii eduskunnan hyväksynnän, vihreiden osuus on tämän hetken galluppien mukaan seuraavassa eduskunnassa vajaat 20% eli kun 80% on muita kuin vihreitä, aika paljon ne tarvitsee tukea muilta puolueilta. Yli puolet asian kannatuksesta tarvitaan muualta.

    Jos päätöksen voi tehdä Helsinki itsenäisesti, maaseudun tarpeet on luonnollisesti niiden päätösvallan ulkopuolella.

    Täsmennätkö siis hiukan kommenttiasi? Pyörillä huristelua voi kyllä suositella muillekin kuin Vihreille ja niin moni tekeekin. Vain pahimmat änkyrät kieltäytyy harkitsemasta vaihtoehtoisia kulkutapoja totuttuun verrattuna. On liian helppo keksiä syitä, miksi ei voi vähentää auton käyttöä, kun ajattelu pitäisi kääntää täysin päinvastaiseksi.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei kannata vetää suoria johtopäätöksiä vihreiden kannatuksesta, kun se on jakautunut niin epätasaisesti, että ei sillä kovin suurta ryhmää eduskuntaan saa. Suurin osa kannattajista asuu pääkaupunkiseudulla ja siellä edustajpaikkaan hukkaantuu runsaasti ääniä.

    kuusessa ollaan

    Tähän ”autokeskusteluun” sellainen huomio metsien merkityksestä Suomelle, että niiden tuotteet ovat yksi parhaista kansantuotteen ja etenkin viennin tuojista meille. Nimittäin metsäteollisuuden tuotteiden valmistus on polttoaine lukuunottamatta kokolailla täysin suomalaisuuteen perustuvaa. Ja kaiken lisäksi, ne uudistuvat ilman ulkopuolisia panostuksia; ilmaan, veteen ja maaperän ravinteisiin perustuen. Eli päinvastoin kuin esim maaperän hyödyntämiseen perustuvissa valtioissa. Dubaihan rakentaa nyt öljyvaroilla tulevaisuuttaan öljyn loppumisen jälkeiseen aikaan, valtiosta ollaan tekemässä maailmankaupan keskusta ja turistirysää.

    Kun valtion vienti ja tuonti ovat tasapainossa, valtion arvo on tasapainossa. Mitä enemmän valtion vientitulot ovat suuremmat kuin tuotavien asioiden arvo, sitä enemmän valtio vaurastuu ja se näkyy kansakunnan voinnissa. Ja jos tuonti ylittää jatkuvasti viennin arvon, maa köyhtyy. Nyt siis puhutaan kokonaisuudesta, ei kansakunnan sisäisestä tulonjaosta, nuo asiat kun vaikuttavat valtion lainojen arvotukseenkin…

    Suomella on loistava tulevaisuus muihin nähden ja metsien järkevällä käytöllä on se varmistettu jo pitkäksi aikaa. Siksi metsäalan hyvinvointi ruokkii meitä kaikkia, niin helsinkiläisiä punavihreitä kuin myös pikkukunnan metsäkoneyrittäjää.

    Tolopainen Tolopainen

    Metsäteollisuuden vientituotteiden tonnihinta on suhteellisen matala. Yksi uusi Iphone maksaa enemmän kuin tonni paperia ja lähes koko myyntihinta on voittoa. Rekkalsti puhelimiä on arvokkaampi kuin laivalasti paperia.

    Oli valtava mentys Suomelle,,että Nokiaa ei osattu johtaa oikeaan suuntaan eikä Soneran osakkeita myyty ulkomaille silloin kun niillä olis kuitannut koko valtion velan, kiitos siitä kuuluu SDP:lle.

    jees h-valta

    Onpas hauskaa keskustelua aamutuimaan ollut. Wanhajätkä on kyllä Tolopan pöljyyksiä hiukan ojennellut oikean suuntaisesti. Aika omituista tuo Tolopainen kyllä vetelee jatkuvasti. Onkohan lehti hommannut jonkun ammattiärsyttäjäksi. Voisi sanoa että asiasta ei mitään tiiä mutta kantaa ottaa senkin eestä.

    jees h-valta

    Wanhajätkälle pitää kyllä antaa erityismaininta tuosta Irakilaisten työllistyksestä. Eihän meillä niistä koskaan mitään harmeja olisi jos tällaisia wanhajätkiä olisi enemmän. Maaseutuelämä rauhoittaa kummasti ja varsinkin kun on takki tyhjä kun illalla painaa pään tyynyyn. Kyllä siinä terrorit unohtuu.

    Rane2

    ”Onkohan lehti hommannut jonkun ammattiärsyttäjäksi.”

    Palstaltahan on häipynyt mm.ammattiraivooja ja muutama lukihäiriöinen metsuri.Onko ja missä muodossa tämä kirjoituskapasiteetti on tullut takaisin?Ennen provosoitumista kannattaa miettiä onko se pääasiallinen tarkoitus.

Esillä 10 vastausta, 4,431 - 4,440 (kaikkiaan 5,990)