Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,441 - 4,450 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo

    Onhan täällä vuosien mittaan ollut jos jonkinlaista selittäjää ja huutelijaa, mutta yksi toisensa jälkeen ovat sitten häipyneet, kun hermo ei kestäkään maistaa omaa keitostaan. Tolopaisen tyylikin alkaa nyt jo enteillä lopun alkua.

    Rane2
    arto arto

    Vaihtoehto puhtaasta autoilusta Gasumin sivuilla, Kaasu tulee kauppojen ylijäämä hedelmistä ja muista maan antimista, Kuukausi kaasua 89e. Ajoa niin paljon kuin haluttaa. Tankkauspisteet harvassa. Mutta missä voi tankata harkinnan varainen vaihtoehto.

    Tolopainen Tolopainen

    Metaani on paras polttomoottorin polttoaine. Jos moottori tehdään metaanikäyttöiseksi, sen hyötysuhde saadaan paremmaksi kuin jopa diesel moottorin. Metaania on erittäin halpa tuottaa yksinkertaisissa laitoksissa esim. maatiloilla. Mutta ei asiat etene, kun valtion pitää saada verotuloja liikenteenpolttoaineista, mutta ei kotimaisista  ole varaa maksaa.

    wanhajätkä

    En yleensä provosoidu. Joskus tahallani provosoin kun joku yrittää olla fiksumpi kun muut ja tietää kaikesta kaiken. Yritän pysyä asiassa ja  jokainen fiksu kyllä huomaa rivienvälistä millon pikkusen vedätän…

    rööri roope

    Sähöauton ongelma on sähkö.Suomen automäärän sähkön kulutus (lataus)on luokkaa 10x vesivoimaloiden tuotto.Elikkä jostain on saatava lisää sähköä nykyisen kulutuksen päälle YHDEN ydinvoimalan verran vähintään.

    Toinen ongelma tulee verotuksessa mistä polttoaineista ja käyttömaksuista saatava vero kerätään.Tietysti kuluttajilta erilaisina sähköveroina joihin autottomatkin osallistuu.

    Vaikka sähköauto on hyvä kulkupeli on siinä paljon haittojakin.Hyödyt ja haitat kun laskee tulos on +-0

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Näkyypähän noita ukkoslintuja vielä olevan liikenteessä. Tässä vastaava malli mitä meikäläisellä oli käytössä 1990-luvun ajan:

    https://www.nettiauto.com/ford/thunderbird/8902999

     

    jees h-valta

    Rööri, ollos huoletta, ydinvoimaa piisaa sähköautoillekkin. Tutkittua juttua ja sitähän rakentaa veli- venäläinen mielellään vielä lisääkin jos sitä pyydämme. Toki ranskalaisetkin jo seuraavan laitoksen voisivat nopeammin rakentaa, jahka ensin nähdään toimiiko se edes.

    Visakallo Visakallo

    Tämän päivän uutisten mukaan Pyhäjoen ydinvoimalan rakennusluvan haku siirtyy kuin Länsimetron liikennöinnin aloitus.

    jees h-valta

    Visakallo, mites se Mazda-juttu on tullut lueskeltua päivän lööpeistä? Jotta ei aivan autokeskustelu simahtaisi ja jos olet hiukan huonolla silmällä lueskellut kerron olennaisen: Eli kun testattiin uutta CX3:sta kysyttiin jo otsikossa että onko väärä mallimerkintä? Eli heidän mielestään auton tilat sisällä kertovat juuri sitä että pikkumatun alusta on jäänyt alamittaiseksi kolmossarjaan. Eli heidän mielestään oikea merkintä olisi CX2. Mutta he elivät toiveissa että sentään edes uusi CX5:en olisi uudessa kuosissaan kokoluokkansa kilpailukykyinen puolustaja. Autosta tosin tupattiin hiukan muutenkin moittimaan esim. äänekkyyttä mutta sehän ei meidän iässä ehkä haittaa enää niinkään. Vitosessa sitäkin on hiukan saatu sentään kuosiin. Mutta kolmosta ei oikein lupaavana luokkansa edustajan enää pidetty. Kalliskin mokoma halppikseksi.

Esillä 10 vastausta, 4,441 - 4,450 (kaikkiaan 5,990)