Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 4,461 - 4,470 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä

    Mastan kauppias on joskus tainnut sanoa HYVÄSTI – Jeessille, kun se koko ajan ja jatkuvasti Mastaa mollaa. Hyvä kuitenkin, jos ei sanonut PAHASTI.

    Omaa itsetuntoaan ukkeli tahtoo pönkittää, kun on jo nyt huomannut, että olisi pitänyt tehdä toisenlainen valinta autoa ostaessaan.

    Säälittävä tapaus, mutta toivotaan, että eukkonsa pystyy kuitenkin loppuvelan lunastamaan, ettei mene Pökötti lunastukseen.

    Visakallo Visakallo

    Jos Pökötin myynti on ensin pudonnut yli 15%, niin kyllähän siitä saattaa seuraavana vuonna saadakin ihan kelvollisenkin kasvuprosentin. Suomessa myydään edelleenkin vain alle promille maailman uusista autoista ja Harjavallassa vieläkin hieman vähemmän, joten otetaan ihan rauhallisesti vain.

    Jätkä

    Jos myynnin lisäystä ihastellaan vain prosentteina, voi joskus päästä huimiin prosentteihin. Parhaat kasvuprosentit tulee, kun markkinaosuus on mitätön, esim. yksi kpl. Seuraavana vuonna myydään kaksi kpl. Mikä olikaan kasvuprosentti? Ei monikaan merkki pysty nostamaan myyntiään yhdessä vuodessa sataa prosenttia, vaikka huimempiakin prosentteja voi näkyä, kun merkki on ollut täysin marginaalissa.

     

    jees h-valta

    Prosentteinapa hyvinniin. Ja prosenttiero myös seuraavan kymmenen vuoden autoilun kuluissa verotuksellisesti aika merkittävä tästä eteenpäin. Minäkin sentään pääsen jo tällä autolla 4000 euroa edullisempaan kulunkiin. Dieselpössyttäjät tulevat maksamaan seuraavan kymmenen vuoden aikana yhden uuden henkilöauton verran kuluja enemmän kuin nk. päästötön autokalusto. Siis 17000 euroa noin! Vieläkö esim. jätkä on kovastikkin sitä mieltä että hänen keräilyharvinaisuutensa suoraan tyttären lahjoituksena tulee kovin edulliseksi pössytellä? Vaikka pääoma oli nolla ei ole kovin onnellinen olla, sanoisin eteenpäin.

    jees h-valta

    Jatkan vielä ettei se ollut minun keksintöäni vaan aivan virallista mantraa Trafin laskelmista. Mutta onhan se hieno olla kun on alla kallis piili ja yllä pehmeä polla.

    6 m3 6 m3

    ”Mutta onhan se hieno olla kun on alla kallis piili ja yllä pehmeä polla.”

    Pököttimen haltija avautuu ominaisuuksiltaan ylihintaisesta hankinnastaan!

    jees h-valta

    Kysyttiinkö sinulta jotain?

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Autoalan tiedotuskeskus, Rekisteröintitilasro 1-6/2017: Peugeot on sijalla 15 ja Mazda on sijalla 17. Mitalit jakavat Toyota, Volkswagen ja Skoda. Suurin kasvuprosentti on Teslalla.

    jees h-valta

    Olisko jätkältä sieltä yläpäästäkin jotain simahtanut vai mitä lie tuo tarkoittanna? Kuinkahan kauan tämä raskas rienauksesi saa jatkua? Olisi mielestäni breikin paikka, Metsälehti?

    Tolopainen Tolopainen

    Jessen ilo oli ennenaikaista, bensa-autoilijan lasku tulee samaan aikaan olemaan n.14000€, jos auto on ns. vähäpäästöinen eli 119g/km, mutta hänen pököttimensä ei tuohon gategoriaan pääse eli lasku on lähes sama 17000€ kuin dieselautoilijalla, valitettavasti. Kannattaisi lukea jutut loppuun ei pelkkiä otsikoita.

Esillä 10 vastausta, 4,461 - 4,470 (kaikkiaan 5,990)